A friendship founded on business is better than a business founded on friendship
Dat doet asusprobe op de 266-e van m'n broer ook. Ligt aan de software.
Celeron(cd0) 1000@1000,1.80V ASUS P2B-S Rev 1.03 BIOS 1014 beta 1a, 256@222,100Mhz/AMD k6-III+ 450@550,2.0V ASUS P5A-B rev 1.03 BIOS 1010, 256Mb@222,100Mhz
Je zou voor de zekerheid even je kast open kunnen zetten om te kijken of het idd aan de software ligt of dat het toch de cooler is.
Kom nou, heb jij ooit een fan gezien die zo nu en dan ff 2 seconden op nul staat en dan direct weer op volle toeren doordraait?
Asus mag dan wel goede mobos maken, maar software moeten ze uit hun hoofd zetten. PRUTSERS!
gebruik dan MBM5 als je zo graag wilt weten wat je fanspeeds zijn.
BTW: Waarom zet je de fan en tempmonitor niet gewoon aan in je BIOS. Als het te warm wordt piept ie wel. Wat heb je er nou aan om constant die CPU temp en fanspeed in beeld te hebben?
Asus mag dan wel goede mobos maken, maar software moeten ze uit hun hoofd zetten. PRUTSERS!
gebruik dan MBM5 als je zo graag wilt weten wat je fanspeeds zijn.
BTW: Waarom zet je de fan en tempmonitor niet gewoon aan in je BIOS. Als het te warm wordt piept ie wel. Wat heb je er nou aan om constant die CPU temp en fanspeed in beeld te hebben?
Volgens mijn ASUS software (maar ook volgens andere proggies) doet mijn powerfan het af en toe wel en af en toe niet. Terwijl 'ie toch echt continu draait...
Lijkt me ergens dat er ergens in het monitoring-circuit iets niet goed is.
Lijkt me ergens dat er ergens in het monitoring-circuit iets niet goed is.
Verwijderd
Inderdaad, zal wel de software zijn.
Mijn collega had onlangs net hetzelfde gezegd over zijn moederbord (zelfde type als hierboven)
Ook hij had de kast laten openstaan om te zien of de fan ermee ophield, wanneer Probe stilstand meldde, maar die draaide lustig verder.
Mijn collega had onlangs net hetzelfde gezegd over zijn moederbord (zelfde type als hierboven)
Ook hij had de kast laten openstaan om te zien of de fan ermee ophield, wanneer Probe stilstand meldde, maar die draaide lustig verder.
Verwijderd
als je asus probe gebruikt dan kan dat wel eens kloppen daar klopt geen reet van. Ik had altijd "volgens asus probe" af en toe een rare voedings spanning bij 5v ? (weetet niet precies meer is al een tijd geleden.)
Maar et klopt gewoon heel erg goed.
probeer eens wat anders ofzo. motherboard monitor ofzo zoals hiervoor al gezegd is.
Maar et klopt gewoon heel erg goed.
probeer eens wat anders ofzo. motherboard monitor ofzo zoals hiervoor al gezegd is.
Heb ik ook wel eens last van. Gewoon negeren.
If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.
Asus probe werkt gewoon niet lekker, gewoon Motherboard monitor nemen, die werkt bij mij perfect
Thanks voor jullie reacties, ik heb inderdaad het vermoeden dat het aan ASUS Probe software ligt. Momenteel een ander moederbord P4T533 met nieuwe kast Chieftec met betere voeding 430watt en nieuwste versie Aus Probe en ik heb nergens geen last meer van.
A friendship founded on business is better than a business founded on friendship
LOL... Je hebt daar toch niet 10 maanden over gedaan he?
Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn
Waarom posten jullie zulke posts als de topicstarter zo vriendelijk was om even een melding te maken van de situatie rond zijn probleem
Laat het gewoon met rust, dicht.
Laat het gewoon met rust, dicht.
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()