Nostalgie

Pagina: 1
Acties:

• ewasx
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-11-2025
Hallo,

Ik ben vanwege nostalgische redenen eens op zoek gegaan naar de eerste linux distributie die gebruikte, en de eerste die ik zelf heb gedownload. Ik weet nog wel dat ik dagen achtereen op de universiteit zat met een stapel van zo'n 40 floppies...
Anyway, ik zou ze weer eens willen downloaden/bekijken, maar ze zijn nergens meer te vinden. Google levert een hoop dingen, maar niet wat ik zoek. Het gaat om SLS versie 1.0.1 (of 1.0.2?) en slackware versie 1.2. Het dichtst dat ik erbij gekomen is SLS versie 1.0.5, maar dat is hem niet want die heeft een 1.x kernel, en mijn eerste SLS had een 0.99.x kernel. En die slackware kan ik helemaal niet vinden (op de slackware site beginnen ze bij 3.0). Heeft iemand dat voor mij, of weet iemand waar ik dat kan vinden?

Verwijderd

40 floppen? wat veel...

Verwijderd

Het leuke van Linux is dat je de mensen rechtstreeks kunt mailen met dergelijke vragen en dan ook vaak nog een goed antwoord krijgt. Probeer eens info@slackware.com , misschien dat ze je daar verder kunnen helpen met je vraag. Of anders op het slackware forum http://www.slackware.com/forum/list.php?f=2

• x-wolf
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-05-2024
Heb je dan ook nog een oude compu staan waar je dit op kunt draaien? Anders krijg je toch echt grote problemen met je hardwareondersteuning.

• BezurK
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-06 09:12
Op woensdag 05 december 2001 15:16 schreef x-wolf het volgende:

Heb je dan ook nog een oude compu staan waar je dit op kunt draaien? Anders krijg je toch echt grote problemen met je hardwareondersteuning.
Een zeer waardevolle opmerking, daar had hij vast nog niet bij nagedacht... |:(

Rookworst zonder R is ook worst.

• wouzer
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
40 floppen met een van de eerste versies van slackware, da's wel een hoop hoor. Slack was ook mijn eerste distro, versie 2.3 ofzo, maar daar had ik maar 20 floppies van gedownload. Geen shit (=X11, Games, ...) erbij dus.

• ewasx
Jahoor, ik heb nog een hele doos met die oude zooi staan (kwa hardware).386, 486, noem maar op. Ook nog wel van die mooie isa vga kaarten. Alleen harddisks is een probleem, die gaan wat sneller stuk. Maar ik heb nog wel een 1GB scsi drive liggen, en een isa scsi interface, dat moet wel werken.

Ik zal inderdaad eens mailen of op die forums kijken, da's wel een goed idee.

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-08 21:25

tweakerbee

dus..?

Op woensdag 05 december 2001 15:37 schreef wouzer het volgende:
40 floppen met een van de eerste versies van slackware, da's wel een hoop hoor. Slack was ook mijn eerste distro, versie 2.3 ofzo, maar daar had ik maar 20 floppies van gedownload. Geen shit (=X11, Games, ...) erbij dus.
En nu een trouwe Debian user :P (/me too)

You can't have everything. Where would you put it?

• ewasx
Ik had wel X11 erbij, vandaar die 40 floppen. Ik weet niet meer of ik ook tex erbij had, maar emacs niet. Maar natuurlijk wel de D serie (development) en allerlei extra's, ik wilde het uitproberen, dus zoveel mogelijk downloaden om een idee te krijgen.

• x-wolf
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-05-2024
Op woensdag 05 december 2001 15:21 schreef BezurK het volgende:

[..]

Een zeer waardevolle opmerking, daar had hij vast nog niet bij nagedacht... |:(
Ok, ik stelde de vraag enigszins verkeerd. Dus nu ff wel goed, op welke (wat voor) compu wil je dit gaan draaien, ofwel dit soort oude versies van Linux, waar draait dit op? (dit is pure interesse en idd niet een waardevolle opmerking in de discussie :) )

Verwijderd

hmmzz ik heb slack 3.4 en 3.6 op CD, maar eerder niet :X anders maak je er een LFS (Linux From Scrach) box van, maar dan met oudere kernel en compilers 8-)

Verwijderd

Moet je dan eigenlij kniet op zoek gaan naar Minix ?
DAt was toch echt de basis ? :?

• ewasx
Moet je dan eigenlij kniet op zoek gaan naar Mimix ?
DAt was toch echt de basis ?
Nee, da's niet waar. Toen linus begon met het schrijven van de kernel, had hij niet meteen een stand alone kernel, maar een programma wat draaide onder minix. Maar ten tijde van de eerste echte linux distrubuties was linux al wel een stand-alone kernel.

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Op donderdag 06 december 2001 11:55 schreef Henkules het volgende:
Minix bedoel je zeker :P
Maar dat is niet de 'basis'. Wel het ontwikkelplatform voor Linux.
Maar hij zoekt naar een heel oude Linux-distro (eerste helft jaren negentig ofzo).

* kenneth herinnert zich nog dat 2.0 net uit was :)

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Verwijderd

Op donderdag 06 december 2001 11:55 schreef Henkules het volgende:
Linux is meer geschreven uit onvrede over Minix. Er zijn misschien wel wat ideetjes geleend die wel goed waren in Minix, maar er is nooit sourcecode gebruikt van Minix.

Er is ook een erg leuke discussie op internet te vinden tussen Linus en Tanebaum (programmeur van Minix) over het design van linux. Er wordt in deze discussie flink op los geflamed. :)
Pagina: 1