Toon posts:

Papst 8412NGM of 8412NGML (casefan)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~v.tran/pages/mypics/papst80mm.jpg

jongens, ik weet dat allebei niet veel lawaai maken, maar krijg ik wel goede airflow met die NGML? of vinden jullie de NGM beter?

ik ben bang dat als ik die NGM(26dB)haal ik spijt zal krijgen ivm 26dB. ik wil er 2 hebben!!
zeggen jullie dat ik beter 2x NGML kan halen,
of zeggen jullie dat 2x 26dB niet merkbaar is?

specs:
enermax 431W(92mm+80mm)
Alpha 8045+papst 8412NG
casefans= ??????

heeft iemand ervaringen met de 8412NGM ???

(waarom dit gezeik :) : ik wil een koele systeem hebben zonder dat geluiden van casefans mij kunnen irriteren)

Verwijderd

Ik heb heel veel Papst fans... en die enkele Papst 8412NGML op 12V hoor ik zelfs nog :)

Verwijderd

Topicstarter
heheh. maar als je nou es niet zo kritisch bekijk, wat zou je kiezen?

Verwijderd

Ik heb het zelf nog niet geprobeerd, maar misschien is een Delta 80MP op 7V een idee. Het probleem zit 'm namelijk in dat je die Papst 8412NGML hoe dan ook gaat horen als de rest van je systeem stiller is. Zet je deze op 7V dan kan je 'm net zo goed niet aanzetten 8-)

Verwijderd

Waar ken ik deze papst fans bestellen kwil er wel een paar in me server stoppen... dan ken ik lekker slapen...

Verwijderd

Topicstarter
(http://www.comex-sales.com/ hier kan je papst halen)

nee joh, ik wil geen andere dan papst *D
dus ik kan beter NGML halen? tenminste stiller dan NGM (als die zo erg is :? )

Verwijderd

als je bruut wil koelen zal je het geluid niet kunnen vermeiden, en als je een stil luchtgekoeld systeem wil heb je hoge temperaturen.. lage temps & weinig dB's gaan helaas niet samen.. en aangezien de papst fan met de meeste CFM nog maar 37 dB is zou ik daarvoor gaan..

Verwijderd

waar staat de bestel link op de site????

Verwijderd

Topicstarter
er komen 2 van die krengen in mijn kast als casefans he, dus 2 van 37dB lijkt mij beetje te

het moet wel stil zijn, ik wil nog kunnen slapen :Z

Verwijderd

Topicstarter
er is geen bestel link volgens mij, je moet gewoon bellen

Verwijderd

Tequila4alvin, ik gebruik mijn Papst 8412NGML als referentie. Ik weet niet hoe luid die NGM in werkelijkheid is, maar ik ga er dus vanuit dat ie luider is ;)

Het lawaai die ik hoor is niet van de fan, maar van de luchtverplaatsing 8-)

Als je niet wilt overklokken is de Papst 8412NGL misschien zelfs nog een optie voor je: 12dBA :9~

Verwijderd

Topicstarter
12dBA kan ik heel goed :Z

maar ik wil mijn 1400 @1600 krijgen dus toch beetje overclocken >:)

Verwijderd

Okee, we hebben het hier toch over casefans, he :? ;)

• multipasser
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-05 02:17

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Ik heb 4412 van papst 55cfm en 23dB denk ik..

Is een 120mm Casefan.. Beste dB/CFM verhouding van Papst. de 120mm versies. Ik heb er lang genoeg achter gezocht :)

Dus zoek 120mm fans :) 92mm's vallen mee. 80mm's zijn goed maar 120mm's hebben veel meer CFM bij zelfde dB's.

so u choose :7

slukkes

Een amiga 500 met 512 kb ram !

Verwijderd

Als casefans voldoen Papst 8412NGL's prima, maar als CPU-fan zou ik een sterkere Papst nemen. Het probleem bij de stille Papst is niet dat je de fan hoort, maar de hoeveelheid luchtverplaatsing *D

Verwijderd

Topicstarter
dit wordt mijn kast

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakshop.nl/img/case/alien/dx-01-sld.jpg

en het MOET STIL zijn :z

Verwijderd

Ah, deze kast word bij Tweakshop bestelt neem ik aan :? Dan kan je goedkoper Enermax fans erbij kopen, maar die zijn natuurlijk lang niet zo stil als Papst fans :P

Verwijderd

Topicstarter
jongens, heeft nou echt niemand van jullie NGM's ?????
anders ga ik wel NGML's halen (ben bang dat NGM toch te hoorbaar is :'( )

Verwijderd

Nebuchadnezzar heb jij eigenlijk papst fans in je psu gezet? dat ben ik namelijk van plan ik heb een 431watt enermax.

Ik heb zelf de ngml op mijn cpu zitten en die hoor ik niet boven mijn psu uit. Dat is ook de reden dat ik andere fans wil in mijn psu.

Verwijderd

Topicstarter
nee klopt, zijn niet stiller, daarom heb ga ik h'm ook helemaal leeg bestellen (heb zelf alles al, behalve casefans :'(

Verwijderd

LOL @ Tequila4alvin :P , die ga je echt horen ja. Ik heb dus 4x Papst 8412NGML en die zijn "hoorbaar" :9~

Verwijderd

Topicstarter
19dB en je kan het zo goed horen??? :? lol...
misschien heb je een te stille systeem, wat voor CPU koeler(fan) heb je dan? en voeding?

Verwijderd

Topicstarter
oh ik zie het al, je heb dus helemaal geen casefans???
alleen die NGML op je CPU? ;)

Verwijderd

Op woensdag 05 december 2001 15:30 schreef SuB het volgende:
nebu heb jij eigenlijk papst fans in je psu gezet? dat ben ik namelijk van plan ik heb een 431watt enermax.

Ik heb zelf de ngml op mijn psu zitten en die hoor ik niet boven mijn psu uit. Dat is ook de reden dat ik andere fans wil in mijn psu.
Ah, dan kan ik je helpen. Andere voedingen weet ik niets van, maar Enermax wel ;)

Je hebt in ieder geval 2x Papst fans nodig (1x 80mm + 1x 92mm). Bedenk wel dat je je arantie op die voeding kwijt raakt door 'm te modden :)

PSU-mod stappenplan:
1. Haal de voeding uit je kast en controleer dat er geen stroom (lading) op de voeding zit.
2. Open de PSU door de 4 schroeven te verwijderen.
3. Maak de 2 verbindingen van de originele fans los.
4. De temp draad moet je doorknippen, want die krijg je niet uit die bundel van draden.
5. Maak de overige schroeven waarmee de 2 fans vastzitten los.
6. De Papst fans worden geleverd met 4-pins molex aansluitingen en dus moet je deze fans buiten de voeding om aansluiten.
7. Schroef de 2 nieuwe fans goed vast en controleer of de draden niet in de buurt van de fanbladen komen.
8. Maak de PSU weer dicht en plaats 'm in je kast.
9. Belangrijk: Vergeet niet de fans weer aan te sluiten!!!

Succes verder!!! :P

Verwijderd

Op woensdag 05 december 2001 15:35 schreef Tequila4alvin het volgende:
oh ik zie het al, je heb dus helemaal geen casefans???
alleen die NGML op je CPU? ;)
Ik heb 2x Papst 8412NGML op 7V als casefans. In mijn Enermax voeding zit: 1x Papst 8412NGML + 1x Papst3412NGL (beiden draaien op 7V). En op mijn CPU zit inderdaad een Papst 8412NGML :9~

Verwijderd

Topicstarter
ahhhh, dus je heb niks luider dan NGML. geen wonder dat je die wel hoor 8-)

Verwijderd

Klopt, aan mijn specs is al te zien dat ik allergisch ben voor lawaai. Stilste HD en stilste fans, zelfs die op mijn Northbridge heb ik vervangen met een superstille fan :P

Verwijderd

Topicstarter
lol...

ok nou weet ik wat ik ga halen: 2x Papst 8412NGML

deze 2 zijn genoeg voor een koeler kast van binnen he :)

Verwijderd

mja ik heb mijn psu al een keer open gehad om te kijken wat er gebeurde als ik ik die 92mm niet aansloot.

Ik wil eigenlijk liever die fans direct in de psu aansluiten en niet een draadje naar buiten trekken. Vind ik netter noem me een zeikert maar dat wil ik nu eenmaal :)

Ik vraag me dan ook af of je de 9cm fan in de psu op 7 volt kan laten lopen als je dat buiten is eitje natuurlijk maar ik wil het erin doen zonder mijn psu te mollen :)

• Black_Adder
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-08-2025
Op woensdag 05 december 2001 15:44 schreef Nebuchadnezzar het volgende:
Klopt, aan mijn specs is al te zien dat ik allergisch ben voor lawaai. Stilste HD en stilste fans, zelfs die op mijn Northbridge heb ik vervangen met een superstille fan :P
ja maar je monitor geeft wel een dikke klap alsie aangaat!

:P

Verwijderd

wat houdt die silence promotion crew eigenlijk in?

Verwijderd

misschien staat hier wat leuks tussen.. : http://www.silent-pc.com

Verwijderd

Op woensdag 05 december 2001 16:05 schreef SuB het volgende:
wat houdt die silence promotion crew eigenlijk in?
De Silence Promo Crew staat altijd klaar om mede-tweakers te voorzien van "op maat gesneden" hulp bij het stiller modden van een systeem. Natuurlijk is het de bedoeling dat dit ten koste gaat van zo min mogelijk performance. Bovendien zijn we bezig met het samenstellen van een SPC-FAQ dat enkel en alleen gericht is op het "silencen" van systemen.

Silence Promo Crew always at your service ;)

• eelcoo
  • Laatst online: 26-08-2025
whehe ik heb hier een ook een 8 X 8 CM papst, maar dit is een ware windtunnel :) ... hij zit nu op mijn CPU met een fanadapter op een Swiftech MCx370, Duron 700 @ 777 ( 7 * 111) 29 graden stressed :*
maar deze doet dus 46 CFM moet 32 decibel ofzo (correct me if I'm wrong

[edit]

dit is dus de 8412 NH, 36 CFM en 36 dB...

• eelcoo
  • Laatst online: 26-08-2025
Op woensdag 05 december 2001 15:26 schreef Tequila4alvin het volgende:
dit wordt mijn kast

[afbeelding]

en het MOET STIL zijn :z
euhm ik ken iemand die dezelfde kast gaat kopen, ook veel met casefans gaat doen èn ervaring heeft met papst fans...hij staat hier geregged als -[=SARGE=]- ... hij heeft die kast sinds vandag dus suc6!

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
hier stond gelul

Verwijderd

Op woensdag 05 december 2001 15:48 schreef SuB het volgende:
mja ik heb mijn psu al een keer open gehad om te kijken wat er gebeurde als ik ik die 92mm niet aansloot.

Ik wil eigenlijk liever die fans direct in de psu aansluiten en niet een draadje naar buiten trekken. Vind ik netter noem me een zeikert maar dat wil ik nu eenmaal :)

Ik vraag me dan ook af of je de 9cm fan in de psu op 7 volt kan laten lopen als je dat buiten is eitje natuurlijk maar ik wil het erin doen zonder mijn psu te mollen :)
Ik heb zelf een weerstandje uit een voedingskabeltje van een silverado gesloopt. Et voila 8 volt en haast niet hoorbaar. (sunon 80x80 fan)

Morgen krijg ik ook 2 papst 8412 ngml fans binnen en misschien ook mijn alpha pal8045 heatsink.

Wat een rust :9~

Verwijderd

Op woensdag 05 december 2001 23:50 schreef smvs het volgende:
als ik het goed begrijp zit er in een cpu dus zo'n beetje altijd een 92 mm fan?
Nee sinds kort een 80x80 en alleen de zalman heeft nu een standaard 92mm fan.

• smvs
  • Niet online
als ik het goed begrijp zit er in een cpu dus zo'n beetje altijd een 92 mm fan?
jesus christus ik moet nodig gaan slapen.
ik bedoelde: in een psu, ofwel voeding. ik vraag me af wat voor maat fan er in mijn standaard rainbow kast voeding zit.

op de cpu kan je altijd wel een fan hangen desnoods met tai wraps, als ie maar naar de cpu blaast.

Verwijderd

Op donderdag 06 december 2001 00:02 schreef smvs het volgende:

[..]

jesus christus ik moet nodig gaan slapen.
ik bedoelde: in een psu, ofwel voeding. ik vraag me af wat voor maat fan er in mijn standaard rainbow kast voeding zit.

op de cpu kan je altijd wel een fan hangen desnoods met tai wraps, als ie maar naar de cpu blaast.
Meestal een 80x80fan.
De enermax heeft wel een combo van 1 80mm en 1 92 mm fans

• smvs
  • Niet online
ok, bedankt voor de snelle reactie.
dan zou ik nog willen weten of een 12 DB 8412 NGL mijn standaard voeding op normale temparatuur kan houden?
en mijn atlon xp 1600+ @ 1400? (lijkt me niet)

Verwijderd

Op donderdag 06 december 2001 00:16 schreef smvs het volgende:
ok, bedankt voor de snelle reactie.
dan zou ik nog willen weten of een 12 DB 8412 NGL mijn standaard voeding op normale temparatuur kan houden?
en mijn atlon xp 1600+ @ 1400? (lijkt me niet)
Wat vind je een normale temp :? Met een Papst 8412NGML is mijn CPU slechts 44oC stressed :P Bovendien leveren de Papst fans in mijn voeding meer CFM's dan de stockfans. Dus IMO moet het ook met de Papst 8412NGL kunnen :)

Verwijderd

kan ik die spc joinen ofzo =]

ik doe er ook alles aan lol

• BiZaR232
  • Laatst online: 29-09-2022

BiZaR232

How BiZaR!

-off topic-

misschien een stomme vraag , maar wat betekent IMO? :+

-off topic-

AMD Barton XP 2500+@3400+, Asus a7n8x deluxe, 512 MB twinmos, Sapphire Radeon 9800SE@9800XT, LG 915FT+

Verwijderd

in my opinion

• BiZaR232
  • Laatst online: 29-09-2022

BiZaR232

How BiZaR!

Thnx

AMD Barton XP 2500+@3400+, Asus a7n8x deluxe, 512 MB twinmos, Sapphire Radeon 9800SE@9800XT, LG 915FT+

• SiGNe
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 10-05 01:18

SiGNe

Ook hoi!

Ik zat zelf dus ook aan deze fans te denken, maar ik ben toch nog een beetje bang dat de sleeve bearing fans na een tijdje toch meer herrie gaan maken.
de ballbearings zijn toch over het algemeen stiller in gebruik?

Niet?
[Specs]

Verwijderd

nee dat valt heel erg mee. zeker omdat papst zijn fans uit lijnt op een speciale manier. Dat mag je ook wel verw88 van een fan van 40 piek terwijl je er ook 1 hebt voor een 10tje
Pagina: 1