Ik heb een AOpen Bigtower gekocht, om de temperatuur en het geluid van mijn PC flink te verminderen. Op mijn processor heb ik de standaard cpu-cooler vervangen door een Titn Majesty M12AB cooler. De standaard Aopen voeding heb ik vervangen door een Enermax 350 Watt voeding.
De kast maakt nu nog best wel veel lawaai. Ik heb geen extra fans in de kast gemonteerd. Boven de voeding ik ik mijn 2 HD zo ver mogelijk uit elkaar gemonteerd. (2 x 3,5" bay tussenruimte) Tussen de dvdrom en cd-writer heb ik 2 5,25" slots vrijgelaten.
Volgens mij maken de harde schijven ook best wel een lawaai. Via de search had ik al geluidsdempers voor de HD gevonden, alleen werken deze alleen bij 5400rpm schijven.
De meeste lawaai komt van de Western Digital schijf.
Wat zou ik nu nog kunnen doen om het geluidsniveau van mijn PC te verminderen?
De kast maakt nu nog best wel veel lawaai. Ik heb geen extra fans in de kast gemonteerd. Boven de voeding ik ik mijn 2 HD zo ver mogelijk uit elkaar gemonteerd. (2 x 3,5" bay tussenruimte) Tussen de dvdrom en cd-writer heb ik 2 5,25" slots vrijgelaten.
Volgens mij maken de harde schijven ook best wel een lawaai. Via de search had ik al geluidsdempers voor de HD gevonden, alleen werken deze alleen bij 5400rpm schijven.
Wat zou ik nu nog kunnen doen om het geluidsniveau van mijn PC te verminderen?