Toon posts:

Help: kan geen PCI kaarten aansluiten op K7T266Pro

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn systeem heeft de volgende onderdelen:

* MSI K7T266 Pro2
* AMD Athlon XP 1700+
* DIMM 256 DDRAM pc2100
* Leadtek GeForce Titanium 64 MB DDR
* Maxtor 40 GB 7200rpm
* 300 Watt voeding

Volgende installaties zijn gebeurd:

* BIOS flash (laatste versie)
* Win2K Pro + Service Pack 2
* VIA 4in1 drivers (laatste versie)

Nu wil ik mijn PCI kaarten 1 voor 1 installeren, maar het lukt me niet. Telkens krijg ik de volgende foutmelding:
"Er is een fout opgetreden tijdens het installeren van het apparaat. De gegevens zijn ongeldig"

De drivers zijn de nieuwste versies en werken wel op mijn ander Win2k systeem.

Naast de apparaten in het apparaatbeheer staat er dan een uitroepteken en er is geen IRQ vermeld bij het apparaat.

Kan iemand mij hierbij helpen? Alvast bedankt.

Verwijderd

ik zou even in de bios kijken hoe je irq's verdeeld worden. automatisch of met de hand ingesteld. Zou ze op auto zetten.

Verwijderd

Topicstarter
IRQ staat in BIOS op auto. Ik heb het ook met vooraf ingegeven waarden geprobeerd.

Geen resultaat. ;(

• erikdeperik
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-07-2024
doetiet wel met 98 2 ?

ik zeg maar zo "zeg maar niks"

• Delta2
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-08 09:31
Heb ik ooit ook een keer met een kaartje van mij gehad, enige manier om dit voor mij toen op te lossen was een clean install.
Heb je dit trouwens al eens geprobeerd ?

DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL == DRIVER_IRQL_IS_SUPERIOR :)

Verwijderd

Kijk ook tijdens het booten eens of en zo ja op welke IRQ al je kaarten terechtkomen, want het lijkt erop dat de BIOS niet eens een IRQ uitdeelt aan je kaart. Tja en dan kan windows er ook niet veel soeps van maken... Als laatste optie als al je IRQ's al op AUTO staan: Misschien PnP enablen in de BIOS?

• nickv
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-05 16:10
Op donderdag 06 december 2001 08:09 schreef --EasY-- het volgende:
Kijk ook tijdens het booten eens of en zo ja op welke IRQ al je kaarten terechtkomen, want het lijkt erop dat de BIOS niet eens een IRQ uitdeelt aan je kaart. Tja en dan kan windows er ook niet veel soeps van maken... Als laatste optie als al je IRQ's al op AUTO staan: Misschien PnP enablen in de BIOS?
Wat je ook kan doen als het boven staand het probleem is, even in de bios de IRQ opnieuw vrijgeven, het kan nl wel eens zo zijn dat de bios het een keer auto doet en dan gewoon vasthoud.

Leef in het heden en nooit in het verleden. Carpa diem

Verwijderd

Met welk PCI slot ben je begonnen ?

De eerste, naast de AGP voor de video kaart, moet je overslaan meestal.

Begin maar met slot 4, dan 3, dan 2, dan de laatste twee (buitenste 2).

Verwijderd

In bios PNP OS even op NO zetten. Dan ook nog de gegevens van irq-indelingen refreshen.

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 06 december 2001 09:00 schreef Michel.Zwarts het volgende:
In bios PNP OS even op NO zetten. Dan ook nog de gegevens van irq-indelingen refreshen.
Heb ik geprobeerd... geen resultaat.
Op donderdag 06 december 2001 08:09 schreef --EasY-- het volgende:
Bij het booten krijgen de kaarten wel een IRQ mee van het BIOS:

Slot 4 Ethernet IRQ 10

De PCI kaarten hebben bij Apparaatbeheer geen tabblad 'Bronnen'. En er staat dat de driver niet geïnstalleerd is.

Bij de Win2k help files heb ik het volgende hierover gevonden:

"Als het tabblad Bronnen niet wordt weergegeven, worden voor het apparaat geen bronnen gebruikt. Sluit de probleemoplosser en vraag de fabrikant van het apparaat of er sprake is van een hardwareconflict."

De apparaten werken echter wel op mijn andere Win2k machine (zonder SP2).

• Tito129
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07:05
ik heb het zelfde probleem alleen dan met Win xp
Ik ook het zelfde systeem, dus misschien is het een instelling in de bios, maar ik kan maar niet vinden welke..
Heeft er iemand meer informatie hier over?????????
Pagina: 1