Heb probleempje met onze SQL database (linux MySQL Suse 7.2)
Ik wil vanuit VB 6 (ado) via ODBC mysql een SQL database aanspreken met een SQL statement met daarnin variabele gevens zie de code hier onder.
datumSTART = Date '' test variabele is Public as date
datumEIND = Date + 6 '' test variabele is Public as date
SQLOPDRACHTBegin = "Select * From routeinfo WHERE numm > "
SQLOPDRACHT1 = "And datumAflever < "
SQLOPDRACHTLast = " Order by OpdrachtGeverID"
''SQL = SQLOPDRACHTBegin & datumSTART & SQLOPDRACHTLast
SQL = "Select * From routeinfo WHERE datumOphaal <> " & (datumSTART) & SQLOPDRACHTLast
adoPrimaryRS.Open SQL, db, adOpenDynamic, adLockOptimistic
Wat gebeurt er nu de variabele datumSTART (want ik wil die datum alleen selecteren in de SQL database kolom naam datumOphaal
Als ik het zonder variabele invoer gaat het wel goed (als hier onder)
adoPrimaryRS.Open "Select * From routeinfo WHERE datumOphaal <> "25-12-2001", db, adOpenDynamic, adLockOptimistic
dan werkt het wel maar hoe krijg ik in vredesnaam die aanhalings tekens er bij in als ik een variable wil gebruiken
Ik wil vanuit VB 6 (ado) via ODBC mysql een SQL database aanspreken met een SQL statement met daarnin variabele gevens zie de code hier onder.
datumSTART = Date '' test variabele is Public as date
datumEIND = Date + 6 '' test variabele is Public as date
SQLOPDRACHTBegin = "Select * From routeinfo WHERE numm > "
SQLOPDRACHT1 = "And datumAflever < "
SQLOPDRACHTLast = " Order by OpdrachtGeverID"
''SQL = SQLOPDRACHTBegin & datumSTART & SQLOPDRACHTLast
SQL = "Select * From routeinfo WHERE datumOphaal <> " & (datumSTART) & SQLOPDRACHTLast
adoPrimaryRS.Open SQL, db, adOpenDynamic, adLockOptimistic
Wat gebeurt er nu de variabele datumSTART (want ik wil die datum alleen selecteren in de SQL database kolom naam datumOphaal
Als ik het zonder variabele invoer gaat het wel goed (als hier onder)
adoPrimaryRS.Open "Select * From routeinfo WHERE datumOphaal <> "25-12-2001", db, adOpenDynamic, adLockOptimistic
dan werkt het wel maar hoe krijg ik in vredesnaam die aanhalings tekens er bij in als ik een variable wil gebruiken