[WC] Koelblok idee

Pagina: 1
Acties:

• Drama
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-11-2024
Dag mensen ik lees hier geregeld topics over het zelf maken van een koelblok voor de processor. Nu was ik zelf op een idee gekomen en ben aan deslag gegaan in de search. Hier kwam ik niet verder met mijn idee-en en nu wil ik vragen of dit idee van mij kan c.q. werkt.

Ik ben van plan om een CPU cooler van de proc. om te bouwen tot een waterblok (Met dank aan de nieuwe HCC001 cooler oid) Nu was ik van plan om de koelribben in te sluiten en er water doorheen te laten lopen. zo zit ik niet met het probleem voor het vast zetten van het koelblok want die bevesteging zit er al op verder wil ik het opdelen in twee apparte kamers die beide door een apparte waterstroom worden gekoeld (hetzelfde idee als de Silverao Noise Control die dit doet d.m.v twee fans) verder kan ik de fan bovenop het blok ook nog gebruiken om de condens weg te blazen (mocht dit zich voordoen.) Is dit een haalbaar idee of kan ik dit idee de prullebak ingooien.

Graag jullie mening en suggesties waarom wel, waarom niet. Theoretisch gezien is dit haalbaar qua constructie, maar is dit haalbaar qua koeling voor mijn cpu.
BVD.

\0/

Verwijderd

Zolang je niet met Peltiers wil gaan werken zal dit best werken. Zolang alles maar water dicht is. Het is ook al eerder gedaan. Ik dacht dat Dabit zo'n blokkie gehad heeft.

• Drama
Op woensdag 05 december 2001 13:44 schreef Sidewinder het volgende:
Zolang je niet met Peltiers wil gaan werken zal dit best werken. Zolang alles maar water dicht is. Het is ook al eerder gedaan. Ik dacht dat Dabit zo'n blokkie gehad heeft.
Peltiers :? wat doen die en waar moet ik die dan plaatsen.

\0/

Verwijderd

OK. Dan werkt het zeker. Het was maar een tip.

• Twarp
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-04 22:35

Twarp

just grin...

Op woensdag 05 december 2001 13:47 schreef Drama het volgende:

[..]

Peltiers :? wat doen die en waar moet ik die dan plaatsen.
Het lijkt mij niet onverstandig om de search eens te gebruiken en eventueel meer kennis op te doen hier en daar. Anders is de kans dat jij je PC sloopt enorm hoog.

Meh ...

• Corn
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-04 14:21

Corn

Raar jongetje

Jep, want als je die dingen misbruikt dan vindt je Proc. dat niet erg leuk, die kan dan het loodje leggen

[satan]
Koop gewoon zo'n ding bij de conrad, en plak hem op je Proc. >:)
[/satan]

Verwijderd

ach jah, misschien maar wat meer wc-topic's lezen.

Het idee is goed hoor, maar er zijn bepaalde practische dingen waar jij gewoon geen rekening mee hebt gehouden.

Kun jij zo'n blok waterdicht krijgen? Je moet echt weten waar je mee bezig bent(meer lezen), je moet kunnen lassen, en je moet de spullen hebben!

wou jij echt een waterblok aan je socket hangen???, de zwaardere luchtkoelers gaan al over op de vier gaten rondom je socket, en jij wou dat met een waterblok niet doen??

Zonder af te kraken, het maken van een waterblok is iets waar de meeste mensen af moeten blijven ( ik ook :y) ), koop gewoon een leuk waterblokje ( DD maze2 bijvoorbeeld, ik was $60 kwijt, dat valt dus wel mee ), en ga dan zelf lekker spelen met zelf gemaakte recervoirs en auto radiatoren.

p.s. de zelfgemaakte waterblokken uit 1 blok alu of koper met daarin wat gaten geboort, zijn makkelijker, dat kan ook een idee zijn.

• Drama
Oke ik ben even in de search geweest en kwam erachter dat een peltier een blokje is die op twaalf volt loopt, deze wordt aan de ene kant extreem warm en aan de andere kan extreem koud.

Maar weet iemand misschien nog een site met een technische tekening van een water koeling. m.b.t diameter slangen hoeveel m3 moet er minimaal per minuut rond gepomt worden. en niet die verhalen van zo ziet het eruit en zo koelt hij, die heb ik al gelezen ik moet wat meer technische specificaties hebben.

De search leverde helaas niets op...

\0/

Verwijderd

Ik heb best lang gedraaid met een dichtgelijmde socket7 koeler. Je kent ze wel, 40x40mm, een centimetertje hoog. En dat werkte prima, totdat ik met peltiers ging spelen.

Over dat waterkoelinggebeuren: kijk op http://www.waterkoeling.nl , of misschien dat je bij mij nog iets leuks kunt vinden (http://dabit.trybit.com). Verder zijn overclockers.com, google en altavista makkelijk.
Pagina: 1