Toon posts:

[C++ | Linux | Windows] hoe maak je een DLL

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dag hallo wijze heren van het P&W forum...

Ik ben al een week of twee bezig om UnrealED2 met wine onder linux te draaien ... >:)

Tot dusver zonder success... :'(

Ik denk mijn probleem gevonden te hebben. Een van de DLL's van Unreal (Window.dll) heeft een assertion fout. Nu heeft ondergetekende van unreal.epicgames.com de vrije C sources gedownload en gepatched, maar hoe maak je in godsnaam een DLL van zoiets..?

Ik ben een linux-perl-hacker en weet wel een beetje van C / C++, maar zeker niet onder Windhoos.

Kan je met iedere willekeurige C-Compiler DLL's maken van sources uit Visual Studio?
Zo ja: Wat te doen?
Zo NEE!: Welke is de juiste en wat te doen?

TIA!

PS: Als ik UnrealEd2 onder wine heb draaien zorg ik natuurlijk voor een stukje website waar de HOWTO staat en je krijgt een eervolle vermelding :9

• The End
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-09 11:56

The End

!Beginning

Heb je er geen makefile (.mak extensie) bijgekregen? Die kan je openen in Visual Studio. Je kan geloof ik ook met de compiler switch \MD compileren.

P.S. Ik zie ook dat in de preprocessor defenities dit staat: _WINDLL en _USRDLL (in de project settings)

Verwijderd

Topicstarter
/me heeft geen en wil helemaal geen visualstudio.

ik wil gewoon een nieuwe Window.dll compileren, zonder al te veel fuss... Of is zoiets niet mogelijk onder Minthoos?

Mijn windows kennis is echt nihil als het gaat om compileren, etc. Ik kan heel goed regediten >:) en ini filetjes kloten, maar daar houd het wel weer op...

• The End

The End

!Beginning

Als je die mak(e) file hebt, kan je hem overal mee compileren...

• wasigh
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

wasigh

wasigh.blogspot.com

heb je al geprobeerd het te compilen?

(standaard C compiler? )

Verwijderd

Topicstarter
Nee, ik heb namelijk geen standaard C++ compiler voor Windows (of zou het met gcc ook werken? >:) )

Dus waar kan ik dan zo'n standaard compieler vinden, en heeft iemand een voorbeeld van een .mak file - dan kan ik die eventueel namaken, want die zit er idd niet bij...

TIA!

• The End

The End

!Beginning

Ok die site die je noemde staat ook een readme file: http://unreal.epicgames.com/ReadMeSrc.htm
Hier staat dus bij dat je het met Visual Studio moet compileren... De dsp file is een soort mak(e) file voor Visual studio. Als je VS6 hebt, kan je misschien een make file genereren... Maar zelf maken is geen doen.

Verwijderd

Op woensdag 05 december 2001 15:21 schreef drSinister het volgende:
Nee, ik heb namelijk geen standaard C++ compiler voor Windows (of zou het met gcc ook werken? >:) )
Ja, gcc werkt :) (tenminste mingw32). Doe ld --help en zie de dll opties voor de linker. Overigens moet je je functies wel declareren met __attribute__((export)) in gcc, en niet met een declspec zoals in MSVC.

• marcelk
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Op woensdag 05 december 2001 15:21 schreef drSinister het volgende:

Dus waar kan ik dan zo'n standaard compieler vinden, en heeft iemand een voorbeeld van een .mak file - dan kan ik die eventueel namaken, want die zit er idd niet bij...

TIA!
Je zou misschien de Borland C++ 5.5 Commandlinecompiler gratis kunnen downloaden op de site van Borland

Verwijderd

Topicstarter
OK - Visual C++ gevonden, compiler aan de praat getrapt, maar dat K*t (scuse me) ding maakt geen DLL's ...

Hoe kan ik dit fixen - ik ben echt niet thuis in de wereld van visual talen / omgevingen...

Kan iemand mij bij het handje nemen en me dit stapje voor stapje uitleggen, ik zit op het randje van insanity... ;(

Verwijderd

dsp openen en op compile drukken, how hard can it be?!

Verwijderd

Topicstarter
A bit harder then that my friend

het ding bouwt nada DLL's terwijl die dat toch zou moeten doen lijkt mij... Hoe krijgt ik dit voor elkaar... ?

Verwijderd

Ik heb die source bende ook maar es gedownload.

enne het kan niet sources zitten er niet bij, je leveren wel heel aardig 'n library zodat je die meuk uit die dll kunt gebruiken maar de source zit er nie bij.

succ6! verder

Verwijderd

Topicstarter
Thanx - pitty... :'(
Pagina: 1