Kweenie meer.... Audigy of Live 5.1player

Pagina: 1
Acties:

• RD
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19-03 14:35
Heb search gebruikt, maar ja daar kom ik ook tegenstrijdige antwoorden tegen.
Ik wil lekker gamen, beetje muzieken en wat dvd's kijken..

Dus is 100pieken extra waard wat betreft de audigy.

Verwijderd

.....1 kaart: Terratec 6 fire :9~

Verwijderd

voor een beetje muziek luisteren en dvd's kijken is de player ruim voldoende.
als je echt gaat editten met muziek dan kun je beter de audigy nemen.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:34

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op woensdag 05 december 2001 13:26 schreef twakker het volgende:
.....1 kaart: Terratec 6 fire :9~
Da's offtopic.

Topicstarter:

Die 100 piek extra is leuk als je de nieuwe 3d sound effecten erg belangrijk vindt. Die schijnen wel ok te zijn. EN als games dat gaan ondersteunen kan dat gaaf zijn. Ook heeft een echte audigy een fire-wire (geloof ik). Of je daar gelukkig van moet worden weet ik niet :P.

Als het je puur en alleen om muziek afspelen en DVD's kijken gaat kan je net zo goed die Live!5.1 kopen.
Op woensdag 05 december 2001 13:30 schreef TAGAEON het volgende:
voor een beetje muziek luisteren en dvd's kijken is de player ruim voldoende.
als je echt gaat editten met muziek dan kun je beter de audigy nemen.
Waarom dan? Kan je dan niet beter gewoon een "échte" geluidskaart nemen die daar puur voor bedoeld is? (meersporen, geen 3d bende enzo). En waaron zou die audigy beter zijn dan die Live? Niet omdat-ie nou zo ontzettend veel beter klinkt ofzo...

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Majestic
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19-05 20:54

Majestic

Neerlandici.

Meerprijs weegt niet op tegen de 'extra' voordelen.

Je brengt me helemaal van mijn abrikoos.

Verwijderd

Op woensdag 05 december 2001 13:30 schreef JvS het volgende:

[..]

Da's offtopic.

Topicstarter:

Die 100 piek extra is leuk als je de nieuwe 3d sound effecten erg belangrijk vindt. Die schijnen wel ok te zijn. EN als games dat gaan ondersteunen kan dat gaaf zijn. Ook heeft een echte audigy een fire-wire (geloof ik). Of je daar gelukkig van moet worden weet ik niet :P.

Als het je puur en alleen om muziek afspelen en DVD's kijken gaat kan je net zo goed die Live!5.1 kopen.
[..]

Waarom dan? Kan je dan niet beter gewoon een "échte" geluidskaart nemen die daar puur voor bedoeld is? (meersporen, geen 3d bende enzo). En waaron zou die audigy beter zijn dan die Live? Niet omdat-ie nou zo ontzettend veel beter klinkt ofzo...
de chipset van de audigy is echte beter en dus ook de audiokwaliteit en de capaciteiten. de live player heeft de emu 10k1 en de audigy de 10k2.

ik ben het wel met je eens dat als je wat geld te besteden hebt, in dit geval dus niet, dat je dan een echte soundcard moet aanschaffen.

• vassago
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:30
ALs je de OEM koop voor 169,- valt die meerprijs ook wel weer mee.

• LeonM
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-10-2025
Audigy rulez, zeer zeker de moeite waard, betere kwaliteit en dat advanced EAX is zeker een belevenis met gamen en films!

Kopen die shit! >:)

Verwijderd

heb thuis de audigy platinum staan
roelt hard
firewire onder andere
beter kan je niet hebben...

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op woensdag 05 december 2001 13:37 schreef TAGAEON het volgende:

[..]

de chipset van de audigy is echte beter en dus ook de audiokwaliteit en de capaciteiten. de live player heeft de emu 10k1 en de audigy de 10k2.
Ik denk niet dat de kwaliteit van de chipset daar wat mee te maken heeft. Die chip is een stuk krachtiger, maar daar wordt het geluid bij muziek niets mooier van.

Dan kan je beter in afscherming van de kaart denken, dat zet zoden aan de dijk in een PC denk ik. Een normale live! klinkt namelijk al gewoon goed...

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-08 21:25

tweakerbee

dus..?

native ASIO drivers

need I say more?

You can't have everything. Where would you put it?

• LightYears
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-03-2024

LightYears

wilt geen iPod

ja

EAC > Ogg vorbis -q6 > Cowon S9 > Westone ES3X > Oor

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-02 21:14

Mooody

elmoody

5.1 OEM kost 99 piek
Audigy OEM kost 165 piek

Voor die 66 piek extra kun je volgens mij beter de Audigy nemen, heeft toch weer iets meer mogelijkheiden...

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

• RD
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19-03 14:35
Bedankt gasten gooi maar dicht. Ik heb toch maar een live besteld, want de oem voor 169,- is nog niet te koop. Dus dus was de verschil 105,- piekjes ... beetje veel...

Verwijderd

Tja, leuk die Audigy en misschien heeft hij wel beter geluid maar de vraag is of je de HiFi troep eraan hebt hangen om dat kwaliteitsverschil over te brengen. Gisteren bij een vriend de Audigy gehoord met nieuwe Altec Lansing speakers (2.1 setje) en dat klonk prima....heb gisteren zelf een Inspiron 5300 setje gekocht (5.1 dus) en dat hangt aan een SBLive! 5.1 en dat geeft ook uitstekend geluid. Als je dan vraagt wat mijn voorkeur heeft is dat de Live + Inspiron vanwege het surround gedoe (gebruik het alleen voor spellen, films en mp3) dan is het bullshit om een superhoogwaardige Audigy te nemen want mp3 en divx geluid is toch al minder van kwaliteit dan wat mogelijk is. Moet zeggen dat de DVD van The Phantom Menace wel erg gelikt klinkt over mijn Inspiron hoor....en dat terwijl ik het altijd vergelijk met de peperdure Yamaha setup van mijn ouders...dan is die Live + Inspiron echt wel value for money hoor!! Audigy lijkt me alleen echt nuttig wanneer ook de rest van je audio setup echt hoogwaardig is (geen mp3 en HiFi installatie).

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-02 21:14

Mooody

elmoody

Op donderdag 06 december 2001 10:01 schreef RD het volgende:
Bedankt gasten gooi maar dicht. Ik heb toch maar een live besteld, want de oem voor 169,- is nog niet te koop. Dus dus was de verschil 105,- piekjes ... beetje veel...

OEM voor 169 piek is heel goed te koop
't is maar waar je kijkt...

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op donderdag 06 december 2001 13:07 schreef Xanadu01 het volgende:
Audigy lijkt me alleen echt nuttig wanneer ook de rest van je audio setup echt hoogwaardig is (geen mp3 en HiFi installatie).
En zelfs dat durf ik in twijfel te trekken :). MP3 kan namelijk ook gewoon 100% goed klinken (beetje aandacht aan besteed, in andere topics al uitgebreid bewezen :7). Verder heb ik een SBlive vaak zat aan een stereo gehoord, en nooit echt iets om te klagen gehad. Ik weiger te geloven dat een audigy ineens opvallend veel beter gaat klinken, omdat m'n PC bijna net zo mooi klinkt als m'n cd-speler (als m'n PC aanstaat). Dit omdat m'n PC zowiezo het geluid verpest door te staan suizen :o. Dan kan je nog zo'n fijn hoge geluid/ruis verhouding hebben (boven de 80-90db is toch alleen maar specs geblaat :P), dan verpest je PC het zelf, door op 50-60db te gaan zitten 'ruizen'. CDspeler zonder PC aan klinkt trouwens wel erg veel beter, maar dat komt omdat dat teringding dan geen herrie staat te maken :).

Verwijderd

Gewoon je stereo zo hard zetten dat je je comp niet meer kunt horen natuurlijk!! :) Inderdaad klinkt MP3 vaak net als MP3 maar er zullen genoeg mensen zijn die meteen beweren dat ze het verschil zonder probleem kunnen waarnemen.

Conclusie is volgens mij dat een Audigy alleen zinvol is wanneer je al die ingangen gaat gebruiken en muziek gaat maken ipv alleen afspelen, dan kun je beter een Live! kopen. Zeker wanneer je pc speakertjes gebruikt kun je beter daar wat extra geld in steken (blijf erbij dat mijn Inspiron 5300 setje erg lekker klinkt voor de 320 piek die ik er voor heb betaald)

• jona
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-08 20:11
Op donderdag 06 december 2001 10:01 schreef RD het volgende:

Hoezo nog niet leverbaar? Ik heb al een aantal weken de Audigy Player in OEM versie. Gekocht bij Mycom voor f165. Op de spelletjes na identiek aan de retail.

• Abom
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-08 13:09
BWAHWAHAHAHWAHWHAWA (sorry :P)

MP3 gelijkwaardig aan CD? rot op! zo gauw een mp3 onder de 192kbit/s zit is het MERKBAAR (en niet zo'n klein beetje) slechter. Als je het verschil niet hoort, mag je ff bij mij thuis langs komen.

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-08 11:57

Sick Nick

Drop the top!

Op vrijdag 07 december 2001 11:09 schreef Abom het volgende:

MP3 gelijkwaardig aan CD? rot op! zo gauw een mp3 onder de 192kbit/s zit is het MERKBAAR (en niet zo'n klein beetje) slechter. Als je het verschil niet hoort, mag je ff bij mij thuis langs komen.
[topic=308173/1/100]

Ga jij die test maar even doen mannetje :P
Dan zal je zien dat een GOED gecodeerde MP3 helemaal niet slecht hoeft te zijn. EN niet stieken naar beneden scrollen he, eerst de test doen!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

:Z.

• Trancentral
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Ok dan >:) Waar woon je? :+

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-08 11:57

Sick Nick

Drop the top!

Op vrijdag 07 december 2001 11:36 schreef Trancentral het volgende:

[..]

Ok dan >:) Waar woon je? :+
Geb. datum: -
Geslacht: Man
Beroep: Sysadmin