Toon posts:

exchange mail en extern adres

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mensen,

We hebben hier exchange 5.5, iedereen heeft een intern adres. Alleen 4 mensen hebben ook een extern xs4all adres omdat die buiten de deur zijn. Als iemand van extern een mail stuurt naar iemand intern en de persoon intern leest de mail krijgt de externe medewerker geen lees beversteging (Read Receipts). Het interne mail adres van de externe persoon stuurt de mail door naar zijn externe adres

A is extern persoon
B is intern persoon

A stuurt mail naar B, B leest mail, auto lees bevesteging word verstuurd naar het interne mail account van A, intern mail account stuurt mail door aan extern mail adres van A

De leest bevesteging blijft waarschijlijk hangen bij het interne account maar hoe kan je dit ondervangen.

Hoop dat iemand een oplossing heeft.
Jeff

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:19

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Read bevestigiingen worden toch bijna nooit ondersteund door de mail servers van providers ??

't Is vaak juist een truukje wat bij interne servers werkt, maar de ISPs hebben/gebruiken dat zo goed als niet.

Tijd voor een nieuwe sig..

Verwijderd

Topicstarter
Maar als ik het van mijn prive xs4all account stuur krijg ik wel een lees bevesteging. Dus ik zit met een ? boven mijn hoofd.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zelf hier al iets gevonden wat het probleem hopelijk op lost. voor de mensen die het ook willen weten.
http://support.microsoft.com/directory/article.asp?ID=KB;EN-US;Q253917

• martijnn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:38
Het gaat er niet om dat XS deze methode ondersteund, maar de clients.
XS fungeert hier alleen maar als doorsluis. De gelezen tag in het mailtje blijft bestaan. Open je de mail thuis op bijvoobeeld outlook express, dan zie je dat de client diegene is die een read bevestiging stuurt.

Gebruik je de webmail van XS, dan werkt het inderdaad niet, zoals hierboven gezegd werd.