Toon posts:

[XP] \WINDOWS\system32\config raakt corrupt

Pagina: 1
Acties:
  • 703 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus een ongelooflijk irritant probleem met WinXP. Ik heb het inmiddels al wel 25 keer opnieuwe moeten instaleren. En ik heb echt geen flauw idee waar dit aan ligt.

Eerst dacht ik dat het aan mijn Pinnacle PCTV pro driver lag, maar aangezien ik die hele kaart er dus niet meer in heb zitten was dat het probleem dus ook niet.

Elke keer beschadigen bestanden in mijn \WINDOWS\system32\config directory, afgelopen paar keer was het bestand system beschadigd, nu is sam beschadigd, gelukkig heb ik dual boot, dus kan ik ieg verder onder Win2K maar ik zou XP toch wel graag willen draaien.

Zou het mijn harde schijf kunnen zijn :? Ik heb mijn RAID0 array al een keer verwijderd en opnieuw aangemaakt, ook heb ik nu alle partities als NTFS file system maar dat maakt ook helemaal niets uit. Ik heb nog nooit eerder problemen ondervonden met mijn twee IBM GXP60 40 gig schijven, nooit geen corrupte data oid.

Ik wil al een nieuwe moederbord bestellen want ik heb ook altijd problemen gehad met mijn MSI maar dat staat los van dit probleem die nieuwe mobo wou ik zowieso al.

Maar iemand enig idee hoe dit kan, dat elke keer die system dir beschadig, het vreemde is windows kan het beste ene tijdje goed doen, ong. 4 dagen ofzo. En dan opeens zonder dat ik wat geinstalleerd heb of bios setting gewijzigd geeft ie dit gezeik weer.

Verwijderd

Topicstarter
Niemand? Niemand, die mij kan helpen?

Want het probleem is nu nog weer erger geworden. Niet alleen XP heeft het, nu is mijn Win2K installatie ook beschadigd.

Verwijderd

probleem zou misschien een virus kunnen zijn dat je steeds download? volgens mij repareerd windows XP zijn files gewoon.. alhoewel bij mij files wel snel stuk gaan.. :?

• poing
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik heb je een bericht op ICQ gestuurd. Zelfde fucking probleem maar alleen met XP. Maar ik heb het wel bij 2 PC's :-(

• radicalEMT
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22-03 13:26
Probleem hier ook. Is een probleem dat wel meer voorkomt, goede oplossing is er nog niet voor zover ik weet. Ik heb zelf een MSI Kt266a Pro2 RU en 2 x IBM 60GXP in RAID 0 en heb hetzelfde probleem. Ik heb de schijven nu maar in een "gewone" ide poort gezet. Jammer van de RAID maar ik wacht wel totdat er een fix voor is (als die nog komt).

Ideeen die ik tegenkwam in mijn zoektocht:
- probeer je RAID controller op een ander IRQ, of dat hij het IRQ niet shared
- Windows XP sluit te snel af, nog voordat hij de cache heeft weggeschreven, zet deze optie dus uit

Deze tips hebben bij mij dus niet geholpen!! Succes ermee en laat het a.u.b. weten als je een oplossing hebt gevonden want het komt aanzienlijk vaker voor!

Verwijderd

Deze file word ook gebackupt in de windows directory onder repair deze kun je kopieren naar de c:\windows\system32\config\ dir en dan gaat het ook weer goed alleen verliest die enkele instellingen.

Ik heb dit zelf erg vaak gehad, heb nog steeds ben aan het uitzoeken wat het is maar kan het nog niet vinden. Ik heb een beetje het idee dat het met de raid controller te maken heeft. Ik heb namlelijk de Promise Fastrack 100. En heb meer gelezen die dit probleem hadden en dus ook een raid kaart hadden.

die tips die hierboven gemeld zijn werken ook niet

• JaWa
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-04 20:42

JaWa

zie hier een icon

ik heb het probleem ook maar ik heb geen raid
hij wil bij mij gewoon totaal niet meer volledig installeren
dan komt hij met die fout melding die jullie ook hebben
corrupt c:windows/system32/config dir

dus vanaf boot cd gaat alles goed maar om setup te vervolgen herstart ie en dan gaat et mis

ik heb all pci kaarten eruit gehaald en sd ipv ddr gebruikt en meerdere xp cd's gebruikt
ik heb nu mn hd eruit gehaald en ga het op een andere systeem installeren.

(het vage is dat win98 origineel wel goed wordt geinstalleerd op mijn systeem ff een vraagje aan jullie gebruiken jullie je backup xp cd of je originele? )

mijn systeeem
ecs k7s5a
512 ddr
fujitsu 5400 rpm

Switched to the Dark Side 2005. Occasional dabbling in photography and coding

Verwijderd

Ik heb hetzelfde probleem en heb al een aantal zaken geprobeerd:

* bussnelheid 133 -> 100, werkt niet.

* ACPI en APM uitgezet, gaat iets beter zodat hij niet direct op z'n bek gaat maar na de 7e shutdown weer hetzelfde probleem.

De spullen (2x):

AMD Athlon 1600+
MSI KT266 Pro 2
Leadtek 400 MX
Maxor 40 Gb 7200

Ik ben al een week bezig, telkens andere zaken proberen en hij is me nu voor de 5e keer compleet vastgeslagen. Door het crashen raakt de disk ook nog eens corrupt zodat ik de boel niet eens fatsoenlijk meer kan formatteren. Ik moet dan met een maxtor disk repair tool de schijf weer op gang helpen.

De maat is vol, er gaat nu gewoon Win98 op. De computers waren voor m'n broertje en een voor m'n ouders. Die wil ik dat gezeik met XP niet aandoen.

Echt waardeloos dit.

• asmoday
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-05-2023

asmoday

1349

Op donderdag 21 februari 2002 13:46 schreef JaWa het volgende:
ik heb het probleem ook maar ik heb geen raid
hij wil bij mij gewoon totaal niet meer volledig installeren
dan komt hij met die fout melding die jullie ook hebben
corrupt c:windows/system32/config dir

dus vanaf boot cd gaat alles goed maar om setup te vervolgen herstart ie en dan gaat et mis

ik heb all pci kaarten eruit gehaald en sd ipv ddr gebruikt en meerdere xp cd's gebruikt
ik heb nu mn hd eruit gehaald en ga het op een andere systeem installeren.

(het vage is dat win98 origineel wel goed wordt geinstalleerd op mijn systeem ff een vraagje aan jullie gebruiken jullie je backup xp cd of je originele? )

mijn systeeem
ecs k7s5a
512 ddr
fujitsu 5400 rpm
Ik weet niet of je dit al opgelost had.
Ik had namelijk hetzelfde probleem maar het dit opgelost door een bios update.
2. Fixed the "standby" selection of start menu becomes to be inactive action after
installing Windows XP

Ash nazg durbatulûk, ash nazg gimbatul, ash nazg thrakatulûk, agh burzum-ishi krimpatul

Verwijderd

Had je ook een MSI moederboard of zo'n ECS geval?

• asmoday
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-05-2023

asmoday

1349

ECS K7S5A

Ash nazg durbatulûk, ash nazg gimbatul, ash nazg thrakatulûk, agh burzum-ishi krimpatul

Verwijderd

http://www.computing.net/windowsxp/wwwboard/forum/1321.html

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;Q307545

op bovenstaande urls staan een hele berg oplossingen, en mogelijkheden omtrend dit probleem......
Er zijn een paar mogelijke oorzaken :
- corrupte files
- kapotte geheugenbank
- kapot geheugenslot
- timing van het geheugen staat niet goed
- fasttrack raid controller veroorzaakt deze bug

Hoop dat je er nooit last van krijgt, want je wordt er echt niet vrolijk van :'(
Als je geluk hebt werkt de onderstaande simpele oplossing... ( na opstarten van cd, en de repair optie te selecteren type je onderstaande in ) anders probeer je de microsoft manier....Sterkte.....

CD system32\config
REN system system.old
COPY ..\..\repair\system
EXIT

overigens, om je geheugen te testen, bezoek het volgende linkjuh.... www.simmtester.com

• StratoFarmer
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-05-2025

StratoFarmer

Anke :*

Ik had eerst ook dit probleem, het bleek te komen door mijn Highpoint RAID controller.
Nieuwere driverversies gaven altijd deze fout.
De allernieuwste RAID-BIOS + drivers werken nu wel stabiel.

Mijn plekkie + Sympathisant van 'GoT voor Behoud der Nederlandsche Taal' [GvBdNT]

• Steephh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-04 17:57
Ok, het is een flinke kick, maar het probleem bestaat blijkbaar nog steeds. Vandaag zonder rede toen mijn zusje achter de computer wilde komt er oppeens zo een foutmelding te voorschijn. Lekker als je ruim 100 gieg aan meuk hebt geinstalleerd op je C schijfje. De manier van microsoft werkt denk ik niet, omdat de repair option de installatie niet kan vinden. Ik heb nu even windows xp op een 30 gieg schijfje geinstalleerd, en ik hoop dat ik alles terug kan zetten. Ik dacht eerst aan een brakke schijf tussen m'n raid. ( :D ) Maar zou het misschien ook kunnen komen, dat ik al een paar keer met een losse kabel van m'n ccfl tegen een sweex 5.1 kaartje aan ben gekomen, en dat de computer daarom nu fouten geeft? (Kaartje werkt overigens niet meer). Ik ga nu m'n geheugen eerst even op fouten testen, maar zijn er mensen die hetzelfde probleem ook nog hebben?

offtopic:
Verder lijkt het nu ook of oppeens me windows xp een stuk langzamer is, maar dat kan misschien ook liggen aan het verschil dat ik nu een ide schijf gebruik ipv. sata raid 0.

EDIT 23:16

Testen doe ik vannacht wel, duurt nu te lang. Probleem is dat de manier zoals die op de microsoft site staat beschreven niet werkt, omdat de recovery console de configuratie niet kan vinden, dan loopt hij vast. Ik heb wel de raid-drivers geinstalleerd, dus daar kan het niet aanliggen. Nu kan ik ook vanaf deze schijf files aanpassen, maar ik moet ook nog in SVI, en daar kan ik niet bij, ook al stel ik dat in...

Toch eerst nog even dit proberen:
CD system32\config
REN system system.old
COPY ..\..\repair\system
EXIT
brb

[ Voor 34% gewijzigd door Steephh op 12-01-2005 23:20 ]

_@/'

• Steephh
Dat truckje met dat renamen is gelukt, ik kan weer opstarten, maar ik heb weer de basic instellingen, die ik ook had toen ik windows net geïnstalleerd had. Ik heb dus eigenlijk helemaal niks. Drivers enz. is vrij makkelijk opnieuw te installeren, maar sommige programma's moet ik opnieuw installeren, en m'n windows installer is ook al defect. Ik heb er niet zo een heel groot bezwaar tegen windows opnieuw te moeten installeren, maar dan moet dit in de toekomst liever niet meer voorkomen...

_@/'

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Tja het blijft altijd moeilijk om te zegen waarom het register corrupt is geraakt. Misschien onlangs opgeschoond, een andere versie van een programma geinstalleerd wat iets heeft vernaggeld?

Dat je nu een standaardversie van Windows hebt is eigenlijk wel logisch want je zet het bestand system terug wat onderdeel is van het register. Ik zou zelf gaan voor een verse install. De meeste keren dat ik deze foutmelding heb getroubleshoot en Windows opnieuw had geinstalleerd is de melding niet meer opgetreden :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Steephh
sanfranjake schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 07:25:
Tja het blijft altijd moeilijk om te zegen waarom het register corrupt is geraakt. Misschien onlangs opgeschoond, een andere versie van een programma geinstalleerd wat iets heeft vernaggeld?

Dat je nu een standaardversie van Windows hebt is eigenlijk wel logisch want je zet het bestand system terug wat onderdeel is van het register. Ik zou zelf gaan voor een verse install. De meeste keren dat ik deze foutmelding heb getroubleshoot en Windows opnieuw had geinstalleerd is de melding niet meer opgetreden :)
Ah, dus het hoeft niet persé te liggen aan een brakke hd/raid config of iets dergelijks, want ik heb er zelf eigenlijk nooit problemen mee gehad. Wat ik als laatste geïnstalleerd had weet ik niet meer, ik had zo'n 100 GB aan software geïnstalleerd. Vooral spellen die ik nog allemaal wil uitspelen. :P

Ik heb nu wel gewoon toegang tot de C:\ (100GB) schijf en D:\ schijf (140GB) (één raid config van 240GB), dus save files en dergelijke dingen kan ik gewoon kopiëren. Ik wil nog 2x 200GB voor dataopslag, dus dan heb ik in ieder geval straks het syteeem en data apart staan, voor het geval dát.

_@/'

Pagina: 1