Toon posts:

BETA patch for the XP, GeForce infinite loop, BSOD

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Voor de geïnteresseerden, er is een fix uit voor VIA chipset / XP problemen. Werkt niet in alle gevallen, maar bij mij lijkt-ie het te doen.

http://forums.viaarena.com/messageview.cfm?catid=13&threadid=4123

• delorean7
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-07 09:13

delorean7

Let's take the Aston toni

Ik weet niet maar ik heb allerlei wazige problemen met 3d spellen (notably Q3 engine games) compleet screwde beelden die op te lossen zijn (soms) door ctrl alt del en dan [esc]. Verder krijg ik de BSOD bij 3dMark2001 ALTIJD bij de lobby high detail test, zit nu te testen.

Jep komt er voorbij als ik AGP 1x zet en ALLES onder chipset options disable. Tip: onder de slider voor acceleratie van je vid kaart zit een combined writing vinkje, ZET DAT UIT. (als je problemen hebt)

Ik laat zo wel ff weten of ik er uit ben gekomen.

• delorean7
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-07 09:13

delorean7

Let's take the Aston toni

Ok ok, ff lang alles langsgelopen en gechecked en uiteindelijk de oplossing gevonden, alles onder chipset instellingen staat nu aan of op auto (including fastwrite)
het enige wat helpt is AGP 4x terugzetten naar AGP 2x. Dat combined writing of whatever staat nu nog uit maar ik denk dat dat zelfs weer aan kan.

Dit is ook de oplossing die een hoop mensen op dat forum met die beta patch (die overigens bij helemaal nietmand heeft geholpen zover ik kan zien)

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
moved van HA --> PMG

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:35

Wildfire

Joy to the world!

Ik heb het Infinite Loop probleem nog nooit gezien hier onder XP... nou ik erover nadenk, ik heb nog nooit een nVidia-driver zien crashen...

Bij VIA Arena zeggen ze dat ze de patch misschien gaan opnemen in de nieuwe VIA 4-1's. Hopelijk laten ze ons dan de keuze om 'm mee te installeren, want ik heb nergens last van en dat beetje extra performance wil ik niet kwijt... >:)

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Verwijderd

Topicstarter
Brian,

Kom jij door 3DMark2001 heen. Zo ja, kunt je de resultaten dan laten zien (dan zie ik driver versies etc). Je hebt nagenoeg dezelfde config, maar ik heb toch wel wat problemen.

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:35

Wildfire

Joy to the world!

Ja hoor, bij mij werkt 3DMark 2001 perfect. Prachtige graphics en nog snel ook! :) Ook geen problemen als ik overklok... (core 175@220 en mem 400@500)...

Zie http://gamershq.madonion.com/compare2k1.shtml?2157413

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Pagina: 1