Abit VP6 + Dual P3 1000

Pagina: 1
Acties:

• C.44
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-08-2020

C.44

TurboCharged Supra Driver

Topicstarter
Kheb thuis een Abit VP6, met een "oude" P3 1000 (die met de blauwe kleine core). Nu is mijn vraag of ik die proc kan combineren met de nieuwe P3 1000 (die met die alu plaat over de core heen ala de p4).

Iemand hier een mening of ervaring mee ?

Toyota Supra 3.0i Turbo Targa in Panther Black Mica - 300D || 30D || 10-20 || 50mm 1.8 mk1 || 18-55 || 17-85 || 75-300 || Giottos || Manfrotto || Cullmann || Kenko || Hoya

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Je bedoelt zeker de Tualatin, oftewel PIII-S, alsook FGPGA-2 PIII..

Dan moet ik je teleurstellen, de Tualatins hebben een iets andere pinout, waardoor ze niet op alle moederborden kunnen, terwijl de Tualatin-plankjes weer wel Coppermines ondersteunen..

• C.44

C.44

Topicstarter
Op woensdag 05 december 2001 12:42 schreef BalusC het volgende:
Je bedoelt zeker de Tualatin, oftewel PIII-S, alsook FGPGA-2 PIII..

Dan moet ik je teleurstellen, de Tualatins hebben een iets andere pinout, waardoor ze niet op alle moederborden kunnen, terwijl de Tualatin-plankjes weer wel Coppermines ondersteunen..
Gaan die Tualatins ook op de VP6 passen of gaat die vlieger niet op ? kheb geen zin om even 600 piek in de beek te flikkeren ;)

Toyota Supra 3.0i Turbo Targa in Panther Black Mica - 300D || 30D || 10-20 || 50mm 1.8 mk1 || 18-55 || 17-85 || 75-300 || Giottos || Manfrotto || Cullmann || Kenko || Hoya

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Op woensdag 05 december 2001 12:46 schreef C44 het volgende:

[..]

Gaan die Tualatins ook op de VP6 passen of gaat die vlieger niet op ? kheb geen zin om even 600 piek in de beek te flikkeren ;)
Ze passen wel (zelfde socket), maar ze zullen niet draaien (andere pinout).

Trouwens 600 piek is best wel goedkoop voor een Tualatin, dus ik neem aan dat je een Desktop Tualatin in gedachten had, de 256KB exemplaar dus. Deze ondersteunen geen SMP, terwijl de 512KB Server Tualatins dat wel doen, maar die zijn alweer zowat de helft duurder. Maar dat is toch al niet belangrijk meer, aangezien ze simpelweg niet op een VP6 gaan draaien..

• C.44

C.44

Topicstarter
kheb net even met meneer abit in nederland gebeld, maar die zeggen me dat ik tualatin op dat bord zoiezo kan vergeten :(. Maar als ik de kans krijg om het zelf te testen dan doe ik het >:), khou jullie op de hoogte.

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Success met het aanpassen van de sockets, het vervangen van de chipset, het verlagen van de core voltages! :+

Je kunt natuurlijk ook wachten op de Powerleap Neo+, een FGPGA-FCPGA2 converter, maar dan moet je nog altijd de Server Tualatins nemen die de helft duurder zijn dan de Desktop versies. Ik zou gewoon geld uitgeven voor een tweede FCPGA PIII.

• C.44

C.44

Topicstarter
die tualatin die ik zostrax had dat was een zeer goedkoop ingekochte tualatin (vraag niet naar de prijs, er is me verteld dat ie goedkoop was). Er stond op het doosje dat ie Dual Proc Capable was en op de proc zelf stond ook echt 256KB cache op. Dit zou dus betekenen dat het een normale en geen server tualatin is... :?

Ik zal hier morgen even 2 pics van posten als bewijs.

• Coppertop
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Nieuwe modellen van de Pentium III 1GHz Coppermine hebben, net zoals de Pentium III Tualatin, een grote heatspreader over de core.

Ik weet niet of dit een andere stepping is dan de Pentium III zonder heatspreader, maar dat is vast wel ergens op het net te vinden.

[edit]
Het is dus echt geen Tualatin ! Zoals in het bericht hierboven beweerd wordt

• C.44

C.44

Topicstarter
gein is dus dat op het doosje zelf ook FCPGA-2 staat ipv FCPGA en dat wekt bij mij een beetje zorgen, maar kga ut gewoon es uitproberen, alleen zal het niet meer deze week worden waarschijnlijk omdat ze niet ingekocht zijn vanmiddag :(

Verwijderd

Klopt!

Heb ook al een paar (retail) PIII 1000's gehad met zo'n heatspreader....En er stond idd FCPGA-2 op de verpakking...

De klant wilde ze hebben i.s.m. een AX3S-U mobo (die sowieso geschikt is voor Tualatin), maar in de BIOS kon ik nie opmaken of het idd een Tualatin was...:(

• Coppertop
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Je kan het zien aan het voltage wat op het doosje staat. 1.75v = Coppermine en 1.475v (ofzo) = Tualatin.

Verwijderd

oftewel doe je zoals ik en koop je een Tyan Tiger 230T
dual P3 tulty ondersteund (via 133T chipset)

• ConZito
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-07 22:11
Maar ookal zou die proc passen en draaien
jij wil een oude p3 cumine met een nieuwe p3 tula op een dualboard gaan draaien...Ben je gek ofzo :D

Dat gaat dus niet werken, je moet voor dat grapje zorgen dat je 2 vrijwel identieke cpu's hebt, zelfde stepping, vcore, snelheid, cache, enz...

Dit gaat je dus zeker niet lukken...
Pagina: 1