Toon posts:

Links naar wetenschappelijke sites ...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
W&L-collega's...

De laatste tijd voel ik steeds meer de behoefte mezelf te verdiepen in alles wat met wetenschappelijke ontdekkingen/doorbraken heeft te maken, maar helaas weet ik de echte interessante sites niet te vinden.

Als je bijvoorbeeld in google intyped "scientific breakthroughs" krijg je echt geen hits van de ene gave wetenschappelijke pagina na de andere. Zo goed is google dan net weer niet...

Daarom lijkt het mij interessant om eens een topicje te openen waarin mensen links posten naar wetenschappelijke sites, waar dagelijks veel leuke informatie is te lezen.

Ik begin. Ik ken:

1. www.kurzweilai.net (hier staan verhalen over onderzoek naar onsterfelijkheid, nanotechnologie, artificiele intelligentie, nagebouwde hersenen, bewustzijn, etc...)

2. http://science.box.sk/ (van alles en nog wat... nog niet eens aandachtig bekeken)

Wie ken nog meer interessante wetenschap-sites ?

• El Jefe
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
www.subject.nl zou zo'n site moeten worden, mede opgezet door een aantal tweakers, maar zo te zien is daar de laatste tijd niet of nauwelijks meer iets mee gebeurt.

• Tupolev
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:58
Mischien had de topic titel beter populair-wetenschappelijke sites kunnen zijn.

Engineering

Verwijderd

www.treasure-troves.com

ook een geinige site..

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 05 december 2001 12:19 schreef Webgoodie het volgende:
www.subject.nl zou zo'n site moeten worden, mede opgezet door een aantal tweakers, maar zo te zien is daar de laatste tijd niet of nauwelijks meer iets mee gebeurt.
Ik hoor van een van de oprichters dat er het een en ander gaat veranderen he...

Die site komt nog wel op gang hoor.

• hetisik
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-12-2025

hetisik

geen flauw idee wat ik in zal

je moet eigenlijk naar name zoeken van een speciefiek onderwerp, bijvoorbeeld, de naam Tesla, dan krijg je internet pagina's over de vader van de wisselstroom.
Of Einstein, relativiteits theorie.
Of zwarte gaten,black holes.
Ik heb een hele mooie sit voor je, de officiele allom beroemde hubble telescoop site met foto's vanaf de jaren 90, maar voor kwalitiet foto's, moet je vanaf het jaar 1994 zoeken, dat is het jaar waarin de speigels verbeterd werden van de telescoop.
Je kan gewoon wegdromen bij die plaatjes.

http://oposite.stsci.edu/pubinfo/1995.html

Als je ander jaar wil hebben, dan moet je gewoon 1996 bijvoorbeeld intikken in de plaats van 1995.

8 )

Verwijderd

http://oposite.stsci.edu/pubinfo/pr/1999/45/index.html

Wow, dit is best heftig, als je hierover nadenkt... 4 of 5 complete sterrenstelsels die op elkaar botsen... Vraag me af of daardoor beschavingen als de onze kapot gegaan zijn...

• hetisik

hetisik

He, maar daarom bezitten stelsels meer dan een planeet, dat dient als bescherming voor de levensvormen die op een planeet in dat zelfde stelsel wonen.

8 )

• Lord Daemon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-01 13:31

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Op woensdag 05 december 2001 16:15 schreef hetisik het volgende:
He, maar daarom bezitten stelsels meer dan een planeet, dat dient als bescherming voor de levensvormen die op een planeet in dat zelfde stelsel wonen.
Uhm... heb jij het over zonnestelsels of sterrenstelsels? Ik vind het gebruik van de term daarom soweiso extreem dubieus hier, en ik zie ook niet in hoe het hebben van een tweede planeet je gaat helpen als je sterrenstelsel uit elkaar wordt getrokken. (Dit gaat overigens absoluut niet snel. :) )

Welch Schauspiel! Aber ach! ein Schauspiel nur!
Wo fass ich dich, unendliche Natur?

• Diadem
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 31-05-2023

Diadem

fossiel

Op woensdag 05 december 2001 21:35 schreef Lord Daemon het volgende:

(Dit gaat overigens absoluut niet snel. :) )
Inderdaad. Je zult er weinig van merken, totdat het sterretje waar jij woont aan de beurt is. Dan zie je ineens een ster heel snel groter worden totdat ie je hele planeet verdampt, of je verdwijnt in een zwart gat, of, het meest waarschijnlijke, je wordt verdampt door een overdosis gammastraling.

Allemaal niet erg prettig.

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life - Terry Pratchett

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 05 december 2001 22:42 schreef Diadem het volgende:

[..]

Inderdaad. Je zult er weinig van merken, totdat het sterretje waar jij woont aan de beurt is. Dan zie je ineens een ster heel snel groter worden totdat ie je hele planeet verdampt, of je verdwijnt in een zwart gat, of, het meest waarschijnlijke, je wordt verdampt door een overdosis gammastraling.

Allemaal niet erg prettig.
Ik kies voor het zwarte gat! :7

Maareh..... weten jullie nou nog interessante wetenschapssites ?

Verwijderd

http://www.space.com ?
of

http://dsc.discovery.com/news/news.html ?
niet echt 'wetenschappelijk' maar wel veel nieuws.

• hetisik

hetisik

lord deamon, ik heb het over zonne stelsel, maar het kan ook bestw el dat k het over stelsels in het algemeen heb.

8 )

Pagina: 1