Toon posts:

MINLENGT

Pagina: 1
Acties:
  • 93 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een reactieformulier gemaakt, met tekstvelden daarin. Nu wil ik graag dat het tekstveld "naam" en "e-mail" verplicht ingevuld moeten worden. Ik dacht: misschien is het wel zo simpel als MAXLENGTH; dan maak ik er MINLENGTH van. Zo simpel was het dus niet...

Wie weet welke code hier wel bij hoort, of kent een pagina waar ze dit gebruiken zodat ik het kan jatt?!???? bestuderen.

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Gewoon na het opsturen van het formulier checken of alles correct is ingevuld.

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Verwijderd

Topicstarter
Nee, dat bedoel ik niet. Ik bedoel dat mensen die mijn formulier invullen hun naam en e-mail verplicht in moeten vullen. Wanneer ze dat niet doen, worden de gegevens niet verstuurd....

Verwijderd

Gebruik javascript.. Jat mijn geedite code maar voor een veilingsite die ik voor school aan het maken ben. (zie de source van): http://g19.p1.ica.han.nl/julien/registreer.html

Dat ding kan op lengte van ingevulde velden checken en ook of bij email er een @ en een . instaat. Je zou voor de veiligheid ook deze dingen nogmaals moeten controleren in ASP/PHP via bijvoorbeeld ASP: If len(request("naam")) > 6 Then.. Of PHP: If (strlen($naam)>6){}

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Op woensdag 05 december 2001 11:53 schreef iek het volgende:
Nee, dat bedoel ik niet. Ik bedoel dat mensen die mijn formulier invullen hun naam en e-mail verplicht in moeten vullen. Wanneer ze dat niet doen, worden de gegevens niet verstuurd....
dan check je dus in de pagina waar je het heen stuurt of er die velden niet leeg zijn, zo ja zeg je dat, zo nee sturen maar :)

[edit]
hmm, sneller leren typen :+

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Verwijderd

Dit is gewoon een scriptrequest en die worden over het algemeen niet zo gewaardeerd :)

Maar goed, wat jelmer bedoelt is wat jij wilt. Je moet aan de submit knop van je form een actie toekennen welke middels een javascriptje test of de juiste waarden ingevuld zijn. Zo ja, gaat hij door, zo niet stopt hij.

Een beetje zoeken op google.com of deja.com wil wel eens helpen, evenals het lezen van de FAQ hier...

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

www.hotscripts.com misschien?

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Verwijderd

Topicstarter
ik ga het even proberen met het script van xenith.

Thanx

p.s. ik heb de search functie gebruikt met een aantal woorden zoals maxlength, minlength, tekstveld enz maar geen resultaat, vandaar deze post.

• wasigh
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

wasigh

wasigh.blogspot.com

toch beter zoeken hier op google of in de manual
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.