Toon posts:

ISDN modem en VIA chipset

Pagina: 1
Acties:
  • 105 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem met mijn ISDN modem en moederbord met VIA chipset. Het moederbord is een Asus A7VE133 met Duron 1000. Ik heb al verscheidene ISDN modems geprobeerd en dan wel met de volgende chipsets:
Teles
UMEC
USB (KPN: CombiVox)
USB - serieel (KPN: WebVox)
Al deze modems hebben tot gevolg dat het systeem onstabiel wordt en dan vooral onder Windows 2000 Pro en nu ook onder Windows XP Pro.

Kent iemand dit probleem en kun je mij een oplossing bieden?

Ben ten einde raad.... :'(

Verwijderd

Het kan aan een hoop dingen liggen natuurlijk.
Windows 2000 is een OS met "aardige" driver onder steuning maar lang niet 100%.
Je kan proberen de kaart in verschillende PCI sloten te stoppen. En verschillende drivers te testen.

De VIA chipset is wel leuk maar niet 100%. Je moet gewoon wat rommelen tot je een passende configuratie heb die bij jou systeem past.

(PS : Post evens wat meer specs van je PC.)

• wouterve
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-02 16:49

wouterve

Swinger of States

Ik heb ook een VIA-chipset, en een ISDN-modem. Het geheel werkt goed. De ISDN-kaart die ik gebruik is een NetCard 1 van KPN-telecom, een oud ISA-model. Is eigenlijk een Eicon Diva, en de driverondersteuning is er al voor ingebouwd in Windows 2000. Maar ik veronderstel dat de NetCard 2, die nu verkocht wordt en een PCI-model is, ook goed werkt. Probeer die anders eens.

Verwijderd

Topicstarter
Asus A7Ve 133
Duron 1000
256 MB PC133 SDRAM
Asus V3800 met detonator 4 (2000 XP) drivers
Creative Labs Soundbl. PCI 64
10/ 100 Mbit netwerkk (Intel Chipset)

Ik heb trouwens al verschillende PCI sloten geprobeerd

Nog even dit: Het probleen treedt bijna altijd op als ik probeer te internetten of telebankieren (Rabo) en dus inbel, of het systeem start niet volledig op (XP: na inloggen loopt ie vast (modem initiatie?)

Verwijderd

Als je geen seriele poorten gebruik zou ik die eens uizetten in je BIOS. Niet netjes, maar bij mij hielp het...