Voetbal is de belangrijkste bijzaak in het leven.
lijkt me wel, dat bootmenu staat toch in het MBR?? anders zou ik winxp op C: zetten ofzo
ik heb geen zin om alles weer opnieuw te gaan installen...Op woensdag 05 december 2001 11:38 schreef Bert-Jan het volgende:
lijkt me wel, dat bootmenu staat toch in het MBR?? anders zou ik winxp op C: zetten ofzo
Verwijderd
Je kan volgens mij in xp ook het bootmenu aanpassen en kan je dan ook de keuze van win98 weg gooien en dan kan je gewoon die c schrijf formateren, en gebruiken voor extra schrijfruimte.
Verwijderd
Formatteren vanuit XP en partitienamen wijzigen (XP ==> C: restende partitie daarop zet je bijvoorbeeld mijn documenten ==> D:)
ja maar als ik XP nu op C overzet krijg ik allerlei problemen met de software edOp woensdag 05 december 2001 11:47 schreef linus-1 het volgende:
Formatteren vanuit XP en partitienamen wijzigen (XP ==> C: restende partitie daarop zet je bijvoorbeeld mijn documenten ==> D:)
En trouwens die boot.ini staat op C...
en hoezo krijg ik gezeik dan?Op woensdag 05 december 2001 11:52 schreef TAGAEON het volgende:
gewoon lekker opnieuw installen (clean install) want je krijgt straks anders toch gezeik....sure thing
En wat voor gezeik?
explain me...
Verwijderd
Inderdaad. Partities verwijderen (fdisk). Clean install (XP) en in XP partitioneren. Klaar is Klara. Het snelste en het beste. Maak na de volledige installatie (drivers en progs) hier een Ghost van (op een partitie of direct op cd's branden) In geval van een crash ben je binnen een uur weer klaar. Succes ermee.Op woensdag 05 december 2001 11:52 schreef TAGAEON het volgende:
gewoon lekker opnieuw installen (clean install) want je krijgt straks anders toch gezeik....sure thing
Verwijderd
Als je Partition Magic hebt kun je ook de Win 98 wissen en de Win XP naar voren halen.
Als je dit wilt kun je het beste eerst vanuit Win XP de Win 98 wissen (en ook echt laten uitvoeren) en daarna XP verplaatsen. Anders duurt het echt kloterig lang (hij gaat dan naar DOS mode)
Als je dit wilt kun je het beste eerst vanuit Win XP de Win 98 wissen (en ook echt laten uitvoeren) en daarna XP verplaatsen. Anders duurt het echt kloterig lang (hij gaat dan naar DOS mode)
Verwijderd
Ik weet niet in hoeverre XP gelijk is aan Win2000/WinNT, maar dan moet je dus echt niet je C: formatteren. Er staat inderdaad een programma in de MBR, maar een deel staat dus wel degelijk op schijf 0, patitie 0 (wat DOS en uiteindelijk Win9x dus gebruikt als C: ).
Zelf heb ik het nog nooit gedaan, maar misschien kan je wel formatteren en dan met de emergency repair disk je bootloader terugzetten.
Zelf heb ik het nog nooit gedaan, maar misschien kan je wel formatteren en dan met de emergency repair disk je bootloader terugzetten.
Verwijderd
W 98 Flop erin Fdisk. die partities verwijderen.Op woensdag 05 december 2001 13:22 schreef linus-1 het volgende:
[..]
Inderdaad. Partities verwijderen (fdisk). Clean install (XP) en in XP partitioneren. Klaar is Klara. Het snelste en het beste. Maak na de volledige installatie (drivers en progs) hier een Ghost van (op een partitie of direct op cd's branden) In geval van een crash ben je binnen een uur weer klaar. Succes ermee.
XP opstart diskettes erin (www.bootdisk.com 't zijn er een stuk of 6 geloof ik) en installeren maar. Tijdens deze installatie systeempartitie NTFS formatteren en het komt allemaal goed. Ik heb NT, W2K en XP al 100 en keren geïnstalleerd op deze manier. NO PROBLEM.
Je kan een partitie zonder OS erop toch wel in Windows formatteren? En dan met Partition Magic OF de partities samenvoegen zodat je Win XP op C krijgt. Of die partitie voor Mp3's gebruiken ofzo 
Heb ik ook -> 1 partitie van 10 GB met Windows en een partitie van 30 GB met Mp3's, spellen en andere data.
Heb ik ook -> 1 partitie van 10 GB met Windows en een partitie van 30 GB met Mp3's, spellen en andere data.
Ik stream Poker, Retro Games & Good Vibes op Twitch.tv/Questje :-)
Verwijderd
Je kan een partitie zonder OS erop toch wel in Windows formatteren? En dan met Partition Magic OF de partities samenvoegen zodat je Win XP op C krijgt. Of die partitie voor Mp3's gebruiken ofzo
Ja dat klopt. Hoezo ?
Ja dat klopt. Hoezo ?
Pagina: 1