Toon posts:

Lite-on 16x10x40 IDE Retail Burnproof

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi,

ik wil zometeen de Lite-on 16x10x40 IDE Retail Burnproof brander gaan halen omdat ie vrij gunstig geprijst is. Ik wil niet weten welke brander jullie adviseren, ik wil alleen weten of er mensen zijn die met deze specifieke brander goede of slechte ervaringen hebben. Omdat dit mijn eerste brander wordt en ik daar natuurlijk meteen cd'tjes bij wil hebben, wil ik wel vragen of er nog type CD's zijn die jullie pertinent af willen raden om aan te schaffen.

Alvast bedankt

Verwijderd

jah dies goed heb ik ook! moet je firmware update doen dan kun je net als ik met clonecd op 24 speed fikke :9~

Verwijderd

Ook hier goede ervaringen ermee... hij word wel erg warm als je een stuk of 20 cd'tjes achter elkaar fikt dus hij is niet echt geschikt voor cd productie :P Maar bij gewoon gebruik voldoet hij prima. Ik had toen ik 'm net kocht nog wel dat als hij iets gelezen had dat hij vervolgens de cd nog zachtjes rond liet draaien zodat hij snel weer op kon spinnen. Daarbij ging dat hele ding wel gigantisch resoneren en maakte zo echt een pokkeherrie. Het kwam niet door de cd want ik heb wel een stuk of 10 verschillende geprobeert die dat soort problemen nog nooit hadden. Maar nadat ik een firmware update heb gedaan is dat probleem helemaal verholpen. Misschien draait hij nu op een ander toerental ofzo, ik kan het niet eens meer met zekerheid zeggen want hij is gewoon hardstikke stil.

En tsja, verder nog nooit een cdtje mislukt ofzo... maar burnproof heeft zichzelf bij mij ook nog nooit hoeven bewijzen, want in die 5:20 dat het duurt om een cdtje te fikken ga ik heus niet nog ff snel een spelletje spelen ofzo :)

Als afrader voor cd's heb ik trouwes nog RICOH... op het eerste gezicht lijken ze nog wel redelijk, maar na twee jaar laat die datalaag gewoon los! Het bladdert er gewoon vanaf zodat je een leuk doorzichtig plastic schijfje overhou :(
Op woensdag 05 december 2001 11:49 schreef HeiT het volgende:
jah dies goed heb ik ook! moet je firmware update doen dan kun je net als ik met clonecd op 24 speed fikke :9~
Wat is dit voor wazig verhaal trouwes :?
Ik gebruik clonecd nooit, maar 24x fikken met een 16x brander?

• Probub
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-04 13:20
Hoi.

welke firmware zet je er dan op om op 24x te burnen?
:9~
groeten Probub

• Weng
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-05-2024

Weng

Are y'all ready kids

Hij fikt lekker! Kheb er pas 10 CD's mee gefikt ofzo, maar ik vind dat ie het perfect doe. BURNProof werkt ook heel goed. Het heeft een paar keer in werking moeten treden omdat ik on-the-fly ging kopieren en ik mijn writer en cd-rom op dezelfde IDE kabel heb zitten. Maar nog geen CD mee vern**kt :P

Aye aye captain

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04 21:58

Smarron

The bend

Op woensdag 05 december 2001 12:02 schreef Probub het volgende:
Hoi.

welke firmware zet je er dan op om op 24x te burnen?
:9~
groeten Probub
Damn, dat wil ik ook wel weten!!

Maar over de brander: Topding! Nog geen CD's mee verknald. En is echt een goeie voor zo'n lage prijs! Als geld geen probleem was, had ik misschien toch Plextor genomen, maar dat zit dan tussen mijn hersens, zal wel de naam zijn. En die dingen komen volgens mij ook uit dezelfde fabriek.

Maar haal maar snel en burnen maar!

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Verwijderd

Topicstarter
Allemaal erg bedankt voor jullie replies! :)

Ik heb hem daarstraks gehaald en heb er 2 cd'tjes mee gefikt zo ondertussen. Ging perfect, ook met andere applicaties die op de achtergrond gestart worden of al draaiden. Het ding is superstil en lekker snel. Nu nog ff clone-cd zien te krijgen en de triljoen opties in dat progje ff doorkrijgen ;)
Of is er 1 van jullie die een handige alles-in-1 pagina heeft over fikken? Ik denk dat ik daar via |insert got faq| wel alles over kan vinden. Of zijn er mensen met nog andere goede links voor dat soort uitleg?

Verwijderd

Welke firmware is dat nou? Ik heb zelf de een na laatste, en ik mag toch echt alleen maar 16X fikke hoor :?

Verder idd een superfikker :)

<edit> typo </edit>

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 31-03 21:16

Gutteguttegut

CEO of TFD

Ben ook wel benieuwd...

The birds turned into The Flying Dutchmen!

• flippy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

flippy

Alle rechten voorbehouden.

je kan de liteon (elke brander trouwens) op hogere snelheid laten branden.
het gaat er aleen om of de laser het kan houden, die word namelijk erg warm erdoor en kan doorbranen.
ik had een phielieps 3610 en die had ik op 6x laten draaien.
werkte 6 maanden.

wat een geheim agent toch allemaal niet moet doen om incognito op zijn werk te verschijnen

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

En weg garantie.....

• flippy
  • Niet online

flippy

welke garantie?

wat een geheim agent toch allemaal niet moet doen om incognito op zijn werk te verschijnen

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07:19
volgens mij is dit een redelijk oud topic hoor... topicstarter heeft zelfs al bedankt gezegd :D

https://wren.co/join/Devian

Verwijderd

heb die lite-on 16* ook, werkt geweldig, hoeft nieteens sneller van mij hoor, heb liever een iets langere levensduur dan.

• flippy
  • Niet online

flippy

Op dinsdag 11 december 2001 12:43 schreef Gutteguttegut het volgende:
Ben ook wel benieuwd...
niet om lullig te doen maarre, je logotje is stuk

Verwijderd

Op dinsdag 11 december 2001 13:06 schreef the_virus het volgende:

[..]

krijgen we dat weer.... :Z

Verwijderd

ik heb het geprobeerd!

ik heb de laaste nieuw frime ware gedownload,
nu kan ik lekker op 24X branden!!!!!

Verwijderd

Op dinsdag 11 december 2001 13:37 schreef Sjorsl het volgende:
ik heb het geprobeerd!

ik heb de laaste nieuw frime ware gedownload,
nu kan ik lekker op 24X branden!!!!!
Heb je de 16102B of een andere? 16x10?

• MaanBanaan
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Uit de helpfunctie van CloneCD:

_____

Bugs and Limitations

There are some known problems in this version:

CloneCD allows you to select a faster write speed than the drive allows. This is not really a bug, it is just a cosmetic glitch. If you select 6x speed with a 2x writer, it will simply write 2x.

_____

• ScuL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:27
Ik heb ook deze brander. Super dingetje, ben er erg tevreden over :P

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

Verwijderd

Op dinsdag 11 december 2001 14:43 schreef JRTB het volgende:

_____

Bugs and Limitations

CloneCD allows you to select a faster write speed than the drive allows. This is not really a bug, it is just a cosmetic glitch. If you select 6x speed with a 2x writer, it will simply write 2x.

_____
bwahaha, bedankt!
Is dat misverstand ook weer uit de wereld geholpen :P

• MaanBanaan
  • Niet online
NP, maar 1 van de manieren waarop je erachter had kunnen komen is het feit dat de 1602B gebruikt maakt van Burn-Proof terwijl de 24102B Smart-Burn heeft. Er zit dus fysiek verschil in beide apparaten, en dat is iets wat je helaas niet kan veranderen met een firmware update :).

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Als ik met Nero 5.5 ga fikken, staat er echt SMART-BURN enabled.
Das op de 16102B dus, denk dat de 16101B nog BURN-PROOF had.

• MaanBanaan
  • Niet online
Apart, bij mij niet. Terwijl ik toch echt een 16102B heb... (ook hetzelfde brandprogramma, althans onder XP).

• Tupolev
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04:21
Op dinsdag 11 december 2001 14:43 schreef JRTB het volgende:

_____

Bugs and Limitations

_____
ROFLMAO, ik had al zo'n vermoeden.

Engineering

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 31-03 21:16

Gutteguttegut

CEO of TFD

Op dinsdag 11 december 2001 13:06 schreef the_virus het volgende:

[..]

[niet lullig bedoeld]
Ha, ha, ha, ha.... ik zou maar eens goed kijken voordat je wat zegt .. :)
[/niet lullig bedoeld]

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Verwijderd

Topicstarter
hmm... over dat burnproof en smartfik... ik heb vanmiddag geupgrade naar de laatste versie van nero 5.5.6.4 en daar staat nu ook smartburn... dus zal wel een "feature" van nero zijn... blijft gewoon burnproof driveje hoor... met de oudere versie... 5.4.nogiets was het ook gewoon burnproof... ;)

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Op dinsdag 11 december 2001 16:43 schreef JRTB het volgende:
NP, maar 1 van de manieren waarop je erachter had kunnen komen is het feit dat de 1602B gebruikt maakt van Burn-Proof terwijl de 24102B Smart-Burn heeft. Er zit dus fysiek verschil in beide apparaten, en dat is iets wat je helaas niet kan veranderen met een firmware update :).
Ik weet niet waar je die (mis)informatie vandaan hebt, maar ik heb zelf o.a. ook een LiteOn 16102B en die is wel degelijk voorzien van Smart-Burn...

• MaanBanaan
  • Niet online
Nero 5.5.5.1 geeft dit aan:

Afbeeldingslocatie: http://httpd.chello.nl/~t.heres/ditissem.jpg
_____

Ik heb het ook in een review gelezen, weet niet meer welke.
De plek waar ik het beste kan vinden van welke buffer-underrun protectie de 16102B gebruik maakt, de Lite-On site zelf, is op dit moment onbereikbaar (althans bij mij).

Verwijderd

Op dinsdag 11 december 2001 17:52 schreef _JGC_ het volgende:
Als ik met Nero 5.5 ga fikken, staat er echt SMART-BURN enabled.
Das op de 16102B dus, denk dat de 16101B nog BURN-PROOF had.
geen probleem kid :7 ... vink jij maar lekker aan die smart-burn dan komt alles in orde ... fikken maar die zooi ;)
Pagina: 1