Toon posts:

DivX probleempje (bitrate??)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Okey, allereerst heb ik de search gebruikt :) ... zonder resultaat :(

Ik heb Pearl Harbour geript en d.m.v. Mpeg2Avi met DivX ;-) 4.11 codec omgezet naar een .avi file met een bitrate van 1550 (zo kan ie met geluid erbij nog net op 3 cd's :)). Geen problemen met het beeld ofzo, echt een superstrak beeld 8-). Nu gebruik ik Graphedit om het geluid erbij te halen (gaat ook goed, geluid is perfect) en Virtualdub om het samen te voegen. Tot zover nog geen problemen. Als ik de film nu start en 'm gewoon laat lopen gaat alles ook uitstekend ... perfect beeld (bitrate van 1550) en geluid (bitrate 128), maar als ik de scrollbalk een stukje verder zet dan klopt het geluid ineens niet meer met het beeld. Als ik 'm gewoon helemaal vanaf het begin laat lopen zonder door te spoelen dan klopt het geluid wel. Ik heb verschillende DivX players gebruikt, allemaal doen ze hetzelfde.

Nu ripte ik eerder wel eens met FlaskMPEG, en in de beschrijving die ik daarbij had stond dat je de bitrate niet hoger dan 1200 moest zetten omdat Windows dat niet aan zou kunnen (:?). Nu lijkt me dat een fabeltje, want de bitrate is gedurende de film steeds verschillend en komt ook wel eens boven de 1200 als ik 'm op 900 zou zetten. Bovendien kun je 'm tot een bitrate van 6000 instellen, en waarom zou dat dan zijn. Dat lijkt me dus complete onzin ... maar daarom ben ik nog niet van m'n probleem af :(

Iemand raad/oplossing??

Verwijderd

Dit soort dingen heeft meestal te maken met key-frames, als je er te weinig in hebt gezet leid dit vaak tot asynchroon geluid met het beeld. Je moet er dus wat meer key-frames in gooien :)

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06-2025

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Gebruik eens nandub om het geluid met het beeld samen te voegen. Ik heb met nandub veel betere ervaringen dan met virtualdub.

Verder is een bitrate van 1200 helemaal niet vreemd inderdaad. Ik heb wel films gemaakt die daar zo'n beetje continu boven zitten.
Het is wel zo dat films met een hoge bitrate een snellere pc vereisen.

Siditamentis astuentis pactum.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 05 december 2001 11:23 schreef Varienaja het volgende:

Het is wel zo dat films met een hoge bitrate een snellere pc vereisen.
No problem 8-)

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 05 december 2001 11:15 schreef funkaholic het volgende:
Dit soort dingen heeft meestal te maken met key-frames, als je er te weinig in hebt gezet leid dit vaak tot asynchroon geluid met het beeld. Je moet er dus wat meer key-frames in gooien :)
Effe checken hoeveel ik er in had gesteld

edit: Volgens mij per 300 |:(

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/wbeekhuizen/GoT/411.gif

Dit was ook de eerste keer dat ik codec 4.11 gebruikte, en hij ziet er wel wat anders uit dan 3.11
Ik heb verder ook niet zo goed op de instellingen gelet denk ik :(. Hmmz, nog maar een keer opnieuw dan maar nu keyframe per 1 of 2 frames ofzo want dat had ik eerder ook altijd.

Verwijderd

Topicstarter
Kan iemand trouwens misschien uitleggen wat die fucties die die 4.11 codec allemaal heeft betekenen, want daar word ik niet zoveel wijs uit ;)

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06-2025

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Op woensdag 05 december 2001 11:28 schreef Spor het volgende:
Hmmz, nog maar een keer opnieuw dan maar nu keyframe per 1 of 2 frames ofzo want dat had ik eerder ook altijd.
Eén keyframe per 1 of 2 frames???? Da's zonde van de bits joh! Bij een hele heftige actiefilm zet ik het minimum aantal frames voor een nieuw keyframe op 8. Meestal laat ik 'm op de (nandub) default van 24.
Ik weet niet of in DivX4.11 scene-change detection zit, als dat zo is hoef je je al helemaal geen zorgen te maken om de keyframes. Kijk even in virtualdub of nandub waar de keyframes zitten. Als het inderdaad eens in de 300 frames is, dan zit je fout. Zitten de keyframes meestal op een scene-wisseling, dan is het perfect.

Siditamentis astuentis pactum.

Pagina: 1