Okey, allereerst heb ik de search gebruikt
... zonder resultaat 
Ik heb Pearl Harbour geript en d.m.v. Mpeg2Avi met DivX ;-) 4.11 codec omgezet naar een .avi file met een bitrate van 1550 (zo kan ie met geluid erbij nog net op 3 cd's
). Geen problemen met het beeld ofzo, echt een superstrak beeld
. Nu gebruik ik Graphedit om het geluid erbij te halen (gaat ook goed, geluid is perfect) en Virtualdub om het samen te voegen. Tot zover nog geen problemen. Als ik de film nu start en 'm gewoon laat lopen gaat alles ook uitstekend ... perfect beeld (bitrate van 1550) en geluid (bitrate 128), maar als ik de scrollbalk een stukje verder zet dan klopt het geluid ineens niet meer met het beeld. Als ik 'm gewoon helemaal vanaf het begin laat lopen zonder door te spoelen dan klopt het geluid wel. Ik heb verschillende DivX players gebruikt, allemaal doen ze hetzelfde.
Nu ripte ik eerder wel eens met FlaskMPEG, en in de beschrijving die ik daarbij had stond dat je de bitrate niet hoger dan 1200 moest zetten omdat Windows dat niet aan zou kunnen (
). Nu lijkt me dat een fabeltje, want de bitrate is gedurende de film steeds verschillend en komt ook wel eens boven de 1200 als ik 'm op 900 zou zetten. Bovendien kun je 'm tot een bitrate van 6000 instellen, en waarom zou dat dan zijn. Dat lijkt me dus complete onzin ... maar daarom ben ik nog niet van m'n probleem af 
Iemand raad/oplossing??
Ik heb Pearl Harbour geript en d.m.v. Mpeg2Avi met DivX ;-) 4.11 codec omgezet naar een .avi file met een bitrate van 1550 (zo kan ie met geluid erbij nog net op 3 cd's
Nu ripte ik eerder wel eens met FlaskMPEG, en in de beschrijving die ik daarbij had stond dat je de bitrate niet hoger dan 1200 moest zetten omdat Windows dat niet aan zou kunnen (
Iemand raad/oplossing??