Toon posts:

[interbase] open source versie - gratis of niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
We hebben een applicatie die gebruikt maakt van een interbase 6 open source database. (zie http://www.borland.com/devsupport/interbase/opensource/ ).

de vraag is nu mogen we deze versie van interbase (client en server) mee uitleveren naar onze klanten, zonder dat we daar aparte licenties voor moeten aanschaffen ???

• MPEG
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-10-2020
Staat er toch boven in de public license :?

http://www.borland.com/devsupport/interbase/opensource/IPL.html

AMD 64 X2 4800+ @2,41Ghz,
2048MB DDRRAM,
ATI X800GTO,
2x Samsung 930BF 19" TFT

Verwijderd

Topicstarter
Heb geprobeerd om die license te lezen, maar is erg wazig en laat volgens mij alleen op de source van interbase. Als je die aan past dan geldt al die stuff in de license. Maar als je een applicatie hebt die gebruik maakt van interbase moet je dan ook bepaalde licentie kopen of hoe zit dat.

(bij MySql moet je bv. als je applicatie ALLEEN maar gebruik maakt van MySql een bepaalde license kopen voor mysqwl als je dat mee wilt uitleveren)

• MPEG
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-10-2020
Vroeger was het gratis om mee te leveren met je programma's

Hoe het tegenwoordig zit weet ik niet :(

AMD 64 X2 4800+ @2,41Ghz,
2048MB DDRRAM,
ATI X800GTO,
2x Samsung 930BF 19" TFT

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nog eens wat gezocht, maar het staat nergens duidelijk vermeld :(

Wordt interbase dan zo weinig gebruikt dat niemand dat weet?

Verwijderd

Topicstarter
of is het een stomme vraag?

Verwijderd

JA ;)

• Delphi32
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:19

Delphi32

Heading for the gates of Eden

Zo stom is die vraag niet, ik zit er zelf ook mee. Als je de Open Source license files leest ga je denken dat je goed zit en geen licenties nodig hebt. Ga naar Borland/Interbase en de licentiekosten vliegen je om de oren :)
Ik neig ernaar om te zeggen dat de Open Source versie wel degelijk vrij te distribueren is, zolang het programma dat ervan gebruik maakt door jou geschreven is. Maar ik ben bang dat er een jurist voor nodig is om dit helemaal hard te maken.

Verwijderd

Topicstarter
ik denk dat ik maar eens een meeltje naar iemand bij Borland ga sturen om na te vragen hoe het nu echt zit :?
Pagina: 1