Ik wilde zonet een post plaatsen over buitenaards leven (onderbouwd, duidelijk geformuleert etc.) en toen ik dat lange verhaal wilde posten kreeg ik bovenin te staan "Hacker?". Nu denk ik dat ik weet hoe dat komt: ik gebruit het programma freedom (www.freedom.net) dat je inet verkeer reroute door verschillende servers op deze aardbodem en op die manier je IP constant wisselt en het echte verbergt (om zo je privacy te behouden). Nu wil ik niet zeggen dat jullie mijn privacy schenden ( ), maar ik vind het wel vervelend op elke keer dat programma uit te zetten en mijn IP bloot te geven. Kunnen jullie hier iets aan veranderen of niet (en kunnen jullie als nog mijn post plaatsen of niet???).
Euh. Je kunt dit toch ook posten ? Dus hebben wij je IP al.
De users kunnen niet zomaar jouw ip op basis van een posting die je doet achterhalen.
Of de foutmelding die je krijgt daardoor komt, kan ik me wel iets bij voorstellen, weet het echter niet zeker.
De users kunnen niet zomaar jouw ip op basis van een posting die je doet achterhalen.
Of de foutmelding die je krijgt daardoor komt, kan ik me wel iets bij voorstellen, weet het echter niet zeker.
Aannames zijn fataal.
Als je dus inlogt met een bepaald IP, dan kan je niet posten als je ondertussen een "ip-switch" heb ondergaan (ofzo
).
Ik vind het verhaal een beetje wazig
. Een mogelijke oplossing voor je, is om gewoon uberhaupt niet in te loggen, en je reply's stuk voor stuk te geven, door je wachtwoord in te tikken, dat moet gewoon vanaf elk IP werken.
Maareh, ik wist niet dat je niet meer ingelogd was, als je van IP switcht... Is dat niet eerder een probleempje met incompatible cookies. Ik krijg ook alleen een #Hacker, als ik m'n cookie tijdens het posten kwijtraak.
Ik vind het verhaal een beetje wazig
Maareh, ik wist niet dat je niet meer ingelogd was, als je van IP switcht... Is dat niet eerder een probleempje met incompatible cookies. Ik krijg ook alleen een #Hacker, als ik m'n cookie tijdens het posten kwijtraak.
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Hij zegt net dat dat niet zijn ip is.Op woensdag 05 december 2001 10:52 schreef GaMeOvEr het volgende:
Euh. Je kunt dit toch ook posten ? Dus hebben wij je IP al.
Het gaat me er niet om dat ik jullie niet vertrouw (behalve jouw Nielsz, ik vertriuw geen mens die bang voor mij is
). Waar het om gaat is dat het gewoon lastig is om steeds dat programma uit te moeten zetten als ik wat op dit forum wil posten
.
EDIT: Spelfout.
EDIT: Spelfout.
Nee, ze hebben m'n IP wel, want nu post ik onder m'n eigen (static) IP, omdat het anders niet werkt (the posting that is).Op woensdag 05 december 2001 10:57 schreef Nielsz het volgende:
[..]
Hij zegt net dat dat niet zijn ip is.
Heb ik al geprobeert, dat helpt niet (en te verduidelijking zou ik de site van freedom ff bezoeken, want daar leggen ze uit hoe het werkt (beter dan ik zou kunnenOp woensdag 05 december 2001 10:57 schreef JvS het volgende:
Als je dus inlogt met een bepaald IP, dan kan je niet posten als je ondertussen een "ip-switch" heb ondergaan (ofzo).
Ik vind het verhaal een beetje wazig. Een mogelijke oplossing voor je, is om gewoon uberhaupt niet in te loggen, en je reply's stuk voor stuk te geven, door je wachtwoord in te tikken, dat moet gewoon vanaf elk IP werken.
Ah, ik dacht dat het alleen bij topics posten was.Op woensdag 05 december 2001 10:59 schreef jackmcfox het volgende:
[..]
Nee, ze hebben m'n IP wel, want nu post ik onder m'n eigen (static) IP, omdat het anders niet werkt (the posting that is).
Mensen met een dynamisch IP typen toch ook wel 's vanaf een ander IP dan de post ervoor? Zusje neemt foon op, verbinding is verbroken, je belt opnieuw in, kleine kans dat je exact hetzelfde IP terug krijgt.
Concluderend: denk niet dat het daar aan ligt en blijkbaar heb je dit probleem nu voor het eerst?
Concluderend: denk niet dat het daar aan ligt en blijkbaar heb je dit probleem nu voor het eerst?
Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
En wat doettie nu dan ?Op woensdag 05 december 2001 11:02 schreef Nielsz het volgende:
[..]
Ah, ik dacht dat het alleen bij topics posten was.
Aannames zijn fataal.
Op woensdag 05 december 2001 11:26 schreef GaMeOvEr het volgende:
[..]
En wat doettie nu dan ?
ik geloof dat ik op jou zou letten ipv andersom
Heb je enig idee wat het dan wel kan zijnOp woensdag 05 december 2001 11:26 schreef Grrrrrene het volgende:
Mensen met een dynamisch IP typen toch ook wel 's vanaf een ander IP dan de post ervoor? Zusje neemt foon op, verbinding is verbroken, je belt opnieuw in, kleine kans dat je exact hetzelfde IP terug krijgt.
Bij mijn forum (in aanbouw) zit een gedeelte van je ip in het sessionid verwerkt om het jatten van cookies tegen te gaan.
Misschien is er bij topix ook zoiets ingebouwd?
Misschien is er bij topix ook zoiets ingebouwd?
Who is John Galt?
je krijgt vanuit het cookie een sessid, dus weinig nut om daarin een ipadres te verweven 
tja, dynamische ip;s moeten gewoon werken, waarschijnlijk blok je echter ook cookies
tja, dynamische ip;s moeten gewoon werken, waarschijnlijk blok je echter ook cookies
"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan
Ik zal er niet te veel woorden aan vuil maken (maar wel een paar):Op woensdag 05 december 2001 12:46 schreef BBQ-Man het volgende:
pas op! zometeen weten ze je ip, oei!
Deze opmerking van jouw is volkomen nutteloos en voegt geen waarde aan dit topic toe, ook blijkt dat je het topic niet eerst hebt doorgelezen.
Het ging hem niet om het feit dat de crew op dit forum z'n IP weet, maar om het feit dat hij gewoon uberhaupt anoniem wil surfen. Daarom heeft hij zo'n programma aanstaan. Als-ie op GoT wil posten, dan moet-ie dat proggie uitzetten en dat is dus lastig.Op woensdag 05 december 2001 12:46 schreef BBQ-Man het volgende:
pas op! zometeen weten ze je ip, oei!
Nou moet het cookie niet echt een probleem zijn, want zelfs zonder cookies moet je gewoon kunnen posten (niet ingelogd zijn en bij elke post je username en password intypen).
jackmcfox (omg, wat een nick
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
jackmcfox: Ik heb op de site gekeken (freedom.net), maar het is mij nog niet duidelijk wat je nu precies gebruikt. "Freedom® Privacy & Security Tools" of "Freedom® WebSecure". Kan je dat nog even zeggen?
Ik heb het afgelopen uur ff "uitgebreid" alles zitten proberen en het is eigelijk heel simpel. Ik kan niet inloggen met het progje aan, maar wel posten (dat "hacker?" gebeuren lijkt dus een eenmalige fout (van mij of van het forum scriptje). Oftewel als ik weet dat ik een paar uur ga forum'en dan zet ik het progje uit en in het andere geval (dat ik ook nog wat werk doe
) laat ik het ge woon aan en log ik niet in maar typ ik voor elke post gewoon username en wachtwoord.
En wat betreft m'n nick: zelf bedacht, ik lag in bed (zonder ...) en dacht op eens "Jack" (nee, ik ben geen homo) en daarna "Mc" (waarschijnlijk die avond bij McDonalds geweest, maar dat weet ik niet zeker (
) en toen "Fox" (waarschijnlijk die avond "X-Files" gekeken, maar dat weet ik niet zeker (
). Dat maakt samen Jack McFox
.
En wat betreft m'n nick: zelf bedacht, ik lag in bed (zonder ...) en dacht op eens "Jack" (nee, ik ben geen homo) en daarna "Mc" (waarschijnlijk die avond bij McDonalds geweest, maar dat weet ik niet zeker (
Wat ik gebruik lijkt het meest op WebSecure, maar dan iets geavaceerder (mijn pakket verkopen ze niet meer).Op woensdag 05 december 2001 13:32 schreef winnie het volgende:
jackmcfox: Ik heb op de site gekeken (freedom.net), maar het is mij nog niet duidelijk wat je nu precies gebruikt. "Freedom® Privacy & Security Tools" of "Freedom® WebSecure". Kan je dat nog even zeggen?
Het werkt zo: http://www.freedom.net/products/websecure/index.html?product=websecure (onderaan), maar bij mij wordt alles ook nog eens over een grote groep servers van overal in de wereld gereroute (eer dat dat is getraced heb ik al weer gewisseld
Weet je zeker dat je niet kan inloggen én posten met dat ding aan? Topix genereert nml wel es random de fout 'hacker', fout 23 ofzo?
In dit geval was er sprake van zo'n "random fout" tijdens het posten zonder in te loggen, als ik inlog gaat het gewoon mis.
Ik wil overigens even melden dat de Freedom service verder zeer goed is, voor mensen die (zoals ik) baat hebben bij privacy op het internet is dit zeker een aanrader. Als er dan verder nog vragen zijn over het programma, dan mag je er fijn een nieuw topic voor openen in de software-sectie. Dit topic mag volgens mij dicht, het ljkt dat het probleem is 'opgelost' tenzij er nog niemand met nieuwe info komt aandwarrelen.
Verwijderd
Ik vind het overbodig. Als je niks cimineels doet heb je geen 'Freedom' nodig.
Ik post gewoon met m'n @home IP, en toch is er niks te achterhalen zonder gerechterlijk bevel.
Ik post gewoon met m'n @home IP, en toch is er niks te achterhalen zonder gerechterlijk bevel.
Oftewel, ik heb een iets ander systeem (zitten nog wel meer "extra's" in, maar het is dan ook gepersonaliseerd voor m'n werkOp woensdag 05 december 2001 13:42 schreef jackmcfox het volgende:
Wat ik gebruik lijkt het meest op WebSecure, maar dan iets geavaceerder (mijn pakket verkopen ze niet meer).
Het werkt zo: http://www.freedom.net/products/websecure/index.html?product=websecure (onderaan), maar bij mij wordt alles ook nog eens over een grote groep servers van overal in de wereld gereroute (eer dat dat is getraced heb ik al weer gewisseld).
Verwijderd
inderdaad, denkt mcdinges nou echt dat ie zo interessant is ?Op woensdag 05 december 2001 14:45 schreef HlpDsK het volgende:
Ik vind het overbodig. Als je niks cimineels doet heb je geen 'Freedom' nodig.
hm vaag programma, ik installeer het, en ik ben op GoT en Fok! uitgelogd, ik reinstall het en ik ben weer ingelogd
programma komt er bij mij dus niet meer op
programma komt er bij mij dus niet meer op
Pagina: 1