Jaja ik heb TFS gebruikt, maar kon niet echt een relevant onderwerp vinden.
Ik las een cooler review op http://dansdata.com/coolercomp.htm
Ik sta op het punt om een Athlon XP 1800+ te kopen die ik wil unlocken en graag op 2000+ zou willen zien draaien.
Dan nu de vraag: welke cooler? Er zijn er tegenwoordig zoveel en door de bomen is bijna het bos niet meer te zien.
Wat blijkt uit deze review, is dat Thermaltake niet zo goed presteert. Ik zoek iig niet een cooler die het beste koelt ten koste van de stilte, dus ik denk dat 7000+ rpm coolers afvallen.
Beetje geluid is niet erg, maar het moet wel een beetje binnen de perken blijven.
Tevens moet het wel een redelijk bekend merk zijn (niet zo'n noname rare aziatische cooler), dat ook verkrijgbaar is in Nederland, en ik wil er eigenlijk niet meer dan 100 piek aan uitgeven. De kandidaten die overblijven lijken me:
- Global Win (heb ik nu 1 op m'n p3, ben er tevreden over)
- OCZ (goedkoop!)
- Zalman? Is dat iets? Erg apart
- Coolermaster (duur?)
- Alpha (past niet op elk mobo)
En dan heeft elk merk ook nog eens 20 types coolers
Nou heb ik al vernomen dat Athlon XP's niet zo warm worden als de oudere tbirds, dus dat is alvast mooi meegenomen.
Oja, de cooler gaat gemonteerd worden op een Abit KR7A-Raid
. Wat misschien ook van belang is, ik koop een Chieftec Dragon (DX-01BD gelof ik), dus airflow zal ook geen probleem zijn. Maar het gaat nu ff om de CPU cooler
Ik las een cooler review op http://dansdata.com/coolercomp.htm
Ik sta op het punt om een Athlon XP 1800+ te kopen die ik wil unlocken en graag op 2000+ zou willen zien draaien.
Dan nu de vraag: welke cooler? Er zijn er tegenwoordig zoveel en door de bomen is bijna het bos niet meer te zien.
Wat blijkt uit deze review, is dat Thermaltake niet zo goed presteert. Ik zoek iig niet een cooler die het beste koelt ten koste van de stilte, dus ik denk dat 7000+ rpm coolers afvallen.
Beetje geluid is niet erg, maar het moet wel een beetje binnen de perken blijven.
Tevens moet het wel een redelijk bekend merk zijn (niet zo'n noname rare aziatische cooler), dat ook verkrijgbaar is in Nederland, en ik wil er eigenlijk niet meer dan 100 piek aan uitgeven. De kandidaten die overblijven lijken me:
- Global Win (heb ik nu 1 op m'n p3, ben er tevreden over)
- OCZ (goedkoop!)
- Zalman? Is dat iets? Erg apart
- Coolermaster (duur?)
- Alpha (past niet op elk mobo)
En dan heeft elk merk ook nog eens 20 types coolers
Nou heb ik al vernomen dat Athlon XP's niet zo warm worden als de oudere tbirds, dus dat is alvast mooi meegenomen.
Oja, de cooler gaat gemonteerd worden op een Abit KR7A-Raid