Ik zie nit in waarom niet, het is gewoon een ander protocol wat je over je lijntje flikkert. Dat heeft weinig invloed op de gebruikte topologie.
Move > [forum=19]
Move > [forum=19]
Volgens mij werkt een switch met MAC adressen, dus die heeft weinig met IP te maken.
"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."
technisch gezien:
Switch werkt op layer 2 vh OSI model.
IPv4/6 ewrkt op Layer 3.
je switch zal dus nergens last van ondervinden, omdat die er gewoon geen f*ck om geeft, wat er nu eigenlijk in de data staat, die hij encapsuled.
IPv4/6 ewrkt op Layer 3.
je switch zal dus nergens last van ondervinden, omdat die er gewoon geen f*ck om geeft, wat er nu eigenlijk in de data staat, die hij encapsuled.
Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.
psies het heeft meer met de netwerkdrivers van je OS te maken
AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!
Dat bedoelde ik dus.Op woensdag 05 december 2001 09:29 schreef Dirk-Jan het volgende:
technisch gezien:
IPv4/6 ewrkt op Layer 3.
"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."
Verwijderd
hmmm niet helemaal... het totale netwerk-packetje gaat wel veranderen... dus het zo kunnen zijn dat het je switch het mac adress niet meer herkent...
maar volgens mij is de "buitenste" header mac (iig laag 2) en daarbinnen de ip-header (laag 3) dus ik verwacht geen problemen (als het andersom was wel!!!)
maar volgens mij is de "buitenste" header mac (iig laag 2) en daarbinnen de ip-header (laag 3) dus ik verwacht geen problemen (als het andersom was wel!!!)
Mischien allen als je switch manageble is
Het totale netwerkpakket veranderd ja, maar alles wordt gewoon in een ethernetframe gevouwd. Ethernetframes hebben een source en destination MAC adres waar je switch op reageert/besluit. De rest van de inhoud van het pakket interesseert je switch niet.Op woensdag 05 december 2001 14:45 schreef betweter het volgende:
hmmm niet helemaal... het totale netwerk-packetje gaat wel veranderen... dus het zo kunnen zijn dat het je switch het mac adress niet meer herkent...
De eerste 6 bytes van een Ethernet frame zijn het destination adres. De volgende 6 bytes zijn het source adres. Daarna krijg je 2 bytes met een type aanduiding, dit is bijvoorbeeld 0x0800 voor een IP pakket, 0x0806 voor een ARP request of reply en 0x86dd voor IPv6 verkeer.
Er zijn manageable switches die je kunt laten filteren op dit type veld. Als je dit hebt ingesteld, weet je wat je doet. Als je dit hebt ingesteld heb je bovendien een HELE DURE switch en weet je alweer(d) wat je doet.
Running Unix with a reason : it runs and keeps running.
Pagina: 1