Assume there are no rules and it's one big free for all
Ja dit is wel iets! 
Kijk een op www.4guysfromrolla.com of http://asp.pagina.nl vind je vast wel voorbeelden.
Kijk een op www.4guysfromrolla.com of http://asp.pagina.nl vind je vast wel voorbeelden.
Verwijderd
Das idd de snelste, simpelste manier, en volgens mij ook een prima manier om het te doen :-)Is dit iets??? Of kan het anders?
via
code:
1
2
3
4
5
| if recordset.EOF and recordset.BOF Then 'FOUT else 'GOED end if |
heb je hem
Ik zal het vrijdag even proberen als ik weer op school ben. ben nu stage aan het lopen.
TIP: ga niet je wachtwoord in je SQL query vergelijken.
voorbeeld:
Zo kan je dus in je form veld iets invullen als:
Je manipuleert je query dan gewoon door bovenstaand stukkie in je input veld te zetten. Met als gevolg dat je dus geen wachtwoord hoeft in te vullen en zo kan er dus worden 'ingebroken'.
Mja gewoon ff een afdwaling van me denk ik
voorbeeld:
code:
1
| "select naam, wachtwoord from gebruikers where naam = '" & Request.QueryString("gebruikersnaam") &"' and wachtwoord = '" & Request.QueryString("wachtwoord") & "'" |
code:
1
| 1' OR '1=1' OR 'A=B |
Je manipuleert je query dan gewoon door bovenstaand stukkie in je input veld te zetten. Met als gevolg dat je dus geen wachtwoord hoeft in te vullen en zo kan er dus worden 'ingebroken'.
- Ruud
Verwijderd
Shit zeg, daar zeg je me wat!!! Hier heb ik (ook?) nog nooit bij stil gestaanOp donderdag 06 december 2001 13:21 schreef Zaagmans het volgende:
Je kan dus beter bv. een recordset opvragen van die bepaalde en daar op filteren...
Verwijderd
Daarnaa dan een session variabele gebruiken?
Hoeft je klant ook niet steeds in te loggen?
Hoeft je klant ook niet steeds in te loggen?
Je kunt ook de speciale niet legale tekens filteren.Op donderdag 06 december 2001 13:21 schreef Zaagmans het volgende:
voorbeeld:
code:
1 wat lange code
code:
1 1' OR '1=1' OR 'A=B
IMHO is dit redelijk triviaal, maar ik schrik nog steeds van sommige stukjes code die ik voorbij zie komen.
Elk stukje software (Of dat nu een compleet office pakket of een simpele dynamische website is) moet gebruikers input controleren op geldigheid!!
Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'
Het zal wel aan mij liggen maar ik snap het nietcode:
1 1' OR '1=1' OR 'A=B
als je ' en " replaced met \' en \" is dit probleem al opgelost.....Op donderdag 06 december 2001 13:21 schreef Zaagmans het volgende:
voorbeeld:
code:
1"select naam, wachtwoord from gebruikers where naam = '" & Request.QueryString("gebruikersnaam") &"' and wachtwoord = '" & Request.QueryString("wachtwoord") & "'"
code:
1 1' OR '1=1' OR 'A=B
Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/
Verwijderd
Aangezien het hier niet om PHP maar om ASP gaat moet jeOp vrijdag 07 december 2001 09:07 schreef Tampie2000 het volgende:
[..]
als je ' en " replaced met \' en \" is dit probleem al opgelost.....
Replace(sString, "'", "''") gebruiken...
is dat zo? waarom werken \' en \" bij mij dan wel goed?Op vrijdag 07 december 2001 18:53 schreef KoenM het volgende:
[..]
Aangezien het hier niet om PHP maar om ASP gaat moet je
Replace(sString, "'", "''") gebruiken...
Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/
Pagina: 1