Toon posts:

Netwerkkaart werkt niet...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een kingston KNE40T netwerkkaart in mijn pc gduwd, maar ik krijg hem niet aan de gang. niet onder win98se en niet onder w2k sp2.

Ik heb de drivers van de kingston site gedownld, maar deze zijn al een jaar of 3 oud. (zie http://www.kingston.com/networking/drivers/default.asp#pci )
Windows herkent hem wel als zijnde een intel xxxxx bla bla bla..., maar bij apparaatbeheer blijft er een uitroepteken staan en de tekst het apparaat is niet gestart. Wat nu?

Verwijderd

Topicstarter
moet het topic in network troubles ? Zo ja, kan iemand em dan effe move?

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-03 14:25

DeMoN

Pastafari

Op woensdag 05 december 2001 08:56 schreef ScarFace_2000 het volgende:
Ik heb een kingston KNE40T netwerkkaart in mijn pc gduwd, maar ik krijg hem niet aan de gang. niet onder win98se en niet onder w2k sp2.

Ik heb de drivers van de kingston site gedownld, maar deze zijn al een jaar of 3 oud. (zie http://www.kingston.com/networking/drivers/default.asp#pci )
Windows herkent hem wel als zijnde een intel xxxxx bla bla bla..., maar bij apparaatbeheer blijft er een uitroepteken staan en de tekst het apparaat is niet gestart. Wat nu?
Let er wel op dat je eerst je computer nog opnieuw moet opstarten... maar dat zal je zelf ook wel door hebben hoop ik :P

En soms onthoud Windows oude instellingen. Misschien staat hij wel uitgeschakeld ofzo.

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb wel 10 keer opnieuw opgestart. Ik heb ook het apparaat al eens verwijderd en toen weer toegevoegd en zo, maar niks helpt.

Kan dat ding niet gewoon kapot zijn?

• BIM
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08:22

BIM

Nothing interesting

Ik had die onzin laatst ook met mijn IBM netfinity netwerkkaart.
De drivers waren goed, maar er bleef een uitroepteken staan en hij gaf geen foutmelding bij apparaatbeheer.

Ik heb toen willekeurig m'n kaarten in m'n PCI sloten zitten wisselen.
('t was dus ws een IRQ probleem)

Dus mijn advies is "ga schroeven en wisselen".

Oja, op m'n IBM zat ook gewoon een Intel 8XXXX controller.

edit:

de standaarddrivers van windows werken meestal ook wel...
Tenminste, ik ben het nog niet tegengekomen dat ze niet werkten.
Netwerkkaartjes zijn niet snel kapot. Ik zou zeggen, als je twijfelt, zoek een testprogje.
Voor m'n ibm's hebben ze dat iig wel.

Verwijderd

Topicstarter
Volgens mij is geen irq probleem. Hij zeurt in elk geval niet over confilcten...

Verwijderd

moved HA >> NT

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 05 december 2001 10:15 schreef Sinterklaas 82 tm het volgende:
moved HA >> NT
Tnx :)

• BIM
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08:22

BIM

Nothing interesting

Bij mij zeurde hij ook niet over IRQ's en toch was dat het probleem.
Na het verwisselen van kaarten was het weg.

Je moet niet perse uitgaan van de meldingen die windows geeft.

Verwijderd

Topicstarter
ok. Ik zal em straks es verwisselen...

Verwijderd

Ga troubleshooten net zoals bij ieder ander device..

Driver?
Activity LEDje aan?
config settings.

etc..
Pagina: 1