Toon posts:

Hoofdtelefoon

Pagina: 1
Acties:
  • 185 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen,

Het gaat om het volgende: ik ben van plan een (goede) hoofdtelefoon aan te schaffen, maar heb hier absoluut geen verstand van...mijn hifi-set bestaat uit het volgende: (ik weet niet of dat belangrijk is, maar ik geef het maar ff aan...)

-Harman/kardon FL 8350 5-cdwisselaar
-Harman/kardon HK 3270 RDS receiver

Ik neem aan dat de boxen er voor deze vraag niet toe doen...nu ben ik dus op zoek naar een goede, betaalbare hoofdtelefoon...

Zijn er mensen die mij daarbij kunnen helpen/adviseren?!?

B.v.d.

• TripleM
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-11-2024
Er zijn heel wat merken te krijgen die hoofdtelefoons met een prima technische kwaliteit aanbieden..

Het probleem met de klank is dat die heel persoonlijk is.. Mijn advies is dan ook, zoek een zaak waar ze heel wat hoofdtelefoons hebben en ga luisteren met muziek die jij luistert..

Merken als Sennheiser, AKG, Beyer Dynamic, Koss (mijn persoonlijke favoriet), Jensen, Sony enz. hebben allemaal prima hoofdtelefoons mits je er genoeg geld voor over hebt..

Ik wil je alleen 1 ding vragen: luister eens naar de Koss UR-30 en de R-80/R-200. Mijn ervaring met Koss is dat ze echt heel goede hoofdtelefoons maken en voor weinig geld, bovendien krijg je levenslange garantie!

edit:
links toegevoegd

Verwijderd

Koss met de cheeseheadphones
Afbeeldingslocatie: http://www.koss.com/koss/kossweb.nsf/smallfeature_cheese.jpg
Geinig voor op een LAN.

Zelf heb ik een Sony headphone en dan een van die duurdere en dat is echt super. De kwaliteit is hoog en hij zit ook heerlijk. Daarom zou ik niet voor zo'n DJ achtig ding van Sony gaan, want als je die te lang op hebt dan ga je dat wel aan je oren voelen.

Verwijderd

hangt er vanaf wat je precies wil uitgeven, maar voor f125 vind ik de Beyer DT231 echt een aanrader. en voor f300 de Sennheiser HD565 natuurlijk :) de HD495 moet ook een goeie wezen, weet niet wat ie kost, maar <200 gok ik.

en je moet verder maar gewoon gaan luisteren. de goede merken zijn wel bekend. moet je er verder ven op letten dat ze niet te zwaar zijn qua ohms en zo, kna het voor je hifitje wel wat lastiger worden zinder aparte versterker er bij.

• TripleM
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-11-2024
Op woensdag 05 december 2001 09:24 schreef Cra5hKrE8OR het volgende:
Koss met de cheeseheadphones
LOL! Die dingen geven Koss dan weer een minder goede naam, gekke Amerikanen ook altijd.. :D

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-08 19:34

JT

VETAK y0

Zie mijn sig.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

Verwijderd

Topicstarter
Aha, thnx voorzover...

Hoe zit het eigenlijk met draadloze hoofdtelefoons? Zijn deze net zo goed als hoofdtelefoons met kabel of zijn er echt (hoorbare) kwaliteitsverschillen?

GRTN

Verwijderd

er zijn geen goede draadloze koptelefoons. punt. "ja maar handig", onzin. koop je beter een verlengsnoertje. "ja maar ben geen audio fanaat", en vervolgens wel dik f200 over hebben voor een koptelefoon? onzin.

een met draad van f300 is zo ontzettend veel beter dan een van hetzelfde bedrag zonder, niet leuk gewoon. Sennheiser en AKG maken wel redelijke, maar die zijn gewoon erg duur. De duurste draadloze (dik duizend dollar geloof ik) van Sennheiser schijnt wel goed te wezen, maar nog steeds geen waar voor je geld.

hoe slecht zijn ze dan? ruis op de achtergrond, niet helder, alsof er een kussen tussen de koptelefoon en je oor zit, en dynamiek word volledig uit de muziek gehaald. luister es naar de radio met een f20 radiootje, dat idee. draadloos begint pas beter te worden dan een paar oordopjes als je er f300 oid tegen aan gooit, maar dan kun je nog steeds beter f50 uitgeven aan een Philips HP550.

leuk om muziek te luisteren tijdens het stofzuigen (hoor je toch niks), maar anders..

zo, duidelijk?? ;) heb gewoon een hekel aan die rotdingen. :(

• Duck-Twacy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-10-2024

Duck-Twacy

I'm hit!

lol, ik denk dat ik er meteen een ga kopen.

2 crush your enemies, 2 win the Tournament

Verwijderd

Ik heb zelf er 1 van sony en die vind ik echt supergoed, maar ja, wat er al gezegd werd, het is voor iedereen persoonlijk, dus je moet het zelf uitvinden

Verwijderd

Je zit al verschil tussen een goedkope headphone het draad en een dure, ik heb een redelijk dure Sony en die heeft een draad met een soort stof erom heen, echt super vette kwaliteit, trouwens ga je voor kwaliteit, geen draadloos. Je krijgt al snel interference van andere apparaten wat resulteerd in ruis.
Pagina: 1