Blurry textures :P

Pagina: 1
Acties:

• Symphony-X
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-04 12:19
Jah; dit viel me op bij 'Return to Castle Wolfenstein". De textures (vooral die op de muren) zijn verdomd wazig. De vraag is dus: hoort dit zo, of is hier wat aan te doen?

Ik heb de ingame "graphic options" allemaal op zun hoogst staan. Verder Vsync uit, 4x anisotropic filtering, Žbeste beeldkwaliteitŽ-optie en dit op een resolutie van 1024x768x32 met een dikke framerate.

Ik dacht dat die nieuwe Wolfenstein op de Quake3 engine gebaseerd was; Quake3 zélf ziet er toch echt een STUK mooier uit hiero :?

SYSTEEM:
AMD Athlon 1333mhz
Asus geforce III (23.11 det3)
256mb SDram
Creative SB live! 5.1
LG 19" flatron 915FT+ -120hz-
-OS: Win Xp prof. (settings op beste performance ipv mooiste look)

iemand ideeen?

1. Als ik die anisotropic filtering omhoog doe wordt het niet echt mooier wat betreft de texture-scherpte.
2. hmmmm...~

thx in advance peoplez :7

ps. het gaat dus om die texture/scherpte. Je loopt dus naar een muur en het is bagger PS2 kwaliteit :r

" Play the violent strings of my symphony "

• Symphony-X
Ik wil niet ongeduldig overkomen maar ehm...

Is het anders misschien een bekend probleem van de geforceIII?

Verwijderd

Volgens mij snap je het niet helemaal ... pin me er niet op vast, want ook ik kan er naast zitten, maar:

Anisotropic filtering zorgt er naar mijn mening voor dat als je in bv. een gang staat de stenen op de grond bv. achter in de gang nog scherp zijn ! Dit i.t.t. triliniair filtering waar de textures achter in de gang blurry worden.

Maar als je tegen een muur aanloopt, zullen de textures nooit scherp zijn. Dat ligt aan de texture grootte volgens mij (bv. 256x256 of 512x512 etc.) Maar dit is mijn visie op de anisotropic filtering.

Hoop je iets verder geholpen te hebben.

• SileX
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Intruder_Work - je hebt gelijk...

Met Rivatuner kan je de filtering op '8' zetten... Hele mooie kwaliteit....zoek maar ff op het internet.

draai je ook Trilinear filtering in RTCW ?

Verwijderd

Zou wel willen ... maar heb rtcw nog niet :'(

Of had je het niet tegen mij ....

Heb alleen maar uitleg gegeven.

• SileX
  • Niet online
eigenlijk had ik het tegen iedereen in de forum :)

• Symphony-X
Op woensdag 05 december 2001 15:51 schreef nielsvdp het volgende:
Intruder_Work - je hebt gelijk...

Met Rivatuner kan je de filtering op '8' zetten... Hele mooie kwaliteit....zoek maar ff op het internet.

draai je ook Trilinear filtering in RTCW ?
Met de det3. 23.11 drivers kan je de anisotropic filtering al op 8x zetten; van 2x tot 8x.

kan je die texture-grootte instellen? Zoals ik al eerder zei vind ik de textures in DeusEX er beter uitzien, terwijl dat mbv de quake2 engine is gefixed..

:?

Verwijderd

Naar mijn mening kun je de texture grootte niet aanpassen, omdat dat ingebakken zit door diegene die het spel hebben gefabriceerd.

Dus ... helaas.

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:05
Op woensdag 05 december 2001 23:16 schreef Symphony-X het volgende:

[..]

Met de det3. 23.11 drivers kan je de anisotropic filtering al op 8x zetten; van 2x tot 8x.

kan je die texture-grootte instellen? Zoals ik al eerder zei vind ik de textures in DeusEX er beter uitzien, terwijl dat mbv de quake2 engine is gefixed..

:?
Deus Ex is toch Unreal Tournament engine? :?

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Verwijderd

Ik vind RTCW een stuk mooier dan Q3A.

Sterker nog: als het dezelfde engine is dan vind ik dat Q3A suckt omdat ze niet alles er uit hebben gehaald dat er in zit.

• Symphony-X
Op donderdag 06 december 2001 08:35 schreef HlpDsK het volgende:
Ik vind RTCW een stuk mooier dan Q3A.

Sterker nog: als het dezelfde engine is dan vind ik dat Q3A suckt omdat ze niet alles er uit hebben gehaald dat er in zit.
Wat een bull zeg. De developers van Q3A maakten een hele nieuwe engine man, die van RTCW enkel een opgepoetste versie van de Q3A engine (die dus al bestond). Als je als developer-team een game maakt op een bestaande engine, is toch wel het minste dat je kan doen; ff de engine proberen wat BETER te maken.

• OxiMoron
  • Laatst online: 27-06 10:54
Daarom zitten er nu is CS ook 512 textures.. omdat het zo vies blurry werkt :)

Albert Einstein: A question that sometime drives me hazy: Am I or are the others crazy?

Pagina: 1