Toon posts:

vpn en nou de waarheid

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
|:(
mensen ik erger me een beetje aan het gedraai rondom het VPN gedoe. Iedereen schijnt het te hebben maar niemand legt uit hoe je het voor elkaar kan krijgen.

Natuurlijk is het niet veilig als je de schrijvers van sygate en wingate erover hoort. zij hebben een product te verkopen, dat beter is.

Maar dan blijft de vraag twee win9X machines twee alcateldozen, beide getweakt, 1 VPN.

Hoe zetten we het op

WIE???? (8>

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Op woensdag 05 december 2001 00:54 schreef solo het volgende:
[..]twee win9X machines twee alcateldozen, beide getweakt, 1 VPN.

Hoe zetten we het op
[..]
Niet. Zowel Win9x als je Alcatel boxje draaien geen VPN server. Neem een serieus OS...<trekt asbest pak aan>...

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• wmvink
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-11-2025
Voor zover ik weet kunnen Win9x boxen alleen VPN CLIENT zijn, geen SERVER. En aangezien je toch een server nodig hebt zul je een van de boxen moeten upgraden naar Win2000 of XP. Of koop een router.

Maarre... de topicstarter heeft wel een beetje gelijk. Er word een hoop omheen gedraait maar ik heb ook nog geen eenvoudige HOW-TO gevonden. Misschien is het niet zo eenvoudig... :?

AMD Duron 800@800, 640MB, MSI 6340, 40GB Maxtor@5400rpm, 4.3GB Quantum Fireball, Lite-On 32x12x40, Noname 32x, MSI GeForce 4 MX440, Realtek 8029.

• Tijger
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Tijger

Grrrrrrrr...

Met 2000 server en een 2000(XP) client is het echt vrij simpel via de wizard (ja, ook DAAR is een wizard voor) er zit echter een groot maar aan, als de VPN connectie over je bestaande Internet verbinding gaat wordt deze naar een 'secure interface' omgezet en dan heb je geen Internet meer.

Handmatig instellen is ook mogelijk en om eerlijk te zijn, behoorlijk simpel.

There are two theories to arguing with women. Neither one works.

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-07 14:56
psies.....1 server 1 client......effe starten op de server en inbelrechten zetten, en gaan......werkt pfect

iRacing Profiel

• Harrie666
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-05 00:31
Op woensdag 05 december 2001 03:44 schreef Tijger het volgende:
Met 2000 server en een 2000(XP) client is het echt vrij simpel via de wizard (ja, ook DAAR is een wizard voor) er zit echter een groot maar aan, als de VPN connectie over je bestaande Internet verbinding gaat wordt deze naar een 'secure interface' omgezet en dan heb je geen Internet meer.

Handmatig instellen is ook mogelijk en om eerlijk te zijn, behoorlijk simpel.
Als je NIET de default route on remote network gebruikt
en handmatig die ip reeks als route toevoegd heb je WEL internet.

of je internet via de gateway op het remote netwerk, lijkt me ook geen probleem, hooguit de beperking van upload snelheid.
Pagina: 1