Hoge CPU temp in bios

Pagina: 1
Acties:

• Brakkie
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Als ik mijn bios in ga lijkt de cpu temp heel hoog te zijn. Zo rond de 75C. Hij begint meteen te dalen naar een nette 44 graden. Sisoft sandra geeft aan de de cpu temp 28C als ik gewoon aan het werk ben op de PC.

Het gaat om een :

Celeron 1,2 Ghz met standaard intel koeler.
Asus TUSC-L2 moederbord.

Ik heb trouwens geen koelpasta gebruikt. Is dat ok?? En die temp in de bios zou dat gewoon niet kloppen?

Systeem | Strava

Verwijderd

75 Graden is wel wat hoog! Waarom koop je voor die 5 piek niet een tube koelpasta, kan je gelijk kijken of de cooler wel goed op de cpu zit.

Wat geeft de Asus PC Probe voor een emperatuur aan?

Verwijderd

Op zijn standaard koeler zit waarschijnlijk al standaard koelprut dus die pasta scheelt dn zeer weinig en als je goedkope haalt al helemaal niks.

De bios geeft de meest betrouwbare info en als ie op 75 staat is er iets niet goed. Maar je zegt (wat ik ervan begrijp) dat je temp in de bios meteen weer omlaag gaat. Dus dat kan een foutje ofzo zijn.

Download dit eens:
http://naggelgames.de/vcool/VCool_17.zip
En mirror:
http://mpet.multiservers.com/VCool_17.zip

En vertel welke temp je daar hebt.
Is ie boven de 60 graden, dan zou ik je comp ff niet gebruiken en een andere cooler kopen en installeren. En kun je gelijk controleren of er al een standaard patch of pasta of iets dergelijks onderzat en of je daar ook het plakbandje vanaf hebt gehaald.

Oh en ik heb geen idee waar sandra zijn scores vandaan haalt maar daar klopt nooit ene reet van.

• Brakkie
  • Niet online
kick

Systeem | Strava

Verwijderd

check zoveek mogelijk van die progjes zoals MainBordMonitor en CoolCPU die geven bij mij wel althans allebei de juiste temp aan

Verwijderd

What had je nou in Vcool :?
Als je gewoon antwoord geeft hoef je niet te gaan kicken.

• Brakkie
  • Niet online
zoo, ik zal nog ff laten weten wat ik nu gedaan heb. Jouw proggie is alleen voor via chipsets, maar ik heb ff een proggie vanaf de asus cd-rom geinstalleerd. Daar geeft ie gewoon mooi 40 graden aan... Geen problemen dus. Bedankt voor de reacties in ieder geval.

Systeem | Strava

Pagina: 1