Dual monitor met ATI 8500

Pagina: 1
Acties:

• Tick
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-07 19:03

Tick

Im that jerk,who wants to know

Topicstarter
Ik heb er een over gezocht op het forum, maar heb niet exact gevonden wat ik nodig heb voor mijn vraag!

Ik heb een ATI 8500 en heb net een nieuwe philips monitor, dus wou ik gaan duelen, dit ging heel leuk.

En ik was een beetje met het ati programma aan het instellen, clone, rechts, onder, enzverder.

Maar op een gegeven moment klikte ik op ->schemes->default single display . En poef daar ging de 2de monitor uit.
Nu ben ik de hele tijd al aan het uitdokteren hoe ik hem weer aan krijg, maar nee hoor!!

Met booten doet die gezellig mee maar zo gauw je in windows komt gaat die uit.
Zie ik iets over het hoofd??? Dat je um zo weer kan starten...

(drivers, resolutie, progje enzverder allemaal al opnieuw geinstaleerd/gedeinstaleerd en in eigenschappen bureaublad zie je ook maar 1 monitor, maar dat was met het duelen ook al zo).

There are many mysteries in this universe, including me!

• paragon
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-08 22:56
Ik zit nu niet achter m'n pc, maar volgens mij moet e onder advanced->displays gewoon je tweede monitor aan zetten.

Verwijderd

Dat probleem heb ik ook als je je pc aan zet geefen ze allebij beeld maar zodra je in windows komt valt de tweede monitor weg :(
als ik dan naar advanced->displays ga dan zegt hij dat de tweede monitor helemaal niet aan gesloten is. (staat een kruisje door de conector)

iemand een idee

Verwijderd

drivers/software updaten? is maar een gok........

• Arzie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21:09
Anders even de 2 monitors deleten, dan worden ze weer geïnstalleerd bij opnieuw opstarten.. Wie weet helpt het. Anders Radeondrivers deleten en ook weer opnieuw laten installeren.

Werkt dat trouwens een beetje leuk, dual op een 8500? Welke functies ondersteunt hij voor de 2e monitor?

• EdGnoj
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Je moet onder Beeldscherm, instellingen even klikken op monitor 2. Daarna kun je in hetzelfde scherm de optie "Windows bureaublad uitbreiden naar deze monitor" aanvinken en op toepasen klikken. Als het goed is springt de monitor dan aan. Klik dan ook nog even op herkennen. Als het goed is zet hij dan op minitor 1 een dikke 1 en op monitor 2 een..... (eenmaal raden).

Desnoods moet je dan even opnieuw opstarten. Bij mij moet dat soms wel en soms niet. |:(

• Roy
  • Laatst online: 20:04

Roy

Hobbies?

Is het waar dat je onder win2k allebei de monitoren op de dezelfde resolutie moet draaien (wel andere refresh rates). En zo ja, weet iemand of dit ooit nog veranderd wordt (nieuwe drivers ofzo)

Inderdaad...

• EdGnoj
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Op woensdag 05 december 2001 16:16 schreef Roy het volgende:
Is het waar dat je onder win2k allebei de monitoren op de dezelfde resolutie moet draaien (wel andere refresh rates). En zo ja, weet iemand of dit ooit nog veranderd wordt (nieuwe drivers ofzo)
Onder Win2K weet ik het niet maar onder XP kun je in ieder geval wel op verschillende resoluties draaien. :9

• Roy
  • Laatst online: 20:04

Roy

Hobbies?

Ja, dat weet ik, maar ik draai liever geen XP, ik draai liever win2k.
Ik baal wel dat het niet mogelijk is, want mijn oude 17" kan niet op 1280x1024, en dat wil ik eigenlijk wel graag, want ik vind 1024x786 toch te laag.
Maar ja, ik stuur wel een meeltje naar Ati.

Inderdaad...

• KeiFront
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-08 17:02
Enkel matrox dualhead kaarten ondersteunen verschillende resoluties in WIN2K. ATI (Hydravision) en Nvidia (TwinView) ondersteunen dit niet (vermoedlijk zullen zij dit nooit ondersteunen).

Verwijderd

Ik heb de dual monitor aan de praat onder XP
Werkt alleen niet meer met de nieuwste drivers
maar dat zal binnen kort wel verbeteren
Verder verschillend resoluties zijn mogelijk :)
met de radeon 8500

• HielkeJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
de monitoren moeten wel PNP zijn, anders krijg je hetzelfde probleem als mij, kijk hier

Verwijderd

een van de twee monitoren hoeft maar pnp te zijn
Pagina: 1