Genaaid met Epox 8KHA+ ?? 8kha+ owners plz reply

Pagina: 1
Acties:

• Wouter
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Het zit zo:

Ik koop op de HCC bij de stand van Computech World een Epox 8KHA+ moederbord. Van de streepjescode blijkt dat het een versie is van 12 november 2001 ("011112")

Er zit een bios op van 2 November 2001.
Op de bios zit echter geen n+ stickertje maar een soort van "U="
Het boekje wat erbij zit heeft een blauwe kaft en op pagina 1 staat "Manual Revision 1.1, October 16, 2001"

Nu komt het vreemde:

Ik spreek op ICQ Ragonite (ook GoT member) die ook een Epox 8KHA+ heeft.

Hij heeft de bios van 23 Oktober 2001. Echter zijn boekje is rood en is van een latere revisie (1.2), ook is de indeling van dit boekje anders dan die van mij en staat er onder 3-3 de mogelijkheid om de PCI/FSB Divider in te stellen (staat in het boekje).

Nu denk je mischien; mischien heeft ie gewoon een boekje dat bij een latere bios hoort.

Maar nee, de optie om de PCI Divider in te stellen komt totaal niet voor in mijn bios die van een latere datum is dan die van Ragonite.

:?

Het komt erop neer dat ik een nieuwere versie heb van het moederbord met een ouder boekje en minder functies en toch een nieuwere bios.

Heb ik nu een of andere namaakplank ofzo?

Wie het snapt mag het zeggen.

:(

Verwijderd

Vreemde zaak...

Snap er ook geen bal van :?

• InterCC
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-08 11:46
Wacht tot morgen, pak de telefoon en bel CompTech World gewoon op..

Verwijderd

klinkt erg vaag, misschien komt 'ie uit een restpartij ofzo? :(

• The Guardian
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-04 13:24

The Guardian

I'll keep an I on you

Ik heb de N+ versie en ik dacht van eind october met de laastse bios. Ik heb een wit boekje met wat groen/blauw (uit mijn hoofd).
Maar een optie om de pci-divider in te stellen hebben de epox8kha+ borden niet.

• freaky20
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 25-01-2024

freaky20

Lazy tweaker

Nou ik heb dus ook dat mobo gekocht op HCC, ook bij comptechworld enneuh ik heb een "U=" op mijn bios-chip en een blauw boekje met daarop ook Manual Revision 1.1.

Ik ben benieuwd wat comptechworld hier voor een rede gaat geven... hou me op de hoogte via dit topic plz..

Owja, heb je al bios upgedate met nieuwste versie?

Oude computerspullen bewaren is cool, alleen waarom?!

• salvador4
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08 15:17
daarom waren ze zo freakin goedkoop :P

(ps die pci divider is nergens op geen een via/socket a mobo in te stellen (1/5 dan), en dit bord draait bij mij prima, nergens geen problemen mee)

[edit] cijfertjes.

• Wouter
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Op woensdag 05 december 2001 00:36 schreef freaky20 het volgende:
Nou ik heb dus ook dat mobo gekocht op HCC, ook bij comptechworld enneuh ik heb een "U=" op mijn bios-chip en een blauw boekje met daarop ook Manual Revision 1.1.

Ik ben benieuwd wat comptechworld hier voor een rede gaat geven... hou me op de hoogte via dit topic plz..

Owja, heb je al bios upgedate met nieuwste versie?
op de site van epox staat dat die van 2 november de nieuwste is :?

• abwouters
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-08 18:35
ik heb ook gewoon een blauw boekje en heb revisie 1.0

(had hem ook als een van de eerste in nederland)

Verwijderd

Heb een mooi blauw met wit boekje

manual revision 1.0
september 2001

Verwijderd

Genaaid ben je zowieso niet, je wou een Epox 8KHA+ en je hebt er eentje..

Hoe zien de mobo's er tov elkaar uit? Zijn ze gelijk aan elkaar of zit er verschil in? (de boekjes boeien me nooit zoveel)

Verwijderd

Ik heb gehoord dat de EPox helpdesk snel reageerd. stuur ff een mailtje. zoek de id op www.epox.nl

• metoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 06-06-2022
Ik heb een Epox met Nbios gehad en U= bios De U=bios is gewoon een bios van latere datum dan de N, verder heb ik geen verschil kunnen ontdekken.
Maar je kunt het beste de nummertjes op alle andere chipjes ook maar even checken en vergelijken, en let er dan vooral op of het merk,type en produktiedatum overeen komt, want oudere chipjes gesoldeerd op een vers mobo kunnen minuscule haarscheurtjes veroorzaken dit kun je controleren door s'nachts in het pikkedonker het mobo onder een hele felle lamp te houden en dan met een vergrootglas de onderkant van het mobo millimeter voor millimeter te controleren

Epox8RDA+ XPThorton2000+@3200+ Radeon9800SE@Pro Plextor 12/10/32A 80GB 7200 8MB XPpro

• Bluppy2
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-07 08:42

Bluppy2

Hip!

hmms, de mijne komt ook van ctw [HCC] vandaan en heb hetzelfde "probleem".
Ik hou het in de gaten..

><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º>

• TiMMieJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-08 17:33

TiMMieJ

PSN: Orixez

Ik heb ook bij CTW z'on epox mobo gekocht en ik heb ook z'on blauw met wit boekje met daarin manual revision 1.1 october 16th 2001. Maar echter ik snap verder niet echt wat er mis is maar als er dan echt wat 8ter zit verder weet ik iig wat. En ik hoor jullie bevindingen van zelf wel. Verder draait het bord perfect.

Gr33tz TuRk

Verwijderd

FUCK :(

Ik heb dus net een nieuw pc-tje besteld met een 8kha+.
En waar denk je dat ik hem heb besteld? Juist ja bij
comptechworld. Als ik GVD die devider niet kan instellen,
dan mot ik die mobo niet. Maargoed laten we maar eerst ff
afwachten. Als het goed is, is hij deze of volgende week klaar :) Ik laat mijn ervaringen wel horen als ik hem hebt.

Verwijderd

ik heb een Comptechworld epox 8kha + van de hcc ... ;) Ik heb er gewoon een N op staan en mijn boekje is wit met groen en blauw, ik heb die optie ook nog niet gevonden... Maar ik draai wel op 166 mhz fsb :P

edit: ik heb nog ff gekeken en ik heb een =U of N= ...:? Die optie heb ik nog steeds niet, maarja, jullie houden me op de hoogte ;)

• Kets_One
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Wat is hier dan allemaal toe doen om een BIOS chip versie???

Als er een probleem met je BIOS is, flash je hem toch gewoon? Verder maakt de chipversie van de BIOS niets uit!

Wat wekl belangrijk kan zijn is de PCB versie van je mamaplank! Vaak kunnen oudere PCB versies neit omgaan met nieuwe corevoltages of hogere multipliers.

3.18 kWp ZW, 2.76 kWp NO

• multipasser
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-08 12:50

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Kan iemand zeggen wat er dan scheelt met een EPOX mobo moet 'U=' versie?

Waarom is N+ versie beter??

Een amiga 500 met 512 kb ram !

Verwijderd

Is er al wat nieuws te melden ?

Wat had CTW te vertellen ??

Quamen

Verwijderd

vaag, ik heb mijn mobo bij gistron gehaald, en bij mij staat in het boekje ook Revision 1.1 October 16 , 2001 , maar wat is het probleem dan? :?

• razoon
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-10-2025

razoon

"Keep on keeping on"

De Epox borden hebben geen optie om de PCI divider in te stellen.
Wel kun je de RAM 3/4 divider in stellen door onder 'Advanced Chipser Features' de optie 'Dram Clock' op 100 te zetten.

Hier een guide voor de Epox 8KHA+:
http://www.amdmb.com/vb/showthread.php?s=d6b02581e6710d684646ca654b863f3c&threadid=79836

• multipasser

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Op zondag 09 december 2001 16:28 schreef razoon het volgende:
De Epox borden hebben geen optie om de PCI divider in te stellen.
Wel kun je de RAM 3/4 divider in stellen door onder 'Advanced Chipser Features' de optie 'Dram Clock' op 100 te zetten.

Hier een guide voor de Epox 8KHA+:
http://www.amdmb.com/vb/showthread.php?s=d6b02581e6710d684646ca654b863f3c&threadid=79836
'DE EPOX borden..' bedoel je hiermee alle 8kha+ borden? of sommige met verkeerde bios chip?

• Malle_Pietje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-02 13:17
Nou kan ik me vergissen hoor, maar waar heb je die divider voor nodig dan? Voor zover ik begrepen heb (en correct me if I'm wrong) wordt de divider bij hogere FSB automatisch ingesteld. Ik meen bij 166 wordt de divider 1/5 en bij 200 wordt-ie 1/6. Simpel toch?

Efficiency is intelligent laziness

• salvador4
Op maandag 10 december 2001 11:25 schreef Malle_Pietje het volgende:
Nou kan ik me vergissen hoor, maar waar heb je die divider voor nodig dan? Voor zover ik begrepen heb (en correct me if I'm wrong) wordt de divider bij hogere FSB automatisch ingesteld. Ik meen bij 166 wordt de divider 1/5 en bij 200 wordt-ie 1/6. Simpel toch?
Ja das idd heel simpel, zo werkt het alleen niet.
bij de 166 gebeurt er niks en bij 200 ook niet.

je hebt alleen die ram divider.

• multipasser

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Maar ik sta hier gereed om een EPOX mobo te gaan halen.

Maar wat zijn die softboot problemen? snap het niet.

Waarom moet ik op letten als ik eentje ga kopen?? Welke revisie of bios moet ik hebben?

• salvador4
Op maandag 10 december 2001 11:46 schreef multipasser het volgende:
Maar ik sta hier gereed om een EPOX mobo te gaan halen.

Maar wat zijn die softboot problemen? snap het niet.

Waarom moet ik op letten als ik eentje ga kopen?? Welke revisie of bios moet ik hebben?
softboot probleem is al opgelost met de nieuwe beta bios (8KHAL00.BIN) dus daar hoef je je geen zorgen over te maken.

Verder zou je naar de revisie kunnen kijken maar dat maakt geen zak uit, niemand heeft hier nog een verschil tussen rivisies gevonden behalve soms een andere bios, maar ja die flash je er zo uit.

• multipasser

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Op maandag 10 december 2001 11:54 schreef salvador4 het volgende:

[..]

softboot probleem is al opgelost met de nieuwe beta bios (8KHAL00.BIN) dus daar hoef je je geen zorgen over te maken.

Verder zou je naar de revisie kunnen kijken maar dat maakt geen zak uit, niemand heeft hier nog een verschil tussen rivisies gevonden behalve soms een andere bios, maar ja die flash je er zo uit.
8KHAL+ is een ander mobo. .Waarom zitten jullie te flashen met flash van ander mobo?

heb gemaild naar epox.nl met de vraag of de problemen opgelost zijn en of ik naar revisies moet kijken?

-------

Beste,

Bedankt voor je interesse in EPoX Mainboards en voor de genomen moeite om ons te benaderen.

Voor jouw informatie, er was een probleem met de BIOS Software bij één van de eerste versies. Nu zijn er gebruikers die bij het lezen van de support informatie dat de BIOS ge-updated moet worden, dat er een nieuwe BIOS moet komen. Terwijl het om de Software gaat en er alleen gefashed dient te worden.

De huidige produktie heeft altijd de laatste BIOS versie en door de zeer grote vraag naar dit board, hebben wij nooit oude voorraad. De boards komen binnen en worden direct doorgestuurd naar de distributeurs en de winkels.

Met vriendelijke groeten,

• salvador4
8khal is idd een ander mobo, echter 8KHAL00.BIN is wel degelijk voor de 8kha+!!

Verwijderd

Op maandag 10 december 2001 12:44 schreef multipasser het volgende:

De huidige produktie heeft altijd de laatste BIOS versie en door de zeer grote vraag naar dit board, hebben wij nooit oude voorraad. De boards komen binnen en worden direct doorgestuurd naar de distributeurs en de winkels.
Dat komt dus wel goed. Ik blijf erbij dat dit een van de beste OCboardjes is op dit moment op de markt. Nog ff wachten wat de Abit gaat doen natuurlijk .. :P

• Rick2001
  • Laatst online: 09-08 01:10

Rick2001

9950X delidded en direct die

Er is inderdaad nogal wat 'strijd' tussen het ABIT en het EPOX board momenteel.
Toch ligt het EPOX board nog iets op kop vanwege een hogere haalbare FSB.
Anyway blijft het EPOX een beter betaalbaar board tov. het ABIT board.

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 3x9100PRO 4TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB + OPTANE P5800X + KINGSTON G5 8TB

• Garrett
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-08 21:51

Garrett

Watercooler

Ik had trouwens zo dat mainboard kunnen jatten bij de stand van CTW... ik stond met een vriend van me te geinen van: mobo hebben? ik had dat mobo vast en ik net doen of ik 'm aan hem gaf... alleen die gasten zagen niks man...

Ik hou niet van jatten maar ze zouden het dus niet eens door hebben gehad, je verdwijnt zo in de massa.

Slordig, zou me niks verbazen als ze spullen missen daar!

Ik ben intussen (nog) tevreden met m'n Abit KT7A :)

I love watercooling

• Rick2001
  • Laatst online: 09-08 01:10

Rick2001

9950X delidded en direct die

Op maandag 10 december 2001 19:19 schreef Garrett het volgende:
Ik had trouwens zo dat mainboard kunnen jatten bij de stand van CTW... ik stond met een vriend van me te geinen van: mobo hebben? ik had dat mobo vast en ik net doen of ik 'm aan hem gaf... alleen die gasten zagen niks man...

Ik hou niet van jatten maar ze zouden het dus niet eens door hebben gehad, je verdwijnt zo in de massa.

Slordig, zou me niks verbazen als ze spullen missen daar!

Ik ben intussen (nog) tevreden met m'n Abit KT7A :)
Dat is dus meestal het probleem op grote drukke beurzen dat niet alles in de gaten gehouden kan worden.
Je zou al een paar man op een vierkante meter moeten neerzetten wil je iedereen in de gaten kunnen houden.
Of je moet van die netten over je spullen heen planten, maar dat komt ook zo raar over op de mensen.

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 3x9100PRO 4TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB + OPTANE P5800X + KINGSTON G5 8TB

Pagina: 1