Toon posts:

VIA fanless geintegreerd barebone (0 fans)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
LS,

Ik heb ergens in de afgelopen week een nieuwsitem gezien, op Tweakers.net of ergens anders, over een geintegreerd systeem van VIA zonder fans.

Ook de voeding van het systeem had alleen een heatsink, en geen fans.

Nou kan ik het niet meer terugvinden, weet iemand wellicht de link? :?

Bij voorbaat dank! :)

Verwijderd

Topicstarter
Nope:

"In de behuizing van de voeding huist slechts een zeer klein ventilatortje dat voor de broodnodige airflow zorgt."

Die ik bedoel heeft passieve koeling in de voeding.

• chromeeh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:39

chromeeh

the Gnome

Passief op een voeding :?
Hmmmm.... Dat gaat niet goed >:)

"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."

• Sinlath
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-06 18:40
Op woensdag 05 december 2001 09:27 schreef crashoverride het volgende:
Passief op een voeding :?
Hmmmm.... Dat gaat niet goed >:)
heeft zalman niet zoon voeding??? schijnt heel stil te zijn

Sinlath | Opinions may contain latency

• Bert-Jan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-02-2024
Op woensdag 05 december 2001 10:36 schreef Sinlath het volgende:

[..]

heeft zalman niet zoon voeding??? schijnt heel stil te zijn
nogal wiedes dat het stil is als het passief gekoeld is :D

• blimmel
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

blimmel

Matched: TeamBVD

je zou eingenlijk wat heatpipes naar een gigantische koelrib buiten de kast moeten voeren.... of in geval van alu naar de kast zelf...

Join TeamBVD!

Verwijderd

Topicstarter
Nope, voor zover ik weet heeft Zalman wel stille voedingen van 300 W, maar die zijn niet fanless.

Een Duits bedrijf maakt voedingen zonder fans tot 150 W, maar als je een moederbord hebt met alles geintegreerd, heb je ook niet meer nodig. Wellicht nog een MPEG4 kaartje erin?

Afijn, als ik dat artikel nou vond konden jullie het zelf lezen. :?

Verwijderd

Toch maar es omhooghalen, dit is wel interessant

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:07
Niks geen overclocken dit..
[forum=22] >> [forum=6].

Verwijderd

Ik snap sowieso niet waarom de fan van de voeding naar buiten is gericht, de zuigkracht is geringer dan de blaaskracht van zo'n voeding met een grote kast kan je de warme lucht eruit blazen en aan de achterkant weer wegvoeren met een hele kleine casefan en zo kan je ook de voedingsfan verkleinen want die fan is absurd groot als je kijkt naar de breedte die de fan in de voeding bestrijkt.

voor de duidelijkheid, met het oog op fan-geluid dus...!

Verwijderd

Dit is hem volgens mij:

http://www.via.com.tw/en/viac3/c3desktop.jsp

Hierbij zit dus alles op het mobo inclusief processor.

Verwijderd

Topicstarter
Hwg,

Dat is natuurlijk het systeem wat ik bedoel. Ik was echter op zoek naar een review hiervan, die ik enige tijd geleden gelezen had.

Het nieuwe "Eden" platform is voor zover ik zie ook min of meer het zelfde systeem.

Ik heb twee fabrikanten van fanloze voedingen (130 W) gevonden. Om er echt een te pakken te krijgen zal wat moeilijker worden.

Verwijderd

Hmmz, nu gaat het interessant worden.
Wie weet al een leuk goedkoop bordje waar alles op geintegreerd zit + TV-out. die kom je niet vaak onboard tegen. Dan neem je nl. een leuk moederbordje a la 200 piekjes, en dan nog een mooie flex / microATX kast voor 100 piekjes, en dan nog een via cyrix 800Mhz, en 256MB-ram met een stille 40 gig HD.
nou, dan kun je toch wel een systeempje voor 800 piekjes samenstellen die je op de TV aansluit als MP3/DivX/DVD speler, zonder dat ie veel lawaai maakt
Pagina: 1