Toon posts:

[WC] cpu idle 43 graden en stressed 48

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb op de HCC een aantal spullen bij de oc-shop gehaald,
Danger-Den The Cooling Cube, Danger-Den MAZE-2 en een Eheim 1048 Pomp.Nou heb i het spul allemaal ingebouwd, radiator mooi boven mn voeding, onder de radiator een delta 80mm cooler op 5 volt en erboven ook 1, daarboven zit nix ( heb de kap nog niet gedremelt ). Route die het "water" (100%koelvloeistof van een auto, mooi blauw ) neemt is als volgt,
pomp, midden van cpu blok, aan de zijkant er weer uit, dan naar de radiator en dan weer naar de pomp.
Hele systeempje is nu lekker stil en ook reete stabiel, alleen is m'n vraag heeft het nog veel zin om de volgorde te veranderen naar: pomp, radiator, cpu.
En heeft het veel zin om ipv. koelvloeistof van een auto water wetter te bestellen, of heeft dit beide maar een uitwerking van 1 a 2 graden minder warm??
Het is niet mijn bedoeling om standaart meer ventilatoren aan te hebben omdat ik de set met de bedoeling om een stil systeem te krijgen heb gekocht, dus meer ventilatoren/lawaai is geen optie.
Thanx alvast.

Verwijderd

Je stressed temp moet wel zo'n 40*C zijn. Denkende dat jij een ATHLON 1,4GH hebt(of een XP). Heb je AS2 tussen je waterblok en CPU zitten? Misschien is je watertemp aan de hoge kant. Probeer die fans eens op 12V te zetten en kijk hoeveel de temp daalt.

Verwijderd

Topicstarter
Heb maar een Athlon 1,2 :( maar klopt, heb er AC2 tussen gedaan ( natuurlijk maar heeeeeel weinig ). Ik zal voor de gein eens kijken wat de temp scheelt als de ventilatoren op 12v staan, maar dit is niet de bedoeling, vandaar ook m'n vraag over volgorde van stroming van vloeistof en de vloeistof soort.

• Rempage0611
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23-09-2025

Rempage0611

9405 WP @ 2x SMA Sunny Boy

Ik had eerst ook koelvloeistof in me systeem, maar dit werk gewoon wel SLECHT. Ik heb er nu 100% water in zitten, en na 2 maanden heb ik het hele zooitje uit elkaar gesloopt en er was niks aan de hand. Geen erosie of niks.

Ik heb een waterkoel systeem bestaande uit:

Een Swiftech blokkie, Sicce IDRA pomp en een Kadett RAD.

Mijn cpu (A900) wordt normaal zo`n 36 graden stressed bij een case temp van 29 graden, en 50 graden stressed op 900@1150@2.25V met een kast temp van eveneens 29 graden.

Ik raad je dus gewoon water aan... Probeer het gewoon eens, als het je niet bevalt, spoel je het gewoon door de gootsteen, of WC 8-)

Verwijderd

Gewoon water pakken en kijken of je cpu wel goed contact maakt, want die temp zuigt. Mijn TB1400@1500 word maar 41°C stressed.

Wel eerst cpu en dan radiateur en ook nog alleen water.

Verwijderd

Topicstarter
OK alles er uit gespoeld, daarna gevuld met gedestileerd water. Temp. was ineens idle 46 graden, ff wolvestein gestart en wat denk je, hij word nog eens ff 9 graden warmer. DUs ik de zooi weer losgedraait, had er net als bij een gewone cooler heel weinig AC2 tussen gedaan, heb hier maar eens wat meer van gemaakt, koelblok weer gemonteerd en nu is ie Idle 38 graden, ga dalijk ff kijken wat ie doet als ik em op zn flikker geef, maar denk dat dat nu wel onder de 45 graden blijft. Ga ik morgen ff dremelen en wat fanguards plaatsen, als ie dan klaar is gaat mn zwarte chieftech ( die met deur) met baybus, 12x brander, floppy en regio vrije dvd in de verkoop.

• Sinlath
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-03 18:20
demi water met waterwetter, kan ik je echt aanraden.

ik heb zelf de DD maze 1, met black ice, en 120mm panaflo van de inkoop actie (op 7v) en koelt super.

nog niet eens op zijn best want ik heb de pomp na de rad en voor de CPU, de pomp geeft ook warmte af (niet veel maar toch).

volgens mij kunnen die eheim pompen hogere temps aan.

Sinlath | Opinions may contain latency

Verwijderd

Wel een fanduct maken als je een 80mm fan gebruikt!
Pagina: 1