video optie kiezen tijdens opstarten van linux

Pagina: 1
Acties:

• zerok
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:27
Ik heb slackware 8 geinstaleert maar die gebruikt nog kernel 2.2.19.
Ik wil graag upgrade naar 2.4.16. Maar ik heb een probleem met de 2.2 kernel kan ik een optie mee geven vga=791 geven in lilo.conf. Dan start mijn computer op in 1024x768x24 mode op en heb ik lekker veel ruimte op het scherm en werkt mijn X meteen goed.
Onder 2.4 werkt dit niet ik krijg alleen een zwart scherm en mijn printer print alles uit wat er tijdens de boot gebeurt.
Heeft iemand een idee of dit op te lossen is en hoe

zeroK

"never argue with idiots they drag you down to their level and beat you with experience" dilbert

• luc
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

luc

moet je ff framebuffer support in je kernel bakken (onder console drivers)

Verwijderd

Ik vrees dat je wat teveel opties hebt uitgezet in je kernel. Probeer de standaard Slackware 8.0 2.4.5 kernel anders eens. Kun je installeren met je package manager en dan is het kwestie van lilo.conf even op de nieuwe kernel aanpassen, lilo runnen en rebooten. Dan zou het moeten werken.

• zerok
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:27
Oke heb het al gevonden onder menuconfig moet je code maturity level options inschakelen |:( en dan staat framebuffer support er gewoon bij want die optie was ik al kwijt. Ik was al bang dat ze het eruit gegooit hadden.
thnx
zeroK

"never argue with idiots they drag you down to their level and beat you with experience" dilbert