Toon posts:

Nieuwe Terratec XP drivers + EAX

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een aantal vraagjes over de nieuwe drivers van Terratec (DMX XFire1024) for Windows XP. Ik heb al gezocht met search, maar zelfs in 'die enorm lange thread over bijna hetzelfde' stond niks.

1) Hoe werkt die bronnen-positionering? Ik heb dus nog steeds geluid door 2 van mijn 4 speakers. Ik zie dat je kan slepen met allerlei icoontjes, "2D" en "M1" t/m "MOneindig", maar hoe moet ik ze neerzetten voor goede bronnen-positionering?

2) Mijn EAX werkt voor geen meter meer. In bijv. Flashpoint hoor ik alle geluiden altijd ... dus je hoort een mannetje op 3 kilometer lopen enz. Hebben meer mensen dit soort problemen?

3) Dit heeft misschien wel te maken met het EAX probleem, maar sommige geluiden of muziekjes (bijv. het achtergrond muziekje van IL Sturmovik 2) zijn gigantisch versneld ... ik bedoel: hardware-versnelling is leuk hoor, maar dit gaat zo f#cking snel dat ik haast niet hoor lol.

Zou iemand me kunnen helpen? Of heeft er iemand dezelfde problemen? Please let me know :)

Verwijderd

Topicstarter
OK, ik heb nu opeens wel een beetje geluid uit de achterspeakers bij de "luidsprekertest", maar nog steeds niet bij MP3's e.d. Waarschijnlijk moet dit met de bron-positionering.

De hyper-actieve afspeelmodus met EAX en HW-versnelling is er nog steeds :(

• JungleJim
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:33
De Terratec drivers zuigen enorm. De versie die Terratec gebruikt (3056) zijn niet officieel XP gecertificeerd door Microsoft. Ik heb zelf de drivers voor de Hercules Fortissimo II geinstalleerd (versie 1.02), en die werken veel beter. Misschien een oplossing voor je problemen?

Mocht installeren van die Fortissimo II drivers niet lukken, check dan de post van mij in dat andere draadje ff (weet de Topic titel niet zo uit m'n hoofd), daar staat hoe je de INF file aan moet passen zodat je de GFII drivers met de Terratec kunt gebruiken.

Verwijderd

Topicstarter
Thanks voor de tip ... deze drivers werken idd veel beter al, maar nog niet helemaal goed. In Operation Flashpoint hoor ik uit mijn achterspeakers enkel hoge tonen en gekraak ... de voor speakers doen wel normaal, en over het algemeen werkt de EAX ook 100 keer beter dan met de Terratec drivers.

Verwijderd

Topicstarter
Laat maar, zelfs EAX werkt nu perfect :)

Weet er iemand of het draaien van deze drivers schadelijk kan zijn voor mijn Terratec? Zal wel niet, maar ik vraag het toch maar even ;)

Verwijderd

Topicstarter
LOL, die lui bij Terratec zelf zijn ook wel een beetje lachwekkend. "Ja dan zul je even op de nieuwe driver set moeten wachten." Ook al wist ik dat het geluid dat uit mijn achterspeaker niet kwam (lekkere zin) werd veroorzaakt door bronnen-positionering, vroeg ik toch nog ff waar het door kwam. Daar antwoorde hij niet eens op ... lekker klantvriendelijk dan! :(

• JungleJim
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:33
Op donderdag 06 december 2001 09:07 schreef J_DnA_J het volgende:
... "Ja dan zul je even op de nieuwe driver set moeten wachten." ...
Wisten ze ook te vertellen wanneer die ongeveer uit zal komen?

Verwijderd

Topicstarter
Nee, toen ik daarom vroeg zeiden ze dat ze dat nog niet wisten op dit moment ... typisch ;)
Pagina: 1