Toon posts:

[WinXP] .manifest Wat is dat voor iets?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wie weet wat voor extensie .manifest is? Het komt voor bij verborgen systeem bestanden (bijvoorbeeld in system32 directory).

Ik heb namelijk problemen met een niet bestaande dll avsmcpa.dll, en die wordt blijkbaar aangeroepen door avsmcpa.cpl en/of avsmcpa.cpl.manifest

Als ik die laatste twee verplaats naar bijvoorbeeld mijn desktop krijg ik geen foutmeldingen meer mbt eerstgenoemde dll.

Kan ik dit veilig doen?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de gok gewaagd, het kan. Maar iemand enig idee?

Eenmaal andermaal...

Verwijderd

Topicstarter
KICK

Iemand?

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

't Is wel een vraag waar je mee blijft zitten he :P.

Site uit de SA-FAQ:
.MANIFEST Microsoft Visual Stylesheet for Windows Forms (Text file)
Link op de pagina is dood.

Ook in de search van Microsoft staat de link genoemd, maar ook hier geeft hij een 404. Echter denk ik dat je met de huidige informatie een stukje verder bent, en dus zelf even kunt kijken of je iets kunt vinden :).

• boesOne
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22:32

boesOne

meuh

CLICK

lijkt me een java file dingetje ...

I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.

• Dikkie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:59
Volgens mij is het gewoon een xml bestand dat ervoor zorgt dat proggies met windows XP themes kan werken

Verwijderd

Even zoeken in google op manifest en xp levert toch wel genoeg info op dacht ik... Mischien dat je daaarom geen antwoord krijgt. Het is te makkelijk elders te vinden... :/ Bijvoorbeeld dat het ook misbruikt kan worden door kwaadwillenden:
http://www.tecchannel.de/software/778/

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
Tijdje gelden was er een patch voor mIRC 6 die er voor zorgde dat je een oude DLL (mdx.dll dacht ik) kon blijven gebruiken met mIRC 6.
Een backup van je originele mIRC.exe werdt mIRC.exe.manifest genoemd...

• k7of9
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:48
Heel kort gezegd is het een bestand dat ervoor zorgt dat applicaties ondersteuning krijgen voor het gebruiken van de windows xp visual styles (skins, themes, hoe je het ook wil noemen). Veel oudere (en nieuwe) programma's gebruiken bijvoorbeeld de "ouderwetse" windows-knoppen.

Er zijn een aantal programma's waarmee je ervoor kan zorgen dat deze programma's ook de knoppen en widgets van de skins gebruiken.

Maar goed, in de gegeven links staat genoeg info...

[ Voor 10% gewijzigd door k7of9 op 15-02-2003 12:15 ]

Mijn fotografie en videografie

Pagina: 1