Toon posts:

ATI radeon 8500 slechte scores in Vulpine

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben er nog altijd niet uit welke kaart aan te schaffen TI200/radeon8500 maar heb in het lezen van deze review iets ontdekt wat mij eigenlijk nogal opviel en waar ze in de review niet verder op in gaan.
review at guru3d

it (vulpine) is the only benchmark at the moment that makes use of some of the technology only supported by the Geforce3 so far (i.e Vertex Programs, Texture Shaders, Register Combiners). On top of that, other advanced features such as hardware T&L, cube mapping, S3TC, and NV_vertex_array (geometry data is uploaded on to the memory, only for Geforce line of cards) are used through out the long running demo.

Zou dit een verklaring kunnen zijn voor de lage scores van de radeon?? Zou het kunne dat deze bench nog harder voor nvidia geoptimised is dan 3dmark2001??
Wat ik mij eigenijk ook afvraag is dat wanneer xboxgames, die makkelijk geport kunnen worden naar de pc, ook zwaar geoptimised zullen zijn voor de geforce3/4 reeks (hierbij denk ik vooral aan halo), want dan kan het zijn dat je zoals in deze vulpine met een TI200 nog betere framerates haalt in xbox games dan met een radeon8500.

Greetz,
Captain_Carnage

Verwijderd

Als ze nou de laatste ATI driver hadden gebruikt, had het plaatje er waarschijnlijk heel anders uitgezien....

Jammer maar helaas :( een gemiste kans.

Verwijderd

Alternate Driver - 6.13.10.3286
7.63.01-011107X-1727E
Posted November 13, 2001
This display driver introduces SMOOTHVISION support for the RADEON 8500. DirectX 8.1 and OpenGL support are included.

Het gaf bij mij in 3Dmark2001 een verbetering in de score van 12%.... en das een heleboel :+

Verwijderd

Topicstarter
Hoe zit het eigenlijk met shadow buffers op een radeon??
Kan deze dat ook of is dit weer iets van nvidia??
Zijn er eigenlijk wel functies die de geforce3 wel heeft en de radeon8500 niet??

Weeral veel vragen, ma we moete ons geld toch goe beleggen eh! Kan trouwens een radeon8500 retail vastkrijgen voor 600 piek.

Greetz,
Captain_Carnage

• edward2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 31-01 01:56

edward2

Schieten op de beesten

Tja nVidia is natuurlijk al een tijdje bezig hun kaarten te promoten bij softwareontwikkelaars, dat mag ATI ook wel eens gaan doen, gelukkig lijkt dat ook te gaan gebeuren, New World Order, Serious Sam2, om er maar een paar op te noemen zullen wat features gaan gebruiken van de R8500, en zo zijn er nog wel wat.

Niet op voorraad.