Outlook voor linux word dat wat ?

Pagina: 1
Acties:
  • 125 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Slaiter
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Slaiter

Firesnake

Topicstarter
Zijn er mensen die gaan overstappen naar outlook voor linux als tie gereleast word of blijven we bij de alternatieven :)

Wat vinden jullie daar nou van :?

info:
http://www.planet.nl/pmm/0,1674,101_1499_250158,00.html

en

http://www.ximian.com/

• Jordi
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jordi

#1#1

Open-source programmeurs zijn er in geslaagd om een Outlook-kloon te maken voor Linux
Benne dus geen Outlook voor Linux ;)
Maare... nee, dat ga ik dus echt niet gebruiken. Zeker niet als het proprietary software is.

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

• Slaiter
  • Niet online

Slaiter

Firesnake

Topicstarter
Op dinsdag 04 december 2001 22:50 schreef Jotti het volgende:

[..]

Benne dus geen Outlook voor Linux ;)
Maare... nee, dat ga ik dus echt niet gebruiken. Zeker niet als het proprietary software is.
Komt wel dicht in de buurt van :)

• Jordi
  • Niet online

Jordi

#1#1

True :)

Verwijderd

Beter lezen heren
Alleen voor de versie die je zakelijk gebruikt mag/moet je betalen.

Volgens mij is dit geen probleem aangezien mensen met zakelijke mail (in)direct geld verdienen met hun e-mail. Het lijkt me dan ook wel redelijk dat ximian hiervoor een vergoeding vraagt.

(En anders kun je natuurlijk ook nog Lotus Notes gaan gebruiken!)

• Jordi
  • Niet online

Jordi

#1#1

Op dinsdag 04 december 2001 23:02 schreef AndorabLe het volgende:
Beter lezen heren
Yes, sir :Z

• chromeeh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-08 14:29

chromeeh

the Gnome

Hmmmm... d8 dat Jotti hier aan de m8 was >:)

"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."

• DSmarty
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Op dinsdag 04 december 2001 23:08 schreef crashoverride het volgende:
Hmmmm... d8 dat Jotti hier aan de m8 was >:)
offtopic:
De frituurpan van Jotti valt als enige binnen het machtsemperium Jotti, plus de dicatuur op de vrieskist met de frikandellen

Maar ontopic, doe mij maar heerlijk eudora...

• RemcoX
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-02 20:05
Op dinsdag 04 december 2001 23:16 schreef DSmarty het volgende:
Is die er ook al voor linux :?

• Martien
  • Laatst online: 22:53

[..]

offtopic:
De frituurpan van Jotti valt als enige binnen het machtsemperium Jotti, plus de dicatuur op de vrieskist met de frikandellen

Hehe, tog fijn dat Jotti nog èrgens macht overheeft :)

@iMartien

• Jordi
  • Niet online

Jordi

#1#1

I feel better already :)

Verwijderd

[..]

offtopic:

Hmzz, euh word ik nu bij deze voor frikandel uitgemaakt :? :( :+

/me gaat het in ieder geval sowieso niet gebruiken. Qua server zijn er goede alternatieven voor exchange onder linux.
Qua clients idemdito.

• deadinspace
  • Laatst online: 16-08 16:08

deadinspace

The what goes where now?

Mja, die zou ik dus nevernie gebruiken he :)

* deadinspace blijft fijn bij mutt :*

Verwijderd

ximian heeft natuurlijk wel heel erg veel goede dingen gemaakt. Kijk naar hun versie van de Gnome desktop.
De outlook-kloon evolution is voor mij eigenlijk wel welkom.

Verwijderd

Jammer dat ik mezelf niet kan inhouden....... :{

Dit is gewoon Evolution, jongens, de opensource mailclient. Gebruik ik al sinds de vroege betaversies. Het feit dat men het voor outlook uitmaakt/beledigt is slechts voor de windows gebruikers die de artikeltjes lezen en nooit van evolution gehoord hebben. Het eniste closed-source eraan is de module waarmee je met een exchange server kan opereren. Waarom? Omdat men de specs daarvoor van MS heeft moeten kopen en een NDA heeft moeten tekeken (schijnbaar - dit heb ik nergens officieel bevestigd gezien). Ziel aan de duivel verkopen of niet, Ximian heeft geen keuze en is een commercieel bedrijf. Ze moeten wel.... Zonder zo'n plugin zullen alle bedrijven volledig op MS server+client blijven draaien. Met deze module kan een bedrijf geleidelijk aan overstappen van windows based spul op linux clients. Als je alleen opensource wilt gebruik je deze plugin niet en gebruik je uberhaupt geen exchange server en is er dus niks aan de hand.....

Outlook4linux vind ik een grove belediging, evolution is een groots voorbeeld van hoe succesvol opensource development kan zijn :)

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:04

jep

Ik ben een trouwe outlook express gebruiker. Da's het enige wat ik nog echt in windows doe. Tot gister..

Mozilla mail :z :z :z

Echt beter!

• wzzrd
  • Laatst online: 24-05 21:44

wzzrd

The guy with the Red Hat

Evolution is de grootste reden voor mij om straks helemaal van windows af te stappen op mijn werk. Eindelijk een mailclient voor linux die ik prettig vind werken (netscape en mozilla mail vind ik maar traag). Ximian vind ik overigens erg goed werk leveren met hun Gnome :)

• blouweKip
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10-08 18:05
Dit is gewoon Evolution, jongens, de opensource mailclient. Gebruik ik al sinds de vroege betaversies. Het feit dat men het voor outlook uitmaakt/beledigt is slechts voor de windows gebruikers die de artikeltjes lezen en nooit van evolution gehoord hebben.
Idd, ik zie ook geen reden voor al die ophef, evolution heeft in de gui alleen wat overeenkomsten om al die oulook gebruikers voor de gek te houden, hoeven ze niet te veel na te denken.

Voordeel van evolution is dat het iig niet dezelfde brakke security heeft als outlook heeft/had

"For my friends, anything; for my enemies, the law."

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Op woensdag 05 december 2001 02:44 schreef blouweKip het volgende:

Voordeel van evolution is dat het iig niet dezelfde brakke security heeft als outlook heeft/had
Gezien het dagelijkse aantal attacks van Nimda op mijn webserver, maak daar maar HEEFT met hoofdletters van!

de betaler vervuilt

• afterburn
  • Laatst online: 14-08 14:02

afterburn

No more...

Op woensdag 05 december 2001 02:44 schreef blouweKip het volgende:

[..]

Idd, ik zie ook geen reden voor al die ophef, evolution heeft in de gui alleen wat overeenkomsten om al die oulook gebruikers voor de gek te houden, hoeven ze niet te veel na te denken.

Wat overeenkomsten? De GUI is een regelrechte rip-off. Maargoed, dat is gewoon een compliment aan het adres van MS.

Fuji X-T1 | XF14mm F2.8 R | XF23mm F1.4 R | XF35mm F1.4 R
Nikon D800 | AF-S 24-120/f4 VR2 | AF-S 50/f1.8G
Computer specs

• Slaiter
  • Niet online

Slaiter

Firesnake

Topicstarter
Het gaat er dus ook om om mensen die aan outlook gewend zijn een bekent iets te geven (niet dat ik het ga gebruiken)

• Pino
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-08 14:55
Ik blijf lekker Eudora gebruiken hoor. Hoef ik geen rare capriolen uit te halen als ik mijn pc opnieuw installeer, de mailfilters, boxen enzo blijven gewoon staan.

Als firewall en ADSL gateway blijft mijn RedHat 7.1 machine natuurlijk wel, maar zolang ik voor de desktop nog niet over ga van XP op Linux (omdat ik geen zin heb om dan Windows te emuleren omdat ik het dan toch nodig heb) gebruik ik Eudora.

"If you don't know where you are going, any road will take you there"

• blouweKip
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10-08 18:05
Maargoed, dat is gewoon een compliment aan het adres van MS.
Nee, het laat alleen zien dat men door heeft dat de meeste standaard users keuze moeilijk vinden en dus eerder gaan voor een GUI die zoveel mogelijk lijkt op hetgaan men al via windows opgedrongen heeft gekregen (outlook)
Ik blijf lekker Eudora gebruiken hoor.[...]
Ik heb net nog ff gekeken en voor zover ik kan zien is eudora er niet voor linux dus kun je het daarin ook niet gebruiken, in windows ga ik iig voor pegasus

"For my friends, anything; for my enemies, the law."

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-08 11:49

Equator

Crew Council

🦺#Rodekruis #whisky #barista

Persoonlijk denk ik dat het een hele grote stap is naar de overstap naar linux..Vooral voor bedrijven.
Wanneer het goed stabiel werkt, heb ik bij mijn bedrijf weer een poot tussen de deur om over te stappen op een echt OS ;)

Maar, ik las dat er nog meer "outlook" clients voor Linux waren ?? I.i.g. een client die een verbinding kan maken met Exchange server, en dan niet via pop3.
Dus echt een mapi verbinding. Zijn die er al ??

CyberJ

• Creepy
  • Laatst online: 21:00

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Op woensdag 05 december 2001 03:08 schreef afterburn het volgende:

[..]

Wat overeenkomsten? De GUI is een regelrechte rip-off. Maargoed, dat is gewoon een compliment aan het adres van MS.
Hmm.. nee windows heeft een originele GUI he? :z
Evolution 1.0 is alweer een paar daagjes oud... heb em nog niet gebruikt... binnenkort maar es gaan kijken.. tot die tijd is het lang leve pine!

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Verwijderd

Met welke linux email client kan je wel gebruik maken van exchange server 5.5...

• wzzrd
  • Laatst online: 24-05 21:44

wzzrd

The guy with the Red Hat

Heb gisteren al Evolution 1 gedowned (Red-Carpet is _bijna_ net zo goed als apt-get :) ), en Evo1 is écht goed. Imho best mail client voor linux thusfar!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:04

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Op woensdag 05 december 2001 09:31 schreef wzzrd het volgende:
Heb gisteren al Evolution 1 gedowned (Red-Carpet is _bijna_ net zo goed als apt-get :) ), en Evo1 is écht goed. Imho best mail client voor linux thusfar!
Evolution wil ik ook wel eens bekijken ja. Maar op het moment gebruik ik Sylpheed voor mail en Pan voor usenet, en dat bevalt me eigenlijk perfect.

Ennuh, Red-Carpet? Gebruik gewoon aptitude. The ultimate package manager.

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

• ewasx
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-11-2025
Evolution is echt heel cool. En met gnome-vim (http://www.opensky.ca/gnome-vim/) erbij lijkt het me helemaal ideaal. Maar dat heb ik nog niet geprobeerd. Iemand anders wel?

• ajvdvegt
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-08 12:40
Op woensdag 05 december 2001 09:48 schreef Reyn_Eaglestorm het volgende:

Evolution wil ik ook wel eens bekijken ja. Maar op het moment gebruik ik Sylpheed voor mail en Pan voor usenet, en dat bevalt me eigenlijk perfect.

Ennuh, Red-Carpet? Gebruik gewoon aptitude. The ultimate package manager.
Aptitude? Die kende ik nog niet, even kijken. Tnx.
edit:

Jammer, text-based. Daar heb ik feta al voor. En de nieuwe gnome-apt (0.3.14) is trouwens *eindelijk* een beetje uit het beta-dal aan het klimmen.

Ook ik gebruik nu trouwens Sylpheed. Evolution is wel erg mooi, maar hij snapt mijn lettertypes niet (elke letter wordt een vierkantje??). Ook start hij nogal traag op. Maar verder een heel mooi programma. Alles werkt keurig met drag-'n-drop, en alles is Bonobo-fied. Anjuta2 en Gnumeric gaan deze componenten ook gebruiken, dus de toekomst ziet er MOOI uit (ook dat gnome-VIM is dus een bonobo component).

I don't kill flies, but I like to mess with their minds. I hold them above globes. They freak out and yell "Whooa, I'm *way* too high." -- Bruce Baum

Pagina: 1