Ik heb zelf windows xp in een werkgroep draaien. De werkgroep heeft 3 W98 en 1 W95 computers draaien. Deze computer zien elkaar allemaal in het netwerk. Behalve als ik met windows xp het netwerk in probeer te komen, zie ik gewoon helemaal niets. Ik kan wel pingen dat gaat goed.
Alle computer hebben een vast ip nummer : 10.10.10.1 t/m 10.10.10.5 en een subnet van 255.255.255.0. Werkgroep = "Netwerkje"
Het is een 10mbit netwerkje met BNC aansluitingen.
Ik heb een dual boot met windows xp en windows millenium en met die laatste heb ik wel gewoon een lijst met computers als ik in mijn netwerkomgeving kijk.
Ik heb geprobeerd:
ipx/spx
netbeui
search/faq van deze forum.
andere netwerk kaart.
hosts file aangepast.
alle protocollen weggehaald en opnieuw geinstalleerd
Search -> computers
XP opnieuw geinstalleerd.
al deze dingen lossen mijn probleem niet op. Ik weet dat meer mensen hiervan last hebben, maar met de search heb ik een paar dingen gevonden en geprobeerd, maar zonder resultaat. Weet iemand hiervoor een oplossing? Want ik kan niet eens verbinding maken met een printer die op een W98 geshared is.
Alle computer hebben een vast ip nummer : 10.10.10.1 t/m 10.10.10.5 en een subnet van 255.255.255.0. Werkgroep = "Netwerkje"
Het is een 10mbit netwerkje met BNC aansluitingen.
Ik heb een dual boot met windows xp en windows millenium en met die laatste heb ik wel gewoon een lijst met computers als ik in mijn netwerkomgeving kijk.
Ik heb geprobeerd:
ipx/spx
netbeui
search/faq van deze forum.
andere netwerk kaart.
hosts file aangepast.
alle protocollen weggehaald en opnieuw geinstalleerd
Search -> computers
XP opnieuw geinstalleerd.
al deze dingen lossen mijn probleem niet op. Ik weet dat meer mensen hiervan last hebben, maar met de search heb ik een paar dingen gevonden en geprobeerd, maar zonder resultaat. Weet iemand hiervoor een oplossing? Want ik kan niet eens verbinding maken met een printer die op een W98 geshared is.