Wat mij is opvalt is dat het eigenlijk altijd enthousiaste ide gebruikers zijn die met "harde cijfers" d`r eigen geloof spekken... Daartegenover, ik ken geen mensen die als ze eenmaal met scsi zijn begonnen, terug(jazeker, terug!) zijn gegaan op ide. Althans, niet zonder weerzin... Het gaf me een super gaaf gevoel, dat ik Unreal aan het spelen was(zonder verlies van gameplay) en tegelijkertijd UT on-the-fly copieerde(en dat was toen er nog geen burn-proof bestond)...
Trouwens, ik deed altijd veel met Powerquest, Driveimage, een soort Norton ghost, zeg maar. Dus regelmatig een hele partitie backuppen, en uitpakken... Nou en ik heb speciaal om te testen een ide IBM dma100 schijf, 7200 toeren naast een 7200rpm U2W schijf(die geen 80, maar op 20mb max liep vanwege het verloopstukje op de interface) geprobeert. Geen gelul mensen; die scsi kwam op 460 mb per minuut, dus bijna 8mb per seconde, en die ide deed 240 per minuut, dus 4 mb per seconde. En dan heb ik het hier over dezelfde partitie, windows instalatie met alle shit, qua omvang net geen 2gb.
Daarom baal ik ook als een stekker met mijn abit kg7 moederbord, waar mijn adapters niet op willen draaien. Ook het mobo hiervoor, msi k7master, toch een scsi integrated mobo van origine, liet ze niet toe. (gnorf ik had de versie waar de scsi connectoren leeg waren gebleven) Zucht, en mijn Abitkt7a en nog eerdere Abitkt7 deden ook niets dan ellende geven met scsi. Is er niet iemand die daar wat over weet? Hoe dat wel weer draaien kan? Nu zit ik met fijne(...) ide troep, zelfs mijn brander draait tegenwoordig op ide, al mijn dure spulletjes liggen oud te worden in de kast hier...