Tot hoever kan de ABIT BE6 (versie 1)

Pagina: 1
Acties:

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Topicstarter
Ik heb een Abit BE6 mobo met hierop een PIII 450. Nu zat ik eraan te denken om de processor te upgraden (met een PIII 800 oid)

Nu kan ik in de bios een processor van 850 MHz instellen, die draait op 100MHz. Maar de processoren van tegenwoordig draaien op 133Mhz.
Kan ik er toch een snellere processor inzetten.
Als ik de processor handmatig instel dan heb ik de mogelijkheid de EXT. Clock (PCI) in te stellen. Deze kan op 133Mhz, maar is dit nu hetzelfde als die 133 van die processor.
En hoe kan ik dan zien wat het max is wat de comp aankan met zelf ingestelde waarde (multiplier is max 12).

Het is een heel verhaal, maar ik wil het systeempje toch upgraden.

//edit

het is dus een Slot 1 Mobo, dus ik heb in ieder geval een convertor nodig. (of zijn er nog slot 1 processoren die hier op passen?)

• multipasser
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-08 12:50

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Wel ik heb een ABIT BX6.0 R2.

Mijn maximum multiplier is 9. Dus normaal kan ik een 900Mhz celeron 100Mhz FSB draaien.

De 133Mhz celerons kunnen we niet draaien omdat ze andere chipset nodig hebben zoals de 815i.

Maar normaal kan je zelfs een 1000Mhz celeron (100Mhz Fsb versie) draaien. Omdat bios toch automatisch multiplier van CPU neemt.. wat in dit geval 10x is. Imo hé. Vraag aan je pc boer.

cya and goooooooodluck

Een amiga 500 met 512 kb ram !

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

In principe maakt die multiplier niet veel uit want bij de Intel CPU's wordt die intern (in de CPU) geregeld, zolang je moederbord maar de juiste FSB aanlevert komt het dan wel goed. Dat zegt natuurlijk nog niet dat je BIOS bij het POSTen de correcte snelheid weergeeft ;)
Waar je meer op moet letten zijn de voltages etc.

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!