[RedHat] Harddisk in standby mode ?

Pagina: 1
Acties:

• Tommel
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Situatie:
Pentium 133Mhz
1 gb samsung hd
APM in bios ingeschakeld.
RedHat 6.0

Het probleem is dat het systeem wel in standby mode gaat nadat de tijd die ik in de bios heb opgegeven verlopen is, maar de hd niet. Onder Win'95 werkte dit wel dus het ligt niet aan de bios dacht ik zo.
Waar kan dit aan liggen en is er een commando/programma voor Linux om je hd in "standby" te zetten.
Als ik APM -S 1 uitvoer gaat het systeem wel standby maar de hd niet.
Iemand een oplossing (kep niks in de search kunnen vinden hierover)??

Verwijderd

je kunt met 'hdparm -y /dev/hdx' de harde schijf stoppen... dat houdt ie een seconde of 5 vol, daarna leest of schrijft linux weer iets van/naar de schijf, en spint ie weer op... (daarbij meestal het systeem blokkerend tot de schijf weer reageert)

• Tommel
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Op dinsdag 04 december 2001 22:41 schreef Operations het volgende:
je kunt met 'hdparm -y /dev/hdx' de harde schijf stoppen... dat houdt ie een seconde of 5 vol, daarna leest of schrijft linux weer iets van/naar de schijf, en spint ie weer op... (daarbij meestal het systeem blokkerend tot de schijf weer reageert)
Ja dat commando werkt schitterend maar zoals je al zei spint ie meteen weer op. Hoe kan ik er nu voor zorgen wanneer het systeem standby gaat dat de schijf ook uitgeschakeld wordt, kan ik nog iets aanpassen aan APM ??

• active2
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-07 21:56

active2

Google is your friend

Op dinsdag 04 december 2001 22:54 schreef Tommel het volgende:

[..]

Ja dat commando werkt schitterend maar zoals je al zei spint ie meteen weer op. Hoe kan ik er nu voor zorgen wanneer het systeem standby gaat dat de schijf ook uitgeschakeld wordt, kan ik nog iets aanpassen aan APM ??
Ik zou als ik jou was nooit die hd op standby zetten --> heel erg slecht voor je hd (hier heb ik in ieder geval meerdere topics over gelezen).

Advies:
Laat dat ding maar aanstaan zoveel lawaai maakt die nou ook weer niet!

Google, Het mirakel van de 21e eeuw!!!!