Toon posts:

Nostalgie alom! Getting a 233 to work :p

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heeyz tweakerz...

Ben ik even aan het balen met zo'n oud stuk krot hiero...

Laat ik het even uit de doeken doen...ik heb 3 mobos:
-Asus AMD-K6 mobo (met een AMDK6 233 op) video onboard...
met dit mobo is ooit een prob geweest en de AT power conn. op mobo is stuk maar der zit ook een ATX power connectie op die werkt
-Asus Intel mobo (met een Cyrix 200 op)
-Ongekend merk Intel mobo

Die eerste 2 mobos moeten werken want die komen uit een oude, werkende PC...

Wat ik probeer: Ik sluit alles aan, en probeer met de video onboard van de K6...geen beeld

Ik sluit alles aan op andere Asus met een trident VGA kaart...geen beeld

Ik sluit alles aan op de onbekende met een trident kaart...geen beeld

ik doe alles van alle mobos en steek enkel stroom in, telkens met het mobo en video on board en de 2 andere mobos met de trident....geen beeld

ik heb dus FLAUW benul hoe ik dit moet gaan oplossen, maar daar ik er al een dikke 6u aan bezig heb gezeten ben ik het flink beu en wil ik EINDELIJK die dingen aan de praat krijgen...en zeg AUB niet dat me monitor kapot is want ik heb met 3 soorten monitors geprobeerd die allen normaalgezien werken: een oude 14" mon, een nieuwe TFT mon en een nieuwe 19" mon van LG...

Als iemand van jullie mij zou kunnen helpen zou ik u ENORM, maar dan ook ÉÉÉNORM dankbaar zijn...

Alvast bedankt voor jullie tijd,
DJ007

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-08 15:39
Agp bus kapot ??

Verwijderd

Begin bij het begin: Trek alles van je mobo af, alleen CPU erin en speakertje en voeding aansluiten. Met de onboard VGA word het wel moeilijk om je vidkaart eraf te halen ;) dus op dat board maar laten zitten hihihihi

Schakel je nu in, dan moet hij gaan piepen (afhankelijk van mobo meestal 3x ofzo) vanwege het missen van memory.

Prik daarna memory erin, weer aanzetten. Piept hij nu anders (meestal 4x) betekent "ik zie geen videokaart".

Videokaart erin, weer aanzetten... beeld? Of gepiep?

De speaker is je vriend!!!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Humm heb je de keylock wel aangesloten? Alleen maar de voeding aansluiten is niet afdoende.. Check je mobo (handleiding?) naar een groep pinnetjes waar je o.a. keylock, HDD LED, speakers, reset, etc.. op kan aansluiten :)

Verwijderd

Topicstarter
Die speaker zo ver was ik ook al maar die blijkt in geen van de 3 gevallen ook maar IETS van geluid te geven....

En dat van die keylock, dat is er niet op aangesloten maar dat was aanvankelijk ook niet het geval bij die systemen, so.....

Verwijderd

Topicstarter
Maar nu weet ik dus nog steeds niet wat het prob kan zijn he luitjes.....a little help is wanted here! :P

Verwijderd

Als je zeker weet dat boards gewerkt hebben, moeten ze dat nu weer doen, inderdaad, sloop alles van het board af en beperk je tot het hoognodige, wanneer er geen piepjes komen maar ook geen beeld moet je misschien aan iets anders denken, sloop ook alle kabeltjes voor reset enz er eens af, heb ook wel eens gehad dat reset verbonden bleef, en dan reageert een board ook zoals nu (helemaal niks) ook de bekende kosrtsluiting tussen kast en board kan flink klieren. zijn de instellingen van de cpu wel juist ? Probeer je die P233 alleen op het Asus AMD board ? Is je power wel ok ? zit je hdd connector wel goed (haal hem desnoods los als ie dat al niet zit) Helemaal niks en dan ook nog bij 3 boards, dan ga je bijna denken dat het probleem daarbuiten zit...

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Op woensdag 05 december 2001 16:05 schreef DJ007 het volgende:
En dat van die keylock, dat is er niet op aangesloten maar dat was aanvankelijk ook niet het geval bij die systemen, so.....
Probeer het toch..

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Is je beeldscherm wel goed???

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

Verwijderd

Op vrijdag 07 december 2001 17:25 schreef apen-nootjes het volgende:
Is je beeldscherm wel goed???
hehe :7 :
en zeg AUB niet dat me monitor kapot is want ik heb met 3 soorten monitors geprobeerd die allen normaalgezien werken: een oude 14" mon, een nieuwe TFT mon en een nieuwe 19" mon van LG...
Pagina: 1