Toon posts:

W Linx Switch werkt maar op 10 mbps

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een switch bij Gistron besteld en heb de W-Linx SW-008CM binnengekregen. Een heel klein dingetje met 8 poorten. Bovenop staat Mini-HUB, dus dat is een beetje verdacht. Volgens de doos is het een "Mini Size 8-port 10/100 N-Way Switch".
Hieronder staat een plaatje, misschien dat iemand 'm herkend (het is de bovenste).
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/m.hendriks24/switch.jpg
Als ik 'm ga testen dan kom ik niet boven de 10 mbps uit, terwijl allebei de netwerkkaarten 10/100 mbps zijn. Op het moment hangen er 4 computers aan het netwerk, dus het kan niet zo zijn dat het per ongeluk een 10 mbps HUB is (dan zou de maximale transferrate 2,5 mbps zijn).
Zijn er misschien nog bepaalde dingen die ik in Windows moet instellen, ik kan er namelijk nergens iets over terugvinden.
PS. ik gebruik win98SE.

Verwijderd

Topicstarter
Heeft er nou niemand een idee. Volgens mij moeten er genoeg mensen zijn met deze switch. Of anders wel iemand die een oplossing heeft.

• EgoH
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-08 07:56
Wel raar. licht trouwens niet aan dat switchje.

Staat N-way switch op, en dan zo die ook 10mbs en 100mbs tegelijk moeten kunnen.

Misschien ligt het aan de kabels ofzo?

Als draadjes niet goed zitten werkt 10mbs soms wel maar 100mbs niet.

Dus je krijgt nu 1.25Mbyte per sec?

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 05 december 2001 14:25 schreef EgoH het volgende:
Wel raar. licht trouwens niet aan dat switchje.

Staat N-way switch op, en dan zo die ook 10mbs en 100mbs tegelijk moeten kunnen.

Misschien ligt het aan de kabels ofzo?

Als draadjes niet goed zitten werkt 10mbs soms wel maar 100mbs niet.

Dus je krijgt nu 1.25Mbyte per sec?
Als ik DU meter in mbps (bits dus) laat meten dan blijft het gewoon net onder de 10 steken.
Die kabels zijn gewoon kant en klaar gekocht, gewoon Cat 5 UTP, lijkt me dat daar niks mis mee is.
Is er niemand met dezelfde switch die het probleem ook heeft gehad?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het nu met 3 verschillende computers getest in allerlei denkbare richtingen en variaties, maar het blijft continue net iets onder de 10 mbps. Alle netwerkkaarten zijn 10/100

Verwijderd

Topicstarter
Gistron mailde net terug dat ik de switch terug moest sturen en dat ik dan een nieuwe zou krijgen. Doen? Of loop ik dadelijk het risico dat zij hem anders testen? Is er niks meer wat ik kan proberen?
(wordt wel een erg eenzijdig topic zo...)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net een Network Benchmark gedaan met Sisoft Sandra, maar daar krijg ik de melding "Transfer packet too large for network/host".
Waar kan dat dan weer aan liggen? Aan mijn computer/netwerkkaart of aan het netwerk/switch?

Verwijderd

Topicstarter
Is dit topic onzichtbaar voor andere mensen of zo?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb er nu Windows XP opstaan en die geeft dus ergens aan wat de netwerksnelheid is. Die zou 100 mbps zijn. Maar toch blijft DU meter aangeven dat het 10 mbps is. In onderstaand screenshot is te zien dat ik een bestand van ongeveer 508 Mb kopieer en DU meter geeft nog geen 10 mbps aan.
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/m.hendriks24/netwerksnelheid.jpg
Iemand al een idee wat er nog fout kan zijn?

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-08 15:02

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Zegt het woord 'Monoloog' jou iets :?

Braaikamer - Smoke&BBQ

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 12 december 2001 09:49 schreef Koffie het volgende:
Zegt het woord 'Monoloog' jou iets :?
Zeker zegt mij dat iets. Maar ik had toch wel verwacht dat er meer mensen waren die over dit onderwerp iets wisten te melden. Als ik een onderwerp tegenkom waar ik toevallig een antwoord (al is het maar een kleine bijdrage) op weet, dan post ik dat gewoon. Maar bij Network Troubleshooting werkt dat blijkbaar anders. Jammer.
Van jou als moderator had ik toch zeker wel een zinnige bijdrage verwacht, maar ook nu weer: jammer.
Iemand die zich aangesproken voelt om mij te helpen?

Verwijderd

Heb je de 10/100 NICs al eens gefixed op 100Mbit? Dan moettie wel, als je switch het daarna niet "trekt" heb je blijkbaar een n-way switch van 10Mbit ipv. een 10/100

• Knoetje
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-01 13:39
Check ff of je netwerkkaartjes wel op 100Mb full draaien!!

Ik denk dat dat niet zo is :7

En controlleer even of het een switch is en geen switched-hub want dan ben je genaaid ;)

Als je wilt weten wat een switched-hub is moet je ff in de faq kijken!!

Alles is najagen van wind...

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 12 december 2001 15:08 schreef KNOETJE het volgende:
Check ff of je netwerkkaartjes wel op 100Mb full draaien!!
Hoe en waar check ik dit? Windows XP geeft aan dat het 100 Mb moet zijn
En controlleer even of het een switch is en geen switched-hub want dan ben je genaaid ;)

Als je wilt weten wat een switched-hub is moet je ff in de faq kijken!!
Nee, dat is het niet, het is wel een switch. Onafhankelijk van het aantal computers, blijft de snelheid 10 mbps. Wat dat was wist ik trouwens al... ;)

Verwijderd

Topicstarter
Dat heb ik gevonden, hoe ik het op 100 zet (het stond nu op auto mode). Op beide computers op 100 full gezet, en dan nog kom ik uit op 9,15 mbps
Misschien dat de switch dan toch maar terug moet.

• Fatamorgana
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-08 04:17

Fatamorgana

Fietsen is gezond.

Om 1 of andere wazige reden heb ik zelfs met 2 computers met een crosslink cable onder de 10Mbit/sec. Terwijl de netwerkkaartjes 3Com 10/100MBit kaartjes zijn en windows zegt mooi dat ales 100MBit is. Als ik ze op m'n switch prik zegt oo die 100MBit/full duplex enzo en toch duurt een file van 650MB gewoon rond de 25 minuten. Ik heb het gewoon opgegeven want ik heb alles uitgetest en geen oplossing gevonden.

Verwijderd

hmm raar... ik heb PRECIES het zelfde model... en ik heb gemiddeld zon 7 mb per seconde (gewoon 2 normale realtek kaarten van 35 piek het stuk)

vind ik heel redelijk voor 200 piek in de btw :)

ik zou em dus gewoon omruilen

suc6

Verwijderd

Op dinsdag 04 december 2001 22:03 schreef Michiel_H het volgende:
Op het moment hangen er 4 computers aan het netwerk, dus het kan niet zo zijn dat het per ongeluk een 10 mbps HUB is (dan zou de maximale transferrate 2,5 mbps zijn).
Dit is echt grote onzin. Het feit dat je met een hub de bandbreedte deelt, betekent niet dat je maximaal 1/n-e van de maximale bandbreedte krijgt. Ik heb een 10 Mbps hub met 4 computers eraan, die halen allemaal stuk voor stuk tussen de 8 en 10 mbps. (niet tegelijk natuurlijk).

Verwijderd

Op woensdag 12 december 2001 16:32 schreef Michiel_H het volgende:
Dat heb ik gevonden, hoe ik het op 100 zet (het stond nu op auto mode). Op beide computers op 100 full gezet, en dan nog kom ik uit op 9,15 mbps
Misschien dat de switch dan toch maar terug moet.
En met een crosscable, wat haal je dan?

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 13 december 2001 19:57 schreef jeroenr het volgende:

[..]

En met een crosscable, wat haal je dan?
Ik heb vandaag een crosscable gekocht. Als ik de computer aansluit met de crosscable op m'n laptop dan doet ie niks, de crosscable werkt blijkbaar niet met mijn computer. Maar als ik 2 laptops met een Xirxom 10/100 netwerkkaart op elkaar aansluit (via de switch!!) dan haal ik ongeveer 70 mbps. Er is dus niks mis met de switch, daar ben ik nu eindelijk achter.
Maar als ik bestanden overzet waarbij mijn computer of de oude router op de gang zijn betrokken, dan daalt het tot 10 mbps. Als deze beide computers er niks mee te maken hebben, dan haal ik wel 70 mbps (met de 2 laptops).
Die twee (probleem)computers hebben beide een netwerkkaart met een realtekchip (een sitecom en een videal). Op mijn computer heb ik al de nieuwste drivers geinstalleerd, maar nog geen resultaat.
Op de router draait trouwens windows 95 en op de mijne dus xp.
Pagina: 1