lord of the ring game van sierra??? vaag:

Pagina: 1
Acties:

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 26-10-2025
http://www.wxp3d.com/htdocs/games.htm

het zal wel oud nieuws zijn wat ik post, op sierra heb ik (nog) nix gevonden, weird.

• White Dust
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-02 15:59

White Dust

PlaneScape: Torment

ik heb er wel es wat van gelezen in een PC-Zone, zou het niet een strategy zijn dat je aan het hoofd staat van één van Sourons legers

• Rexomnium
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05-02 14:50

Rexomnium

Vincam aut moriar

LOTR? Game? Ja? Ja? JA!!!!!

Cool!

Hebbû Hebbû
Vivendi Universal Publishing's Sierra Studio to Release First Game, 'Fellowship of the Ring,' in Early 2002

We zijn allemaal vaandeldrager in een optocht van gekwetsten.

• Ikkuh84
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:14
Dit lijkt me dan wel een zwaar stoer spel maarja hope da het nie zo wordt afgekraakt als de meeste andere spellen die afgeleid zijn van films of boeken :Z

Acer Aspire 8930G | Intel Core 2 Duo T4600 | 4GB DDR3 | GeForce 9600M GT |

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-02 21:38
BETER! >:)
Wanneer zou hij moeten uitkomen dan, of weet niemand dat? Hopelijk wordt het wel een beetje een cool spel.
LOTR roeleert. :P

• White Dust

White Dust

Op dinsdag 04 december 2001 22:11 schreef Timocos het volgende:
Dit lijkt me dan wel een zwaar stoer spel maarja hope da het nie zo wordt afgekraakt als de meeste andere spellen die afgeleid zijn van films of boeken :Z
Ahém, afgeleid van EEN FILM.
Er bestaat ook nog iets zoals een pak bladeren waar een paar letters op staan die samen worden gebonden tot een... nee geen TV-Gids maar een... BOEK

• White Dust

White Dust

éh, sorry, niet ver genoeg gelezen :P

• Mister_X
Op dinsdag 04 december 2001 22:18 schreef Soccubus het volgende:

[..]

Ahém, afgeleid van EEN FILM.
Er bestaat ook nog iets zoals een pak bladeren waar een paar letters op staan die samen worden gebonden tot een... nee geen TV-Gids maar een... BOEK
en nog wel een oud boek! het verhaal bestaat al ala 100jaar ? begin 1e wo? maarja,

eerst maar eens wachten op MorroWind >:)

• White Dust

White Dust

Op dinsdag 04 december 2001 22:20 schreef Mister_X het volgende:

[..]

en nog wel een oud boek! het verhaal bestaat al ala 100jaar ? begin 1e wo? maarja,

Ik geloof dat de eerste echte druk ergens jaren 50 is uitgegeven.

• Aiyakido
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-09-2022

Aiyakido

a.k.a Aiya Kido

het spel is dus gebaseerd op de film die 19 december (jaja ik werk bij de bios dus ik ben helemaal up to date) uitkomt, er is al eens een lord of the rings spel geweest (drie delen) waar alleen deel 1 en 2 van zijn uitgebracht, het flopte namelijk net als de tekenfilm waar ook alleen deel 1 en 2 van zijn verfilmd. maar dat er weer een game van werd gemaakt is eigenlijk al heel lang bekend (geloof 5 jaar) net zo lagng als dat er een film van werd gemaakt, en een nieuw kaartspel en een tabeltop game 9wie kent warhammer, het is van de zelfde makers en zelfde stijl), echt er komt op moment weer een hele vloed van deze spullen. Het kan zijn dat het spel een Strategie of rpg/adventure word, maar ik denk dat bij bijde de good guys vooral de aandacht krijgen.

• Aiyakido

Aiyakido

a.k.a Aiya Kido

Op dinsdag 04 december 2001 22:20 schreef Mister_X het volgende:

[..]

sorry maar het boek stamt uit de tweede weereldoorlog, om precies te kwam de hobbit uit in 1937 en begon hij toen aan in de ban van de ring, dus is het reken reken reken 64 jaar oud, hij maakte het boek af in 1949 en vulde het aan tot en met 1966. leuk he de woord vooraf in die boeken

• White Dust

White Dust

Op dinsdag 04 december 2001 22:33 schreef Dot het volgende:
het spel is dus gebaseerd op de film die 19 december (jaja ik werk bij de bios dus ik ben helemaal up to date) uitkomt, er is al eens een lord of the rings spel geweest (drie delen) waar alleen deel 1 en 2 van zijn uitgebracht, het flopte namelijk net als de tekenfilm waar ook alleen deel 1 en 2 van zijn verfilmd. maar dat er weer een game van werd gemaakt is eigenlijk al heel lang bekend (geloof 5 jaar) net zo lagng als dat er een film van werd gemaakt, en een nieuw kaartspel en een tabeltop game 9wie kent warhammer, het is van de zelfde makers en zelfde stijl), echt er komt op moment weer een hele vloed van deze spullen. Het kan zijn dat het spel een Strategie of rpg/adventure word, maar ik denk dat bij bijde de good guys vooral de aandacht krijgen.
Bij het nieuwe pc spel speel je een generaal van een leger, je speelt een ORC onder de hoede van SOURON, de macht van het kwaad in de midden aarde (ooit het boek gelezen :? )

• Aiyakido

Aiyakido

a.k.a Aiya Kido

Op dinsdag 04 december 2001 22:41 schreef Soccubus het volgende:

[..]

Bij het nieuwe pc spel speel je een generaal van een leger, je speelt een ORC onder de hoede van SOURON, de macht van het kwaad in de midden aarde (ooit het boek gelezen :? )
ik wel maar ik wist niet dat je het kwaad zelve speelt, nou ja een generaal dan >:)
maar dan nog grote kans dat je ook een generaal van de men of gondor kunt spelen of een elf leider, vast wel want de orks winnen niet in het boek

• White Dust

White Dust

Op dinsdag 04 december 2001 22:44 schreef Dot het volgende:

[..]

ik wel maar ik wist niet dat je het kwaad zelve speelt, nou ja een generaal dan >:)
maar dan nog grote kans dat je ook een generaal van de men of gondor kunt spelen of een elf leider, vast wel want de orks winnen niet in het boek
Ik geloof het niet (van wat ik in de PC-Zone heb gelezen), je speelt echt een orc generaal (ik weet ook niet de verdere details)

• SilentStorm
  • Laatst online: 27-01 23:32

SilentStorm

z.o.z

oud nieuws hoor.. dr staat ook nog ergens een filmpje van t spel tussen btw. Moet het allemaal nog maar zien.. Film wordt wel :9. LOTR is uitgegeven in 1954, en aanvullingen en hervertalingen zijn nog steeds bezig. Zijn zoon christopher heeft vervolgens de silmarillion uitgegeven (voorgeschiedenis) en er waren zoals gezegt ook 2 spellen van. (Wel goede ook trouwens vond ik dan). Deel 3 is eerst uitgesteld, toen veranderd in een RTS en toen afgelast..

Localhost is where the heart is

• Mister_X
de verhalen werden waarop boeken zijn gebaseerd zijn al vroeg in de eerste wereldoorlog verzonnen.

• White Dust

White Dust

Ik geloof dat Tolkien het zeer vroeg al op papier had staan, maar het werd later uitgegeven.

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-02 22:09
lotr ruled iid echt, het heeft mij 'bekeerd' tot fantasy, ik haatte vroeger altijd monstertjes en elfjes, tolkien laat zien hoe het wel kan, en hoe het moet.

• White Dust

White Dust

Op dinsdag 04 december 2001 23:24 schreef DarkShadow het volgende:
lotr ruled iid echt, het heeft mij 'bekeerd' tot fantasy, ik haatte vroeger altijd monstertjes en elfjes, tolkien laat zien hoe het wel kan, en hoe het moet.
Lang leve The Godfather of the Fantasy

• DeepSeven
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-12-2025
Op dinsdag 04 december 2001 23:25 schreef Soccubus het volgende:

[..]

Lang leve The Godfather of the Fantasy
Zo is het maar net. Die gast is wel niet zo bekend, dat het niet meer normaal is. Ik zit mijn vingers af te likken bij elke nieuwe trailer die er uitkomt, en bij de film ga ik helemaal uit mijn dak denk ik >:) . Is het boek trouwens meteen een instante hit geworden, of duurde het een tijdje, voordat echt de hele massamedia het boek begon te lezen (anders gezegt, heeft Tolkien nog van zijn gigantische roemheid kunnen genieten of was ie toen al de pijp uit :) )??

• White Dust

White Dust

Op dinsdag 04 december 2001 23:29 schreef Holy_Paladin het volgende:

[..]

Zo is het maar net. Die gast is wel niet zo bekend, dat het niet meer normaal is. Ik zit mijn vingers af te likken bij elke nieuwe trailer die er uitkomt, en bij de film ga ik helemaal uit mijn dak denk ik >:) . Is het boek trouwens meteen een instante hit geworden, of duurde het een tijdje, voordat echt de hele massamedia het boek begon te lezen (anders gezegt, heeft Tolkien nog van zijn gigantische roemheid kunnen genieten of was ie toen al de pijp uit :) )??
Als ik het goed heb heeft hij er niet van kunnen genieten, ik denk ook niet dat het zijn bedoeling was om een hoop geld te verdienen maar meer de midden aarde met de rest van de wereld delen.

• SilentStorm

SilentStorm

z.o.z

haha.. Ik zal ff kort wat over Tolkien vertellen, snappen jullie het ook wat.

Tolkien woonde in een klein dorpje in engeland met prachtige natuur ed. Vanwege zijn liefde voor talen, ging hij die studeren in de stad cambridge. Tijdens zijn studie al bedacht hij een aantal eigen talen met volledige gramatica en woorden. Ook bedacht hij werelden waarin deze talen zouden kunnen worden gesproken en kwam toen op een soort pre-midden-aarde uit. Daarvoor bedacht hij verhalen, mythes, legenden en de complete geschiedenis. Engeland had namelijk in tegenstelling tot europa totaal geen geschiedenis voor de middeleeuwen, daar engeland toen veroverd was door de vikingen en die alle vaderlandse geschiedenis achter de visjes aan hebben gestuurd. Tolkien gaf engeland zijn verleden terug met deze verhalen.

Op een dag schreef hij voor zijn kinderen een simpel verhaaltje: De Hobbit. Nu hij het toch had, gaf ie het meteen maar aan een uitgever, daar die daar wel geinteresseerd in was. De Hobbit verkocht zo extreem goed, dat de uitgever een 'deel 2' MOEST hebben. Tolkien had daar eerst weinig zin in, maar na een tijd aandringen heeft hij zich over zijn werk gebogen en the lord of the rings geschreven (althans deel 1). Wanneer het afwas weet ik niet, maar het werdt uitgegeven in 1954 en werd meteen een rage.. maar niet in engeland >:) Tolkien was intussen weer naar het platteland verhuist en vermaakte zich prima met zijn vrouw in een mooi huisje met tuin, etc. Aangezien lotr in amerika echter wel een hype werd, kwamen er al gauw reporters, interviewers, journalisten en pers-mensen (of is dat hetzelfde :P) Tolkien vond dit NIET leuk. Ze wilden constant aandacht, observeerden hem dag en nacht vertrapten de bloemen in het tuintje om bij de ramen te komen etc. De andere delen zijn ondertussen nog uitgekomen en Tolkien weet zich nog een beetje onder zijn populariteit uit te werken. De fans wilden meer! er kwam een index van namen, personen en gebeurtenissen bij boek 3. Na zijn dood nam zijn zoon christopher het over en vatte een aantal van zijn vaders eerdere aantekeningen over ontstaan en de mythen daarbij over en maakte 'de silmarillion'. Voor meer info: zie mn sig of de officiele site op www.lordoftherings.nl of .net voor de engelse site.

• blouweKip
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 25-12-2025
Ik ben echt benieuwd in welke mate die nieuwe film het verhaal volgt, wat ik in de trailers heb gezien is wel bemoedigend maar wijkt af en toe toch af van het verhaal (vnl enkele belangrijke details)

Ik heb hier ook nog zo'n animatiefilm uit de jaren 70 (1,5 boek), goede sfeer maar het verhaal klopt voor geen meter, sommige namen worden zelfs door elkaar gehaald..

De spellen die over lotr zijn gemaakt waren volgens mij allemaal bagger, maar misschien slaagt dit spel er wel in de sfeer te benaderen

hmm, t spel wordt wel gemaakt door die lui die dmzg hebben gemaakt, dat had iig wel wat sfeer

"For my friends, anything; for my enemies, the law."

• GambitRS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

Op dinsdag 04 december 2001 22:41 schreef Soccubus het volgende:

[..]

Sauron

MechWarrior || Monsters Game

• aXe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09-11-2024

aXe

[#]aXe

Ik zat eerder te denken aan een 3D Action Adventure...

Intel I7, 32 GB DDR3, Nvidia Geforce 570GTX, 250 Gb SSD

• Bezulba
  • Laatst online: 09:13

Bezulba

Formerly known as Eendje

nee joh een fps action game! jij bent frodo en moet alle 3v1l l33t d00ds neermeppen met je zwaardje!

(ala diablo ;)

blup

• Aiyakido

Aiyakido

a.k.a Aiya Kido

Op dinsdag 04 december 2001 23:02 schreef SilentStorm het volgende:
oud nieuws hoor.. dr staat ook nog ergens een filmpje van t spel tussen btw. Moet het allemaal nog maar zien.. Film wordt wel :9. LOTR is uitgegeven in 1954, en aanvullingen en hervertalingen zijn nog steeds bezig. Zijn zoon christopher heeft vervolgens de silmarillion uitgegeven (voorgeschiedenis) en er waren zoals gezegt ook 2 spellen van. (Wel goede ook trouwens vond ik dan). Deel 3 is eerst uitgesteld, toen veranderd in een RTS en toen afgelast..
Zn zoon heeft ook nog uit brieven en aantekeningen nagelaten vertellingen gemaakt (gaat over vergeten legendes van midde aarde) Maar die game lijkt me wel kwel

Verwijderd

Op woensdag 05 december 2001 08:23 schreef aXe het volgende:
Ik zat eerder te denken aan een 3D Action Adventure...
ja ik ook, en dan ook nog een beetje Gothic er in (het spel dus he..) dat je nog veel conversaties krijgt.

• Bloodclot
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:34

Bloodclot

Jawier!

Een MMORPG.
Dan maar voor betalen, een LOTR in de trend van WOW of EQ.

• Solomon
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-02 08:18
Op woensdag 05 december 2001 09:27 schreef Dot het volgende:

[..]

Zn zoon heeft ook nog uit brieven en aantekeningen nagelaten vertellingen gemaakt (gaat over vergeten legendes van midde aarde) Maar die game lijkt me wel kwel
Genaamd de Silmarillion
heeft iets te maken met silmarillen

Njah, heb hier een nl versie liggen, moet ik nog es doorwerken.

V&A aangeboden: LSI 9207-8i (IBM M5110) geflashed naar IT MODE

• SilentStorm

SilentStorm

z.o.z

nagelaten vertellingen <> de silmarillion. die eerste ben ik nog niet aan toegekomen trouwens dus geen idee wat daar nou in staat.

• White Dust

White Dust

Op woensdag 05 december 2001 08:18 schreef GambitRS het volgende:

[..]

Sauron
Sorry, heb de omnibus uitgeleend en het is al een paar jaartjes geleden dat ik het boek heb gelezen (ik wist dat ik het fout schreef) :P

• White Dust

White Dust

Op woensdag 05 december 2001 08:41 schreef Werkeend het volgende:
nee joh een fps action game! jij bent frodo en moet alle 3v1l l33t d00ds neermeppen met je zwaardje!

(ala diablo ;)
Hebben wij het over de zelfde LotR.
in de PC-Zone staat toch echt dat het een strattegy word (met ALLEEN Frodo met zijn zwaardje Prik een beetje slachten, er komt ineens een lachbui op zetten) :P

• SaURoN
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Op woensdag 05 december 2001 08:18 schreef GambitRS het volgende:

[..]

Sauron
Wat muje ?

:P

• White Dust

White Dust

Op woensdag 05 december 2001 18:46 schreef SaURoN het volgende:

[..]

Wat muje ?

:P
Aha, de grote boze kwade macht is hier. :P

• DeepSeven
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-12-2025
Op woensdag 05 december 2001 18:50 schreef Soccubus het volgende:

[..]

Aha, de grote boze kwade macht is hier. :P
Lol, ik las op thefellowship.nl , dat ze Sauron niet als een persoon of wezen weergeven, maar als een soort donkere wolk. In het boek is hij toch ook gewoon een tovenaar met zeer veel macht, toch niet een of andere wolk :? .

• White Dust

White Dust

Op woensdag 05 december 2001 18:54 schreef Holy_Paladin het volgende:

[..]

Lol, ik las op thefellowship.nl , dat ze Sauron niet als een persoon of wezen weergeven, maar als een soort donkere wolk. In het boek is hij toch ook gewoon een tovenaar met zeer veel macht, toch niet een of andere wolk :? .
in het boek is het inderdaad een gewoon persoon, hij wordt wel vaak als een oog afgebeeld het bekende Oog van Sauron

• Solomon
Nu we het toch over lotr hebben,

heb net het filmboek gekregen :) sinterklaas :P

Enne, het wordt heeeeel erg mooi als ik het zo zie,

het enige nadeel is dat sommige ideeen die je over plaatsen/huizen hebt, helemaal verpest worden, mjah, het kan ook heel erg meevallen.

• GandalfTheGrey
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-02 11:01

GandalfTheGrey

Remember, Remember..

ik wil m dan zeker, zie mijn nick :)

maar ik hoop dat het een 3d adventure wordt waarin je een van de personages kiest en de tocht beleeft :)

D-DAY is 19 December voor alle Freaks :)

Computer Specs

• Solomon
Op woensdag 05 december 2001 20:42 schreef GandalfTheGrey het volgende:
ik wil m dan zeker, zie mijn nick :)

maar ik hoop dat het een 3d adventure wordt waarin je een van de personages kiest en de tocht beleeft :)

Jaa, inderdaad :) Precies, een beetje gothic/drakan achtig

• Mister_X
Op dinsdag 04 december 2001 23:24 schreef DarkShadow het volgende:
* Mister_X ook

alleen het waren maar 2 leuke boeken om te lezen, toen hoorde ik iets van raymond E feist,

die heeft tig boeken! heb onder hand laast zijn eerste "Magier" gekocht!! ik wil ze allemaal kopen, heb bijna de eerste sage van hem uit (5 boeken!!)

magier & duisternis over sethanon vind ik de allerbeste, voor de rest zijn ze allemaal koel, tolkien levert geen nieuwe boeken meer, ja naslag werken, maar geen boeken met verhaal, das jamemr, maar feist schrijft nog door, er komen binnekort weer een paar nieuwe uit, dus lekker veel leesplezier!

zoek maar eens wat op van hem in de bibliotheek ofzo, maar let op, begin op volgorde te lezen!

• White Dust

White Dust

Op woensdag 05 december 2001 21:39 schreef Mister_X het volgende:

[..]

* Mister_X ook

alleen het waren maar 2 leuke boeken om te lezen, toen hoorde ik iets van raymond E feist,

die heeft tig boeken! heb onder hand laast zijn eerste "Magier" gekocht!! ik wil ze allemaal kopen, heb bijna de eerste sage van hem uit (5 boeken!!)

magier & duisternis over sethanon vind ik de allerbeste, voor de rest zijn ze allemaal koel, tolkien levert geen nieuwe boeken meer, ja naslag werken, maar geen boeken met verhaal, das jamemr, maar feist schrijft nog door, er komen binnekort weer een paar nieuwe uit, dus lekker veel leesplezier!

zoek maar eens wat op van hem in de bibliotheek ofzo, maar let op, begin op volgorde te lezen!
Ik heb alle Feist boeken (op de Keizerrijk boeken na), het zijn fantastishe boeken (de slangenoorlog was ook zooooo goed).

O, en vergeet niet Elfensprook, het speelt zich gewoon op aarde af maar hoort er natuurlijk wel bij. O+

• Mister_X
die staat los van andere boeken toch? moet ook nog lezen, heb bijna de sage van de oorlog van de grote scheuring af, daarna komt de slangeoorlog right?

• White Dust

White Dust

Op woensdag 05 december 2001 21:45 schreef Mister_X het volgende:
die staat los van andere boeken toch? moet ook nog lezen, heb bijna de sage van de oorlog van de grote scheuring af, daarna komt de slangeoorlog right?
Eerst komt de Oorlog van de grote scheuring (3 boeken), dan komt Het Erfgoed van de oorlog van de Grote Scheuring (2 boeken), dan komt de Slangen oorlog (3 boeken), daarna de Krondor boeken (3 boeken).

Dan zijn er nog een aantal spin-offs, de keizerrijk boeken (3 boeken), en een nieuwe serie (ik weet niet of het een spin-off is of echt een vervolg, ik weet ook niet de naamgeloof dat het iets met legenden van de oorlog van de Grote Scheuring was)

En dan nog ElfenSprook (een appart boek denk ik)

Ik heb ook nog het boekje de werteld van de Magier (hier staan 2 korte verhaaltjes in, en nog wat info)

En dan de 2 PC-Games, Betrayel at Krondor en Return to Krondor (beiden van Sierra)

• Mister_X
leuke games? vast niet,

maar ik heb de nieuwste druk van "magier" en daar staan gewoon 5 boeken van de oorlog van de grote scheuring, maarja, ik heb ze alle gelezen

magier
zilverdorn
duisternis over sethanon
prins van den bloede
boekanier des konings.

• White Dust

White Dust

Op woensdag 05 december 2001 22:05 schreef Mister_X het volgende:
leuke games? vast niet,

maar ik heb de nieuwste druk van "magier" en daar staan gewoon 5 boeken van de oorlog van de grote scheuring, maarja, ik heb ze alle gelezen

magier
zilverdorn
duisternis over sethanon
prins van den bloede
boekanier des konings.
Dat klopt maar prins van den bloede en boekanier des konings is eigenlijk een opzich staande serie (zeg maar om de oorlog van de grote scheuring en de slangen oorlog aan elkaar te lijmen)

éhm PS. ik weet niet of boeken in een games toppic horen, het spijd mij, ik zou ook wel graag over boeken verder praten, maarja het is een games toppic. |:(

• Mister_X
als een mod effe de titel verandert en hem verplaatsen wilt naar levensbeschouwing?

Verwijderd

Jaartje geleden had ik gehoord dat Sierra bezig was met Middle Earth, MMORPG in Tolkiens wereld dus!!! Maarja het is toen stopgezet ofzo :(

Hoop dat het nu na het toekomende succes van de film(s) weer opgepakt wordt.

• blouweKip
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 25-12-2025
feist is echt super, goodkind is ook een aanrader btw
In het boek is hij toch ook gewoon een tovenaar met zeer veel macht,
Hij is een van de maiar, een van die geesten die met de valar meekwamen toen midden-aarden werd gemaakt (hij was een van de dienaren van aule geloof ik), en werd door melkor/morgoth tot de duisternis bekeerd (leuk die silmarilian :))

gandalf is volgens mij ook een maiar oid

"For my friends, anything; for my enemies, the law."

• Mister_X
Op donderdag 06 december 2001 00:53 schreef blouweKip het volgende:
feist is echt super, goodkind is ook een aanrader btw
[..]

Hij is een van de maiar, een van die geesten die met de valar meekwamen toen midden-aarden werd gemaakt (hij was een van de dienaren van aule geloof ik), en werd door melkor/morgoth tot de duisternis bekeerd (leuk die silmarilian :))

gandalf is volgens mij ook een maiar oid
ook wel grappig hoe de dwergen ontstonden in die donkere grot diep onder de grond :) door die gast die ook een ras wou scheppen :)

• buzz
  • Laatst online: 09:57
Op dinsdag 04 december 2001 22:37 schreef Dot het volgende:

[..]

sorry maar het boek stamt uit de tweede weereldoorlog, om precies te kwam de hobbit uit in 1937 en begon hij toen aan in de ban van de ring, dus is het reken reken reken 64 jaar oud, hij maakte het boek af in 1949 en vulde het aan tot en met 1966. leuk he de woord vooraf in die boeken
die leest ie nml niet

Verwijderd

Heb al kaartjes voor de 20ste :)
en misschien kan ik zelfs al de 16e ..... gratis !!!!!!
yesssssssssssssssssssssssss

• White Dust

White Dust

Whahooo, voor het eerst in jaren weer naar de bios (éh, wanneer was de laatste keer... o, ja, de Flindstones, he, he, he :P )
Pagina: 1