BIOS flashen voor XP??!!

Pagina: 1
Acties:

• TheWarden
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-03-2023
ik heb hier een computer, een pentium 2 333 mhz, 292 mb ram. ik wil daar win xp opzetten, maar, hij pakt um niet goed. Als ik de nieuwe hdd in de computer heb gebouwd, en op master heb gezet, dan boot hij wel met de win xp (nl) cd, maar nadat ie aangeeft je moet opnieuw opstarten, begint ie gewoon vrolijk opnieuw met installeren van win xp. Als ik dan die hdd in mijn computer hang (wel met win xp) word hij wel goed herkent, en lijkt er een gedeelte van windows op te staan. nu ben k er wel achter gekomen dat de bios geflashed moet worden, omdat de bios uit 1998 komt.

Het moederbord:
een epox: EP-61LXA-M
de nieuwe HDD:
een Western digital 40 gig (de bijgeleverde bootsoftware werkt niet, hij zegt dat hij geen western digital hdd kan vinden)

nu heb k wel op de site van epox gekeken bij uiteindelijk de biosupdates ;) daar stond alleen nog een uit (raad eens, ja heel goed) ook 1998 |:(

heeft iemand anders nog ideen? of heeft nog iemand ervaring met het flashen van dit moederbord??

<edit>
even alles iets duidelijker/uitgebreider gemaakt.
</edit>

Mijn Systeem Specs

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
hij pakt um niet goed
ehh?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Op dinsdag 04 december 2001 22:15 schreef smvs het volgende:

[..]

ehh?
Ja, misschien dat je iets specifieker kan zijn. Hoeft namelijk niet de bios te zijn.

• TheWarden
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-03-2023
Heeft echt niemand hier ideeen??
ik heb al wat extra info opgezocht en erbij opgeschreven.

please, help, t is hartstikke dringend.

Mijn Systeem Specs

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
probeer het nog eens een keer want bij win2k is het volgens mij normaal dat hij 1 procedure 2x doet. of dit bij xp ook kan gebeuren weet ik niet.

herkent hij de schijf wel als 40 gig?

• Delta2
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-08 09:31
Als de ingebouwde diskcheck een foutje op je disk vindt, dan start hij de installatie opnieuw, gewoon eens een keertje laten lopen zou ik zeggen.
Of beland ie dan in een Loop waar ie niet meer uit komt ?

DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL == DRIVER_IRQL_IS_SUPERIOR :)

• iworx
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-08 09:35
Gisteren nog van een collega met 'n Elite moederbordje gehoord.

Identiek dezelfde symptomen, ook rebooten en herinstallen of zelfs vast blijven hangen na't laden van de initiele drivers (Dos screen).

Bios Flash en't probleem was van de wereld.

Wel vreemd, Windows 2000 installeerde zonder probs.

Dus indeed, 't zal wel bios flashen zijn ... maar voor zo'n oude moederborden werd meestal maar 1 bios uitgebracht.

This space intentionally left blank.

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
--> PMG

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Pagina: 1