Toon posts:

Hoe het beste in-burnen???

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hoi,

ik heb een celeron 500mhz en die wil ik eens gaan "slopen".
nou is het algemeen bekend dat deze soort erg k*t zijn over te clocken maar ik zag op overclockers.com het zelfde type proc staan als ik heb en die heeft hem op 100fsb lopen dus die heeft 750mhz! aangezien ik dezelfde heb wil ik dit ook kunnen. Nou zei die gast alleen dat die de proc eerst had geburnd, en daarna op 75fsb gezet, daarna, 83 en als laatst 100. Hoger kwam ie (stabiel) niet. Bij iedere fsb-stap ging ie de proc inburnen.

Maar, hoe doe je dat? (goed)

• InterCC
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-08 11:46
Voltage lekker hoog en 100% CPU belasting toch?

Ik heb trouwens niet echt ingebrand en mijn celly 600 loopt op 1009. Nu ik waterkoeling heb zal ik binnenkort eens proberen of ik hoger kom :)

Verwijderd

Topicstarter
heb waterkoeling en heb volt op 2.35 gezet, hoger kan niet en als ik in windhoos zit heb ik koetje aan, sandra cpu burn-in en ik draai de U.S. Marshalls DVD film.
Volgens mij is dit inbranden maar misschien was er nog een andere methode.

ik kom bij de weg niet op een fsb van 75 dus ik haal de 563mhz niet eens...

• DDan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-06 15:37

DDan

Team Leader of Team Gäöl

Burn-in: op een zo hoog mogelijke vcore en op zo'n laag mogelijke temperatuur je processor 100% belasten

handigste is om bijvoorbeeld de laagste fsb te pakken wat je hebt, dan de hoogste vcore in je bios in te stellen en dan cpuburn laten lopen, dit dan gedurende vele uren per dag en liefst aantal dagen/weken achterelkaar :)

btw als je PPGA cellie hebt en volges mij is 500MHz alleen maar verkrijgbaar in dat socket (FCPGA vanaf 533(A)???), kom je waarschijnlijk niet verder dan 75MHz fsb, duz iets van 570MHz, dit moet lukken op standaard vcore en duz is burn-in niet nodig, als je toch verder wil moet je met gekke mods (lees: koeling e.d.) gaan beginnen, sowieso is de volgende stap dan een probleem: 83MHz bus, ivm PCI/AGP snelheden... daarna de stap naar 100MHz bus, die je gegarandeerd niet gaat halen met die chip

Limburgs hoop in bange dagen: Team Gäöl @ Rosetta@Home

Verwijderd

Topicstarter
jammer, maargoed ik wil toch een nieuwe prog hebben
de celeron 1200

Kijk maar ff op mijn celeron 1200 topic in de lijst

suggesties zijn welkom in die topic

• chromeeh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22-08 13:37

chromeeh

the Gnome

Hier was laatst al een topic over: zie hier

"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."

• AcouSE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-08 12:10

AcouSE

Swedish Chef

Op dinsdag 04 december 2001 21:56 schreef DDan het volgende:
Burn-in: op een zo hoog mogelijke vcore en op zo'n laag mogelijke temperatuur je processor 100% belasten

blabla
Not; wat je wilt bereiken is dat de processor een zo laag mogelijke weerstand krijgt (op o.a. de flipchip connecties en gates). Dat bereik je met ,zeg ongeveer, 250 draaiuren op een hoge temperatuur. Dat bereik je door je Vcore omhoog te zetten, en een wat minder goed koelende koeler (orb?) erop te zetten. En dan dus een dag of 10 non-stop 100% draaien.

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:58

breinonline

Are you afraid to be known?

Op dinsdag 04 december 2001 21:44 schreef allanzoet het volgende:
hoi,

ik heb een celeron 500mhz en die wil ik eens gaan "slopen".
nou is het algemeen bekend dat deze soort erg k*t zijn over te clocken maar ik zag op overclockers.com het zelfde type proc staan als ik heb en die heeft hem op 100fsb lopen dus die heeft 750mhz! aangezien ik dezelfde heb wil ik dit ook kunnen. Nou zei die gast alleen dat die de proc eerst had geburnd, en daarna op 75fsb gezet, daarna, 83 en als laatst 100. Hoger kwam ie (stabiel) niet. Bij iedere fsb-stap ging ie de proc inburnen.

Maar, hoe doe je dat? (goed)
Overigens, die cellies zijn idd niet zo goed overklokbaar. De mijne iig niet, wil niet hoger dan 563 (75FSB). :'( Op een FSB van 83 wil ie nog wel booten en af en toe kom ik nog redelijk ver in windows, maar dat gaat na een tijdje mis en spellen spelen gaat al helemaal niet. Ik heb dan ook nog eens de vcore op 2,3V staan, dus hij wordt redelijk warm.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Pagina: 1