Toon posts:

[Debian] modprobe

Pagina: 1
Acties:
  • 110 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi, ik weet dat er al veel over isdn word gevraagd. Ik heb de search hier en op Google al geprobeerd, maar helaas zonder resultaat.

Ik heb Debian 2.2 (alias potato) met een E-tech dolphin pci isdn kaart. M'n kernel is de standaard debian kernel. De hisax module heb ik in /src/modules staan (standaard in potato). Nu heb ik hetvolgende geprobeerd om de module in de kernel te zetten:

taggy:/home/janwillem# insmod hisax
Using /lib/modules/2.2.18pre21/misc/hisax.o
/lib/modules/2.2.18pre21/misc/hisax.o: unresolved symbol register_isdn_Rbb8c2815

taggy:/home/janwillem# modprobe hisax
/lib/modules/2.2.18pre21/misc/hisax.o: init_module: Device or resource busy
Hint: this error can be caused by incorrect module parameters, including invalid IO or IRQ parameters
/lib/modules/2.2.18pre21/misc/hisax.o: insmod /lib/modules/2.2.18pre21/misc/hisax.o failed
/lib/modules/2.2.18pre21/misc/hisax.o: insmod hisax failed

Zoals je ziet geven ze beide een foutmelding. M'n isdn kaart zit er goed in en het lampje op de achterkant brand. Heeft iemand enig idee wat ik hier verkeerd doe? Kan het aan de versie van de hisax module liggen?

Ik heb al gekeken of de module niet al geladen was. Maar hij bleek nog niet geladen te zijn.

• Niek
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-07 11:42

Niek

f.k.a. The_Surfer

Misschien moet je isdnutils ofzo nog installeren :? Ik kan je trouwens aanraden om voor de configuratie/installatie van je ISDN-kaart het programmaatje conf-isdn-account te gebruiken. Daarmee kan je alles in een menuutje enzo instellen (en die laad ook automatisch de goede modules ;) )

À vaincre sans péril, on triomphe sans gloire - Pierre Corneille

Verwijderd

Topicstarter
isdnutils staan al geinstalleerd, maar ik heb er weinig aan. Want het zijn alleen maar tools om je isdn device aan te sturen. Maar die device moet eerst aangemaakt worden. Dit moet met modprobe/insmod gedaan worden.

Dat tooltje dat je noemde ben ik nu aan het uitproberen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het tooltje nu geprobeerd, maar ik krijg nog steeds de zelfde foutmelding. Ik probeer zo even de modules opnieuw te installeeren. (hisax.o en isdn.o)

Was nog vergeten te zeggen, maar isdn.o moest ook geinstalleerd worden en gaf eveneens een foutmelding in de library.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:24
modconf misschien?

Misschien moet je wel I/O en IRQ invullen, net zoals veel netwerkkaarten.

Verwijderd

Topicstarter
hmmm... moet dat bij PCI?

Ik hoop het niet, ik weet namelijk nog niet eens wat irq enzo is. Misschien dat iemand hier wat meer over wil vertellen? ;)

• Niek
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-07 11:42

Niek

f.k.a. The_Surfer

Ik heb precies dezelfde ISDN-kaart en ik heb geen IRQs ofzo hoeven opgeven. Het enige wat ik hoefde te doen is bij HiSax Cards de "HFC-2BDS0 based cards PCI" kiezen, het telefoonnummer en de DNS gegevens invoeren en het werkte (Debian Woody).

À vaincre sans péril, on triomphe sans gloire - Pierre Corneille

Pagina: 1