Overgrote plaatjes gepost op alle fora

Pagina: 1
Acties:
  • 123 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05 15:55
Yo,

het is mij al (tot ergernis) heel erg vaak voorgekomen dat mensen enorm grote plaatjes posten op fora.

Ik wilde graag een paar grote nadelen hiervan aankaarten.
* De layout van het forum komt er op deze manier slordig uit te zien.
* Erg lange wachttijden voor modemgebruikers.
* Het scrollen door fora wordt enorm vertraagd door de grootte van de geposte plaatjes.

Daarom doe ik een voorstel een maximale grootte in te stellen van gepostte plaatjes (en dan gaat het vooral om jpg's). Ik spreek niet voor mezelf, want ik heb gemerkt dat dit bij meerdere mensen vaak tot ergernis lijdt (spelling?).

Ik hoop dat jullie er iets aan zullen doen.

Alvast bedankt, groeten Yoko

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:37

Jaymz

Keep on moving !

TMF => LA

't is 'leidt' volgens mij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeN
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 19:31
Op dinsdag 04 december 2001 21:21 schreef Yokozuna het volgende:
Daarom doe ik een voorstel een maximale grootte in te stellen van gepostte plaatjes (en dan gaat het vooral om jpg's).
Tja, je zou hooguit iets in de faq kunnen zetten.
Aanpassingen in topix kunnen tenslotte niet meer.

* MikeN vind dat grote plaatjes over het algemeen wel netjes in 'grote plaatjes topics' staan, waar de modemgebruiker ze dus kan verwachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oVRoM
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Vaak is het zo dat
a) Er in de topic title "Pas op modemmers" wordt gezet
b) De plaatjes nodig zijn (babe threads zonder veel en grote JPEGs zijn natuurlijk nix :) )

Ik heb meer problemen met die eikels die als ze een screenshot plaatjes plaatsen, ze dit in bitmap doen |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pim.
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16-08 16:15

Pim.

Aut viam inveniam, aut faciam

Heeft dit ook niet een zeer negatieve invloed op de bandbreedte en de load van GoT ??? :?

"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glacier
  • Niet online
Ik vind het idd ook niet altijd even leuk, de layout wordt zowieso vern**kt, en ook al heb je een superverbinding, de servers waar die plaatjes opstaan, zijn niet altijd even snel, dus dan ben je toch weer aan het w8en ;(

Tsja, het zou mooi zijn als er iets bijgeklust zou worden, zodat je niet van die aso=pix meer kan invoeren....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeN
  • Laatst online: 19:31
Op dinsdag 04 december 2001 21:28 schreef -ProXy- het volgende:
Heeft dit ook niet een zeer negatieve invloed op de bandbreedte en de load van GoT ??? :?
Nee, de plaatjes worden gewoon door jou opgehaalt, de servers van GoT geven alleen het adres door.
Op dinsdag 04 december 2001 21:28 schreef Glacier het volgende:
Tsja, het zou mooi zijn als er iets bijgeklust zou worden, zodat je niet van die aso=pix meer kan invoeren....
Maar dat kan er dus niet bijgeklust worden.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glacier
  • Niet online
Op dinsdag 04 december 2001 21:26 schreef MikeN het volgende:

Tja, je zou hooguit iets in de faq kunnen zetten.
Aanpassingen in topix kunnen tenslotte niet meer.
Oh? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oVRoM
  • Niet online
Ik wilde graag een paar grote nadelen hiervan aankaarten.
* De layout van het forum komt er op deze manier slordig uit te zien.
Oei wat erg :+
* Erg lange wachttijden voor modemgebruikers.
Als modem gebruiker moet je dan maar gewoon wegblijven uit die topics. Als je dat niet wilt, moet je de wachttijden er maar voor over hebben (en ik weet waar ik over praat, heb pas sinds een week kabel).
* Het scrollen door fora wordt enorm vertraagd door de grootte van de geposte plaatjes.
Geen last van. Heb je dat wel, zet dan je posts per page wat lager.
Daarom doe ik een voorstel een maximale grootte in te stellen van gepostte plaatjes (en dan gaat het vooral om jpg's). Ik spreek niet voor mezelf, want ik heb gemerkt dat dit bij meerdere mensen vaak tot ergernis lijdt (spelling?).
a) Hoe wil je dat in godsnaam gaan controleren zonder iets in Topix aan te passen
b) Zie mijn eerdere post; sommige topics kunnen practisch niet zonder grote jpegs.
Ik hoop dat jullie er iets aan zullen doen.
Ik hoop het niet
Alvast bedankt, groeten Yoko
Groeten hoeven niet, zie FAQ.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 04 december 2001 21:34 schreef Glacier het volgende:

[..]

Oh? :?
Voor dit zie ook...
[topic=305265/1/25]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sassie
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22:24
Ik vind best dat mensen hun pics mogen optimalizeren, zowel in afmetingen als in bestandsgrootte, da's wel zo sociaal tov van anderen.
Op vrijdag 02 november 2001 10:38 schreef JvS het volgende:

[..]

550 is inderdaad het mooist. tot 613 verpest nog net de lay-out niet ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:40

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op dinsdag 04 december 2001 22:06 schreef Sassie het volgende:
Ik vind best dat mensen hun pics mogen optimalizeren, zowel in afmetingen als in bestandsgrootte, da's wel zo sociaal tov van anderen.
[..]
Zo, uit welke lade trek je die quote :P.

Maar ik haal ze redelijk actief toch weg. Maak van zeer achterlijk grote plaatjes een link, etc. (en dat zouden meer mensen moeten doen ;)).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:59

Crazy D

I think we should take a look.

Op dinsdag 04 december 2001 21:27 schreef oVRoM het volgende:
b) De plaatjes nodig zijn (babe threads zonder veel en grote JPEGs zijn natuurlijk nix :) )
:D thumbnailtje en linkje naar (hele) grote afbeelding :9
Ik heb meer problemen met die eikels die als ze een screenshot plaatjes plaatsen, ze dit in bitmap doen |:(
Wat is er mis met bitmap? :+
Ik vind het vooral irritant dat in bv ene post hier je desktop topic mensen een plaatje posten van 1600x1200 waar verder alleen de kale desktop op staat. Iets wat ook prima te zien is als het plaatje wat kleiner is. Naja, irritant is een groot woord, maar minder fijn zeg maar. Het is zo rot scrollen, vooral als de plaatjes dan ook nog eens op niet zulke snelle servers staan, zodat je net wat zit te lezen, en dan worden er 3 plaatjes die daarboven staan eindelijk geladen, zoef weg tekst die je aan het lezen was... ;)

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daarom doe ik een voorstel een maximale grootte in te stellen van gepostte plaatjes (en dan gaat het vooral om jpg's).
Ik ben het in principe met je eens, maar ik vind eigenlijk dat het nog strakker aangepakt kan worden. Bovenstaande quote vind ik namelijk te vrijblijvend... er zou gewoon een autoresize moeten plaatsvinden (zoals ook in de usericons zit) naar de optimale resolutie (die weet JvS wel :P) bij plaatjes die groter zijn.
Het moet dus gewoon niet mogelijk zijn om grotere pics te laten zien dan de optimale resolutie (en die is echt groot genoeg). Wat is de toegevoegde waarde nou van pics die groter zijn, zitten alleen maar nadelen aan - laadtijd, layout-verneukend, etc etc. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pooh
  • Niet online

Pooh

Lees eens een boek

Op woensdag 05 december 2001 10:26 schreef Courage het volgende:

[..]

... er zou gewoon een autoresize moeten plaatsvinden (zoals ook in de usericons zit) naar de optimale resolutie (die weet JvS wel :P) bij plaatjes die groter zijn. ...
Autoresize werkt wel goed voor de layout, maar helpt helemaal niets qua laadtijd. Het hele plaatje moet binnengehaald worden voordat 't geresized wordt... Max bestandsgrootte lijkt me toch beter dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 05 december 2001 10:44 schreef Poohbear het volgende:

[..]

Autoresize werkt wel goed voor de layout, maar helpt helemaal niets qua laadtijd. Het hele plaatje moet binnengehaald worden voordat 't geresized wordt... Max bestandsgrootte lijkt me toch beter dan.
Ja das ook zo... ff niet aan gedacht. Maar max. bestandsgrootte gaat 10x zoveel SU-tjes opleveren dan nu het geval is. ;) Want daar gaat nevernooitniet iemand zich aan houden natuurlijk.

Kijk alleen maar eens bij de usericons, die ongeschreven wet van max. 100Kb per webicon wordt nog dagelijks overschreden, precies ook zoiets wat gewoon niet mogelijk moet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CubicQ
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 22:42
Ik snap het hele probleem niet zo eigenlijk. In sommige topics heb je vrij weinig aan kleine plaatjes. Een desktop van 1600x1200 verkleinen naar 600x450 schiet niet zo op, dan zie je niets meer. Hetzelfde met de foto-topics, als je verkleint gaat dat ten koste van de kwaliteit. Bovendien is het maken van aanklikbare thumbnails een enorm pokke-werk, dus zolang dat niet automatisch kan...

Ik zie meer in een max. aantal plaatjes per post, je ziet af en toe wel eens van die malloten die 10 MB aan fotos in 1 post proberen te proppen en als je er dan 4 van op een pagina van hebt... Maar meer dan een gedragsregel kan je daar denk ik niet van maken.

Wat ook een keuke optie zou zijn is dat automatisch in de index een waarschuwingstekentje verschijnt als het topic > x K is (in profile in te stellen :)), dat is op zich best technisch te implementeren (niet fail safe, maar wel werkend in de praktijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben zelf ook een modem user, maar als ik het plaatje echt wil zien, dan wacht ik ff en anders dan lees ik of eerst de tekst nog, of ik rot meteen op. Die modem users hebben dan een lagere speed, maar dan hoeft nog niet iedereen rekening met me te gaan houden.

Verder vind ik het soms, bij sommige plaatjes, wel onzinnig, maar ja daar kun je toch niets aan toen. En over de compressie, dat zou wel eens mogen. Een jpgje hoeft toch niet max kwaliteit te zijn om een mooi plaatje te laten zien?>!
Pagina: 1