Heeft iemand ervaring met dit kaartje...waar is tie eigenlijk te koop. Zie um niet op de pricewatch staan
Is een leuk kaartje heb hier de info sheet van de HCC voor mijn neus liggen. Is alleen bij mijn weten nog niet uit en is ook nog geen review van verschenen
'k zou geen Terratec kopen als je een beetje fatsoenlijke driver support wil. Terratec is kwa driver ondersteuning nog slechter dan Creative, en dat wil wat zeggen
welke is dan ok om te kopen, ivg met deze 2?
Terratec DMX 6Fire 24/96 vs. Sound Blaster Audigy Platinum @ Toms Hardware.
Ik weet niet of de 'soundsystem' een apparte/andere versie is...
Ik weet niet of de 'soundsystem' een apparte/andere versie is...
ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE
Er zijn al 5x nieuwe drivers verschenen voor de Terratec DMX 6 Fire, en de kaart werkt heel goed, ik ben er zeer tevreden over. De Soudblaster vindt ik pas echt slecht, vooral onder Windhoos XPOp woensdag 05 december 2001 09:30 schreef JungleJim het volgende:
'k zou geen Terratec kopen als je een beetje fatsoenlijke driver support wil. Terratec is kwa driver ondersteuning nog slechter dan Creative, en dat wil wat zeggen
Aan de Drivers wordt nu door Terratec wel aandacht aan besteedt (gelukkig) dat want dat is wel eens anders geweest, daar ben ik het helemaal mee eens
NIKON D70 | flitser: SB-800 | AF-S Nikkor 12-24 ED DX | AF-S Nikkor 24-85 ED DX| AF-S Nikkor 80-200mm ED F1:2.8 D | Sigma 90mm F2.8 EX Macro 1:1 ! www.josla.com
Verwijderd
Ikzelf heb de Terratec DMX 6fire LT en daar zijn nog geen drivers voor die echt compatible zijn met Windows XP.... Zie hier de site waar aangegeven staat welke kaarten wel al XP compatible drivers hebben en zoals je kan zien moeten de mensen met de 6fire serie toch nog ff wachten op de officiele drivers (als ze nog komen).... wel raar dat er bij staat dat ze al te verkrijgen zijn, maar nog niet kan downloaden... beetje scheef gemaakt denk ikExtra300s schreef op 03 juni 2002 @ 12:45:
[...]
Er zijn al 5x nieuwe drivers verschenen voor de Terratec DMX 6 Fire, en de kaart werkt heel goed, ik ben er zeer tevreden over. De Soudblaster vindt ik pas echt slecht, vooral onder Windhoos XP
Aan de Drivers wordt nu door Terratec wel aandacht aan besteedt (gelukkig) dat want dat is wel eens anders geweest, daar ben ik het helemaal mee eens
Om muziek te maken zullen ze misschien al goed zijn maar bij mij staat er dus een dikke foutmelding in DXDiag van DirectX onder t tabblad "Sound" nadat ik directsound testje heb gedaan (wat ie niet afrond) staat er onderin t volgende...
The file dmx6fire.sys is not digitally signed, which means that it has not been tested by Microsoft's Windows Hardware Quality Labs. You may be able to get a signed driver from the manufacturer of the hardware device.
DirectSound test results: Failure at step 10 (Secondary buffer): HRESULT = 0x8007000e (Out of memory)
ik heb een donker vermoeden dat t met de drivers te maken heeft want hij zegt dat ik niet hoger kan gaan als 22Khz... Een kaart die hardwarematig 96Khz moet aan kunnen
En zo doet de MIC in t dus ook niet onder XP wat nogal irri is als je voice shit wil gebruiken in spellen... herkent ie dus niet.
Nu hoop ik dat ze er snel wat voor uitvinden zodat ik en de rest die er misschien problemen mee hebben ook echt optimaal van hun kaartje kunnen genieten...
Voor de rest ben ik wel tevrede over de kaart en ff zonder MIC kan ik wel leven hoor die stem van me toch elke dag
Greetz DD
voor die mic in, moet je ff in je handleiding kijken, dat is volgens mij een jumpertje op de kaart... (heb er zelf ook nog 1 in de la liggen, dacht ik ff te kopen voor CS, maar dat kutding indersteunt dus geen A3D 2.0)
Verwijderd
Ik kom ff wat dingen verbeteren.... die foutmelding is weg en ik denk dat ik weet wat t probleem was... DXDiag test directsound en dat staat uit als je Sensaura3D niet enabled en dan geeft ie aan dat je kaart geen hardwarebuffer heeft....
Dat probleem is dus al verholpen en was niet echt een probleem
Alleen die MIC moet ik ff kijken of er een jumper op die kaart zit want is wel erg handig als ik die MIC kan gebruiken
Greetz DD
Dat probleem is dus al verholpen en was niet echt een probleem
Alleen die MIC moet ik ff kijken of er een jumper op die kaart zit want is wel erg handig als ik die MIC kan gebruiken
Greetz DD
Verwijderd
Nope geen jumpers te zien... dus voorlopig geen MIC voor mij...
Heeft hier nog iemand last van of misschien zelfs iemand met een oplossing??
Ik hoor t graag en de andere ook wel denk ik
Greetz DD
Heeft hier nog iemand last van of misschien zelfs iemand met een oplossing??
Ik hoor t graag en de andere ook wel denk ik
Greetz DD
Verwijderd
bla ik heb met deze kaart in paar maanden al meer drivers updates gehad als 2 jaar lang met die kut sblive. Wat die mic betreft ik heb de gewone versie dus met drivebay en daar doet de mic het gewoon. Ik heb zeker geen jumpertje omgezet.JungleJim schreef op 05 december 2001 @ 09:30:
het gaat toch over deze kaart?
ftp://ftp.terratec.de/Aud...96_Board_and_Module_S.jpg
daar heb ik het iig over
http://www.terratec.de/support/treiber/6fire2496_treiber.htm hier staan overigens de drivers......
[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 14-09-2002 03:21 . Reden: grrrrrrrmbl img tags werken niet met ftp dus blijkbaar? ]
Verwijderd
Yep gaat over die kaart....Verwijderd schreef op 14 september 2002 @ 03:16:
[...]
bla ik heb met deze kaart in paar maanden al meer drivers updates gehad als 2 jaar lang met die kut sblive. Wat die mic betreft ik heb de gewone versie dus met drivebay en daar doet de mic het gewoon. Ik heb zeker geen jumpertje omgezet.
het gaat toch over deze kaart?
ftp://ftp.terratec.de/Aud...96_Board_and_Module_S.jpg
daar heb ik het iig over
http://www.terratec.de/support/treiber/6fire2496_treiber.htm hier staan overigens de drivers......
Ik ben er nog niet aan uit waarom mijn MIC niet werkt maar in de windows mixer word ie niet herkent en CS herkent m ook niet maar als ik probeer op te nemen via een MIC dan hoor ik heel zacht wel iets en als ik de dB omhoog zet hoor ik wat meer maar niet dat je zegt: "wow te gek" en windows herkent m dus niet
En sommige progjes zeggen zelfs dat er geen mixer drivers geinstalleerd zijn.
De MIC doet t goed (getest op ander systeem) dus daar ligt t niet aan....
Drivers ook niet want heb ik tig keer opnieuw geinstalleerd en windows ook niet want heb t er ook al een paar keer opnieuw opgezet
Heeft er echt niemand een LT versie met ditzelfde probleem ??
Greetz DD
Zeker niet voor elke kaart. Ik heb zelf een Terratec DMX XFire 1024. D'r zijn al sinds januari geen nieuwe drivers meer voor uitgebracht. Sommige spellen horten en stoten echt enorm met de Terratec drivers, vooral Battlefield 1942. Ik heb nu drivers van Hercules geinstalleerd, voor de Hercules Gamesurround Fortissimo II Digital Edition. Die drivers doen het echt vele malen beter. Terratec maakt leuke kaarten maar de drivers zijn echtExtra300s schreef op 03 juni 2002 @ 12:45:
[...]
Er zijn al 5x nieuwe drivers verschenen voor de Terratec DMX 6 Fire, en de kaart werkt heel goed, ik ben er zeer tevreden over. De Soudblaster vindt ik pas echt slecht, vooral onder Windhoos XP
Verwijderd
Okee ff vraagje...
Is er iemand met een Terratec DMX 6fire LT dus niet de 24/96 versie maar echt met een LT... Het liefst iemand die dezelfde ervaring heeft als mij met de mic-in van deze kaart want die krijg ik dus niet aan de praat wat erg irri is.
Greetz DD
Is er iemand met een Terratec DMX 6fire LT dus niet de 24/96 versie maar echt met een LT... Het liefst iemand die dezelfde ervaring heeft als mij met de mic-in van deze kaart want die krijg ik dus niet aan de praat wat erg irri is.
Greetz DD
ik heb een terratec dmx 6fire 24/96 icm windows 2000 pro, en echt geen problemen.. kaart klinkt super.. windhoos xp vond ik trouwens sowieso crap, die heb ik na 3 maandjes aanmodderen weer verruild voor windows 2000
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Pagina: 1